Het lijkt zeker wat, zie ook het recente succes van sites als www.snappcar.nl
[*]wat gebeurt er als de auto het begeeft?
[*]wat gebeurt er bij schade?
[*]hoe controleer je de identiteit en betrouwbaarheid van de huurder?
[*]hoe ga je dit regelen qua verzekering. Verhuur is standaard uitgesloten. Verzekeringen voor verhuur zijn duur, en de meeste verzekeraars accepteren helemaal geen startende verhuurbedrijven. Kans is groot dat je moet starten via Rialto. Hou daar goed rekening mee in je prijsstelling: zou best kunnen dat je ook voor een C1 een forse premie betaalt van een paar duizend euro.
[*]hoe regel je het verder contractueel: o.a. uitgifte - en innameprotocol (controle op schade en gebreken), doorbelasten boetes etc?
Dank voor je antwoord.
De verzekering is een punt inderdaad. Ik heb wat rondgekeken bij verschillende bekende maatschappijen maar kom daar niet echt uit.
Schade zal via de verzekering lopen? en de huurder heeft een eigenrisico?
Pech heb ik over nagedacht. Ik zou mij daar tegen kunnen verzekeren maar dat is duur. Ik heb een goede monteur in mijn vriendenkring. De goedkoopste oplossing is bij pech de auto zelf halen en naar de bevriende monteur brengen. De huurder moet dan gecompenseerd worden wat natuurlijk lastig is als er op dat moment geen andere auto is.
Zou operationele lease hierin iets zijn? Voorkeur gaat uit naar kopen maar wellicht kun je met lease een aantal zorgen wegnemen.
Identiteit van verhuurder is een heel lastig punt. Vragen om een ID kaart en bankafschrift is een eerste vereiste denk ik.
Uitgifte en inname dacht ik aan hoe grote verhuur bedrijven het ook doen. Met een soort van checklist en evt foto's
Het is een lastige materie maar ik ben er de laatste tijd zo in gaan geloven. Ik geloof dat er markt voor is. Als ik klein zou beginnen met met alleen mijn stad en bijv 2 autos is het risico nog te overzien.