Thomas-gezondheid

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Thomas-gezondheid's trofeeën

  1. Als ik mijn werkzaamheden staak, dan ligt alles plat. Dan krijgen de klanten hun artikelen niet meer, geen service meer, geen financiele handelingen meer e.d. Ben ik in dat geval niet gewoon aansprakelijk? Omdat ik het zover laat komen door mijn handelen?
  2. Uiteraard. Momenteel zijn de vaste lasten zeer gering. Er is sprake van winst. Mijn excuus ik probeer een beeld te schetsen zonder teveel concrete voorbeelden. En inderdaad. Wilde even de bevestiging krijgen of ik gezeik zou krijgen ja/nee. Verder wil ik zo spoedig mogelijk weer verder gaan met andere zaken.
  3. Hartelijk dank voor jullie input. - De lening was bij de oprichting. Wij brachten een webwinkel in en zij brachten kapitaal in. Er wordt geen rente over betaald en de lening is aan de B.V. - De overneming heeft zeker waarde gecreeerd. Met iedere dag aardig wat orders - Er zijn geen verdere schulden. - De afbetaling van de leningen is nog niet ingegaan - Het enige wat ik uit de B.V. heb ontrokken is dat ik eenmaal in de maand circa 400-600 euro factureerde aan de B.V. vanuit mijn EMZ - Niet om arrogant over te komen, maar ik ken de medewerkers in hun organisaties (geldschieters) en die zullen niet kunnen wat ik nu doe. Werkte er ook als extern adviseur. - Ik heb al eerder geprobeerd de B.V. over te nemen, maar dit werd afgekaatst - Ik heb al eerder geprobeerd de 'rotte appels' weg te krijgen Conclusie: Mijn intentie is eigenlijk om zo keurig mogelijk te stoppen. Geld is niet echt mijn hoofdmotivator, maar vooral de vrijheid om ideeën te kunnen realiseren en evaluren. Mijn doel is dan ook om zonder al te veel poespas, gezeur of nasleep van zaken direct een nieuwe frisse start te maken en zodoende mijn visie te realiseren.
  4. Allen, Alvast dank voor het lezen en doornemen van onderstaande post. Ik heb getracht via meerdere invalshoeken hier een concreet antwoord op te kunnen vinden, maar helaas. Momenteel ben ik nogal overspoeld met informatie en dergelijke dat een rechtlijnige conclusie er niet in zit. Situatieschets: Momenteel ben ik voor 25% aandeelhouder in een B.V. die net break-even speelt. Samen met 3 andere aandeelhouders bepalen wij de koers en de visie van de organisatie. Twee personen zijn geldschieters wie beide circa 10.000 euro in het project hebben gestoken (lening). De overige persoon is samen met mij de uitvoerende kern. Initieel was ik het oneens met deze constructie, maar privé kwesties/overwegingen haalden mij over de grens om toch akkoord te gaan. Ik weet.. nooit tegen je intuitie in gaan. In ieder geval een les geleerd. De realiteit is nu als volgt. Al een kleine 2 jaar doe ik alles wat te maken heeft met de bedrijfsvoering. Helaas ben ik de enige die nog werk verzet in de B.V. Denk aan inkoop, verkoop, klantenservice, financieel, leverancierscontacten en logistieke werkzaamheden. Nu ik een schat aan ervaring en kennis rijker ben. Is mijn conclusie dat ik met deze huidige constructie moet ophouden. De return on investment is te laag en ik ben geen persoon die op de winkel moet passen. Vraag: Momenteel bedraagt de uitstaande lening van de B.V. richting de geldschieters circa 20.000 euro. Wanneer ik uittreed ben ik dan nog op wat voor manier dan ook aansprakelijk voor deze lening? Of is het dusdanig zwart-wit => gegokt en verloren als het op de geldschieters aankomt. Er is geen sprake van aparte regelingen of prive tekenen met betrekking tot de leningen.
  5. Hallo allemaal, Ik beheer sinds enkele maanden een webwinkel gespitst op gezondheidsartikelen => agoragezondheid.nl Na veel trial&error ben ik aardig wijzer geworden over de inrichting van de webwinkel. Echter blijf ik steeds met dezelfde vraag zitten, namelijk: Hoe mijn assortiment in te delen? Het assortiment telt circa 60.000 artikelen die onderverdeeld zijn in 127 productgroepen en vervolgens 9 hoofdcategorieen. Door de nieuwigheid van de website kan ik nog weinig doen met het gegeven 'omloopsnelheid' dus ik zat eraan te denken het assortiment in te delen a.d.v. sommen met betrekking op de inkoopprijs en een bepaald percentage marge. Op basis van de uitkomsten de producten met minder marge x procent duurder maken. Wat nu met enige regelmaat gebeurt is dat er orders binnenkomen met een redelijk totaal bedrag 50+ euro, maar de marges dusdanig klein zijn dat ik (bij 50 euro betalen wij de verzendkosten) nog niet echt winst pak. Wellicht hebben jullie tips/tricks voor mij? Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.