Gijsvm

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Gijsvm's trofeeën

  1. Hallo, Ja zo is het precies. Iedere tool heeft een eigen id waarop de gekochte software geactiveerd kan worden en daardoor deze tool meer functionaliteit krijgt. In principe gaat het zo dat de klant bij mij software koopt, ik doe vervolgens de betaling naar de chinese leverancier en geeft hem de tool id door. Vervolgens kan de klant, door de tool m.b.v. een simpel software programma aan het internet koppelen en de gekochte software wordt automatisch geactiveerd.
  2. Hallo, Heb een vraag en kom maar niet tot de juiste informatie. Ik verkoop diverse auto elektronica tools (hardware) die ik o.a. vanuit china importeer en deze vervolgens weer doorverkoop naar verschillende landen binnen en ook buiten de eu. Op deze tools kan eventueel na extra betaling software vrijgeschakeld worden waardoor deze opties, die al standaard in het apparaat zitten, geactiveerd kunnen worden. Het kan dus voorkomen dat iemand een tool bij me koopt met een bepaald software pakket en later besluit nog een extra software pakket te laten activeren. Ik doe deze betaling van de software dan naar de leverancier in China en zorg er dan voor dat de software geactiveerd wordt op de tool van de klant. Over deze betaling heb ik altijd 21% btw berekend, maar ik vraag me af of dat wel nodig is. Is er iemand die mij er meer over kan vertellen ? Gr, Gijs
  3. Hallo, Bedankt voor je reacties en hulp. Is in ieder geval leerzaam. De rekening nog eens nagekeken, daar staat CNF to Rotterdam op, wat incoterm CFR zou zijn dan. Dus in dat geval zouden o.a. de lossingskosten er nog bij gaan komen.
  4. Aha, werkt toch wel heel veel anders dan luchtvracht. Heb begin vorige week al contact opgenomen met de "agent of destination" (Euro forwarding B.V.) die mij vervolgens vertelde dat het niet bij hun, maar bij "Europa worldwide logistics" zou aankomen en ik tzt een voorbericht zou krijgen. Voor de zekerheid die ook een email gestuuurd, maar daar geen reactie op gehad. Op de vrachtbrief staat: CFS to CFS maar zie daar nergens CFR staan. Dacht eigenlijk dat het in grote lijnen hetzelfde zou werken als met luchtzendingen, en dat ik alleen nog import en BTW zou moeten gaan betalen. Met wat voor een extra kosten zal ik dan zou een rekening moeten gaan houden ? Pakket gewicht is 780kg. Voor de geintereseerde kan ik het B/L document wel doormailen.
  5. Bedankt voor jouw reactie. Het gaat hier in dit geval om een LCL zending, en de vracht is zaterdag 12 januari aangekomen in Rotterdam. Heb wel het B/L nummer en de 'agent at destination' maar deze geven geen gehoor op mijn email. Bij het nakijken van de vrachtbrief zag ik dat het ingevoerde tel. nummer niet helemaal klopt, maar de adres gegevens gelukkig wel.
  6. Hallo, Een vraag voor de ervaringsdeskundige. Ik importeer alle enkele jaren spullen uit China, die via luchtvracht verzonden worden, maar nu onlangs een aantal zonneboilers via zeevracht laten komen. Ben onervaren in deze manier van importeren en wat ik me nu afvraag is, hoeveel tijd zit er ongeveer tussen de aankomst van het schip en de het gereed zijn van de inklaring ? En mijn volgende vraag is, of je bij het gereed zijn van de inklaring je dan automatisch een bericht krijg van de douane of staan de spullen dan soms opeens voor de deur ? Gijs
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.