DannyvanM

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Branche
    ICT/ internet

DannyvanM's trofeeën

  1. Beste HL, De vragen die ik heb, hebben betrekking op het volgende: Ikzelf ben woonachtig en ingeschreven op Curacao en samen met een partner, woonachtig en ingeschreven in Nederland, gaan we een werving & selectiebureau opzetten. In het begin zullen we ons vooral focussen op de werving en selectie binnen Nederland en na een goede basis gezet te hebben willen we dit uitbreiden naar werving en selectie van en naar het Caribisch gebied. Omdat we (vooral in het begin) Nederlandse klanten hebben zal hier de initiële geldstroom vandaan komen. Welke rechtsvorm / samenwerking is hier het beste? 1. Beide een eigen vennootschap / eenmanszaak opzetten, eigen kosten maken, inkomsten splitten en afrekenen in eigen land? 2. Samen een vennootschap in NL opzetten en hieruit loon / managementfee ontvangen naar Curacao toe? 3. Samen een vennootschap in Curacao opzetten en hieruit loon / managementfee ontvangen naar NL toe? Vragen die hierbij komen zijn dan ook, wat te doen met de BTW, waar belastingplichtig, als er verschillende vennootschappen zijn; wat te doen met rechten van bijvoorbeeld website, handelsnaam etc.? Natuurlijk zijn er nog veel meer zaken om rekening mee te houden, maar hier zou ik al een eind op weg mee worden geholpen!
  2. Beste HeRaFin, Bedankt voor de reactie. Zelf heb ik nog wat navraag gedaan en uiteindelijk tot de conclusie gekomen de bestaande onroerend goed BV te gebruiken. Dit mede omdat het doel is te verhuren en niet te verkopen. Als er nou iemand komt die wel een bovennormaal bod neer wilt leggen voor het onroerend goed is mij geadviseerd dat ik altijd nog een splitsing van de vennootschap kan doen en proberen de BV te verkopen ipv het onroerend goed alleen.
  3. Na de site goed doorgelezen te hebben heb ik een groot gedeelte van mijn antwoord al gevonden. Er blijft echter 1 vraag die onbeantwoord blijft. Momenteel heb ik een werkmaatschappij waarin een horecazaak zit. Deze draait goede winsten en vorig jaar heb ik een Onroerend goed BV opgericht en daarmee een appartementencomplex aangekocht. Deze Onroerend goed BV zit samen met de Horeca BV in een fiscale eenheid. Boven de beide BV's staat de Holding. Nu wil ik dit jaar een 2e appartementencomplex aan gaan kopen. De vraag is echter, start ik een 2e onroerend goed BV op om dit aan te kopen, of koop ik het aan met de reeds bestaand Onroerend goed BV? Van de volgende voor en nadelen ben ik reeds op de hoogte: - Voor latere verkoop kan ik het beter in een aparte bv zetten en tegen die tijd de bv verkopen ipv het onroerend goed alleen. Dit scheelt vennootschapsbelasting in het jaar van de verkoop. - aan het oprichten van een nieuwe vennootschap zitten extra kosten (oprichtingskosten, uitbreiden fiscale eenheid, jaarrekeningen) De bedoeling is om de komende 10 jaar het onroerend goed nog niet te verkopen en met de huurinkomsten de hypotheek af te lossen. Wie kan mij hiermee verder helpen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.