bdviet

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Bas
  • Achternaam
    de Viet

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Breda

bdviet's trofeeën

  1. Zojuist overleg gehad met de BD, in theorie is het geen probleem dat ik start met 'slechts' één klant. Zodra men echter (actief) zoekt naar nieuwe klanten is er geen sprake van een fictief dienstverband, middels de 'opdrachtbevestiging' wordt tevens de onafhankelijkheid aangetoond. Bedankt voor jullie reactie!
  2. Hm, bedankt. ;D Dat had ik inderdaad zelf wel even mogen uitvogelen!
  3. Beste Ronaldinho, Kun je mij uitleggen wat je precies bedoeld met deze 'identificatieverplichtingen'?
  4. Bedankt voor je reactie! Dit kan ik onder meer voorkomen door gebruik te maken van een opdrachtbevestiging lees ik elders. De beste optie zal ik deze zijn dus een (reguliere) inschrijving alszijnde administratiekantoor bij de KvK? Groet, Bdviet
  5. Ik heb je aanpassing gelezen, later nog iets aangepast (zie mijn laatste alinea's in de vorige post). Ik begrijp dat ik de kans in dezen groot is dat de BD een fictief dienstverband aan zal merken. Nu ben ik echter benieuwd of het mogelijk is om juist dit gegeven te voorkomen, zodat de loonbelasting niet van toepassing is voor de opdrachtgever, en zodat ikzelf het werknemersrisico tot mij neem.
  6. Bedankt, maar ook hier heb ik reeds naar gekeken. In dit formulier zie ik een aantal vragen, hierop kan ik zelf wel wat antwoorden bedenken, maar dit wil ik juist voorkomen. Maar ik zoek met name uitleg omtrent de criteria van de VAR en de mate waarin deze gehandhaafd worden. Ik zou graag naar alle juistheid deze informatie wensen om te vormen tot een gedegen conclusie om al dan niet mijn eigen onderneming te starten. Hierbij doel ik onder meer op het momenteel slechts hebben van één klant waardoor dit wellicht de schijn heeft van een fictieve dienstbetrekking. Zoals ik eerder aangaf wil ik juist datgeen tegengaan, en m.i. is dat alleen mogelijk door een gedegen desk research omtrent deze criteria. Met andere woorden, ik zou graag in aanmerking komen voor deze VAR-WUO, maar wil ik voorkomen dat de Belastingdienst hierover een uitspraak doet welke ik niet begrijp, cq. niet wens te hanteren. Ik wil voorkomen deze klanten op te zadelen met diverse administratieve verplichtingen jegens de fiscus (zijnde de loonheffing etc.). Dus slechts wanneer ik deze onderneming full-time zal gaan voeren, kan ik hiervoor in aanmerking komen? Want het trachten winst uit onderneming te behalen is in beginsel iets heel anders dan het trachten maximale winst uit onderneming te behalen. Met vriendelijke groet, Bdviet
  7. Beste mmint, Bedankt voor je snelle reactie! Dit handboek heb ik eerder dit weekend doorgenomen, daar ik echter wat specifieker zoek naar regelingen omtrent de VAR en criteria voor part-time ondernemen vond ik deze ietwat ontoereikend.Tevens is deze (naar mijn mening) gericht op ondernemers waar men het behalen van winst als belangrijkste uitgangspunt neemt. Ik ben echter van mening dat ik, in dit stadium van mijn leven, mij momenteel in een ietwat 'bevoorrechte' positie bevindt waardoor ik mij kan wenden tot het opdoen van relevante ervaring. Ik heb hieruit (helaas) weinig voor mij relevante informatie kunnen putten, derhalve tracht ik mij op dit forum te wenden om zo tot ietwat relevantere informatie te komen. Ik hoop op ietwat specifiekere aandachtsgebieden voor freelance boekhouders. Met vriendelijke groet, Bdviet
  8. Beste allen, Sinds enige tijd verricht ik werkzaamheden voor een administratiekantoor. Gezien het tijdelijke aard van deze werkzaamheden ben ik voornemens voor mijzelf te starten (mijn baas is hier uiteraard mee akkoord), al dan niet parttime. Ik heb een verwante opleiding (HBO Accountancy) afgerond en studeer momenteel Msc Accounting & Controlling, dus ik denk dat ik hiertoe redelijk in staat ben beginnende ondernemingen administratief te ondersteunen. Mijn kennis omtrent het daadwerkelijk starten van een onderneming laat echter te wensen over, vandaar ook dit draadje. Op dit forum heb ik redelijk wat doorzocht inzake het starten als freelancer. Daar ik momenteel studeer en een parttime functie heb richt ik mij op startende ondernemingen in mijn directe kennissenkring om daar de boekhouding (en fiscale verplichtingen) voor te verrichten. Ik hoop een klein scala aan klanten te kunnen gaan bedienen en hier voornamelijk administratieve ervaring uit op te kunnen doen en inzage te krijgen in de problematiek van starters, alsmede een diepere kennis binnen het MKB-segment. Ik lees op het forum van de Belastingdienst dat wanneer men als freelancer wenst te starten een VAR-verklaring wenselijk is. Hier staat tevens dat men minimaal drie klanten dient te bedienen om de juiste VAR-verklaring te verkrijgen. Hierbij doel ik op de VAR-wuo waar mijn opdrachtgevers geen loonheffing hoeven af te dragen. Ik krijg echter niet goed gevonden hoe deze kansen liggen. In mijn kennissenkring heb ik momenteel een onderneming welke van mij wenst de administratieve verplichtingen te voldoen. Ik hoop in de (nabije) toekomst een aantal van deze administraties te kunnen gaan voeren. Om hen (lees: uiteindelijk ook mijzelf) niet op te zadelen met loonheffingen en andere werknemersgerelateerde verplichtingen vind ik het een noodzaak zelf als 'ondernemer' te kunnen worden aangemerkt. Ik ben op zoek naar enkele adviezen van de 'ervaren rotten' in het vak, waar ik voornamelijk informatie cq. kritiek wens te ontvangen naar aanleiding van bovenstaand verhaal. Ik zou graag starten als freelance boekhouder, alleen heb ik weinig relevante kennis van het starten van ondernemingen. Ik hoop dat jullie enige kennis willen delen, Alvast erg bedankt, Bdviet
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.