Robine

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

Robine's trofeeën

  1. Er ontstaan geen nieuwe schulden, doordat ik de mensen die nu gedetacheerd zijn hun eigen salaris direct aan de klant kan laten factureren. Ik factureer alleen mijn eigen commissie aan de klant. Mijn commissie aan de gedetacheerde gebruik ik om de openstaande post aan de betreffende persoon te verkleinen. Oude schulden lopen niet verder op dan de eventuele rente. Het gaat niet om langdurige projecten, eind juni is alles sowieso afgerond.
  2. :) Soms zijn dingen veel simpeler dan je ze in je hoofd maakt inderdaad. Mijn schuldeisers zijn deels mensen die ik detacheer, deels leveranciers van zakelijke diensten. Het gaat me met name om communicatie naar de laatsten, de mensen die ik detacheer kan ik de situatie duidelijk (persoonlijk)uitleggen, de leveranciers van zakelijke diensten zijn vooral grote logge bedrijven.
  3. Hartelijk dank voor jullie reacties Annedien en Dennis. In mijn gemeente is het inderdaad mogelijk om als (ex-)ondernemer via de gemeente dit traject op te starten. Zij werken samen met een schuldhulpverleningsbedrijf, en daar zou ik dan bij terecht komen. Annedien, ik denk niet dat ik zelf, als ik dit traject via de gemeente start, kan 'kiezen' voor een schuldhulpverleningsbedrijf, maar ik noteer jouw tip wel even. Dennis, mijn werknemer heeft (naast zijn dienstverband bij mij) al een andere baan, voor meerdere dagen per week. Bij mij werkt hij maar een klein aantal uren per maand. We zijn inmiddels overeengekomen het dienstverband met wederzijdse instemming te beindigen als de administratieve zaken grotendeels zijn afgerond. Hij zal daarna geen beroep doen op de ww omdat hij genoeg inkomensten vanuit zijn andere baan heeft. Een nieuwe vraag: als ik de bedrijfsactiviteiten stil leg, maar de exploitatie niet (omdat ik de lopende opdrachten nog wil afronden), wat kan ik dan het beste communiceren naar mijn schuldeisers? Ik neem aan dat het opstarten van het minnelijk traject (via de gemeente) nog wel wat tijd in beslag gaat nemen. Hoe kan ik hen dan het beste de situatie uitleggen en vragen de vorderingen aan te houden tot er een minnelijk voorstel komt?
  4. Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee op Higher Level en heb al veel nuttige informatie gevonden. Toch heb ik een aantal vragen waar ik het antwoord niet goed op kan vinden. Daarom een account aangemaakt, om ze eens aan jullie voor te leggen. In verband met de privacy deel ik liever (nog) niet al te veel, maar ik hoop dat jullie me misschien toch een stapje verder kunnen helpen. Sinds 5 jaar heb ik een eigen bedrijf, het is een eenmanszaak die ik heb overgenomen van de vorige eigenaar. Het is een bemiddelingsbureau, en ik detacheer mensen aan mijn klanten voor kortlopende projecten. Het gaat al een tijd niet goed en ik heb daarom ook het moeilijke besluit moeten nemen om mijn bedrijf te beeindigen. Er zijn openstaande vorderingen en ik wil het liefst een minnelijk akkoord met mijn schuldeisers bereiken. Volgende week heb ik een intakegesprek bij de gemeente, die me dan (hopelijk) zullen doorverwijzen naar een schuldhulpverleningsbedrijf dat het minnelijk traject gaat begeleiden. Ik denk dat de gemeente een aantal vragen zeker voor me kan beantwoorden, maar ik zit met het volgende: Ik wil mijn bedrijfsactiviteiten zo spoedig mogelijk beeindigen, ik kan namelijk niet de mensen uit mijn kaartenbak blijven inzetten voor mijn klanten terwijl ik ze niet kan uitbetalen. Ik wil mensen ook geen rad voor ogen draaien, en eerlijk kunnen communiceren wat er aan de hand is. Tevens wil ik zsm op zoek naar een baan, en dit gaat het beste in mijn eigen branche. Ik kan daarbinnen niet gaan solliciteren terwijl ik mijn eigen bedrijfsactiviteiten nog niet heb stilgelegd. Er lopen echter momenteel een aantal projecten tot eind juli, en die wil ik zakelijk gezien nog wel blijven ondersteunen en daarna ook afronden. Ook heb ik 1 werknemer in dienst voor de administratie, en hem zal ik de komende tijd nog nodig hebben om de administratie af te ronden. - Kan ik de bedrijfsactiviteiten nu al stil leggen, maar me nog niet uitschrijven uit het Handelsregister? - Op welk moment bij een minnelijk akkoord schrijf je je uit het Handelsregister? - Wanneer is het punt dat het dienstverband van mijn administratief medewerker moet beeindigen? Dit is natuurlijk allemaal heel kort samengevat, maar ik hoop toch dat jullie misschien wat antwoorden voor me hebben. Als er daarvoor meer informatie nodig is: vraag gerust! Alvast bedankt voor het lezen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.