WebwinkelierOnline

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

WebwinkelierOnline's trofeeën

  1. Lang verhaal kort: ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat een waardebepaling (in ons geval) een combinatie is van wat er, marktconform voor een onderneming met zo'n omzet en wat in die branche gebruikelijk is, aan waarde wordt gegeven plus/min bepaalde kosten van de omzet en goodwill. Dat is een kwestie van openbare branche gegevens raadplegen en dan ruwweg doorrekenen met geschatte kosten van de omzet, huidig marktaandeel (goodwill) plus toekomtsverwachtingen qua groei en wat onderbuikgevoel. Dan kom je op een bepaald bedrag uit waarbij je wel of niet een goed gevoel bij hebt en daarmee ga je aan het werk bij prospects. Dat is iets wat je vooraf moet bedenken en als startpunt neemt. Wordt het uiteindelijk toch onderhandelen want ook dan is de ene prospect de andere niet en kunnen omzetgegevens en kosten van de omzet ook weer per individueel geval van invloed zijn. Gaandeweg kan je dan ook nog ontdekken dat de prijsstelling niet klopt, blijft tot op bepaalde hoogte een ingecalculeerde gok. Volgens mij is er weinig anders mogelijk. :)
  2. Er valt ook niet op in te gaan omdat we dat niet tot op de laatste cent kunnen inschatten omdat dat traject buiten ons omgaat en grotendeels ook afhangt van verschillende en individuele factoren, in ieder geval levert het nu voldoende op, dat weten we 200% zeker en dat zeggen alle getallen ook. Dus iets om in dit stadium als gegeven aan te nemen. Het is geen affiliate webwinkel of site zoals in de gebruikelijke zin. En niet elke geïnteresseerde partij heeft dezelfde (on)mogelijkheden dus zegt een kosteninschatting net als de omzetgegevens ook niet alles. De praktijk leert dat een echte (niet affiliate) online winkel net zoveel tijd en moeite kost als een echte winkel, iedere retail-ondernemer weet dat ook wel. Dan is het grotendeels een kwestie van een vergelijking te maken met een echte winkel. Dat begrijp ik ook wel maar sommige dingen zijn niet echt relevant wat betreft de vorming van een richtprijs, als dat al gaat, want er wordt eigenlijk door de meesten al aangegeven dat er geen richtprijs te geven is ... waarom dan op alle factoren die er mogelijkerwijs van toepassing kunnen zijn, ingaan? Als je in de branche zit dan weet je precies, zo niet globaal, wat die kosten/inspanningen zijn; het is online handel en echt geen hogere wiskunde. :) Die hebben niet voldoende middelen helaas.
  3. Voor alle duidelijkheid: wij hebben hier ook geen ervaring mee, vandaar de vraagstelling. :) Ieder geval is ook weer anders maar je moet ergens mee beginnen.
  4. Idd zeggen omzetgegevens zeker niet alles maar het geeft wel een indruk over dingen. Bankfinanciering is wat lastig te peilen met virtuele zaken zoals een webwinkel, maar de benadering is niet gek. Misschien moet je het dan als een echte winkel beschouwen.
  5. Dat snap ik zeker, maar je moet ergens beginnen nietwaar? Lijkt me toch niet handig te gaan zoeken naar gegadigden en dat je dan geen onderbouwd antwoord hebt op de vraag wat ervoor gevraagd wordt of aan welke overnamesom er gedacht moet worden. Enige richtprijs is toch wel handig nietwaar?
  6. @ mmint: Dank voor al je feedback mmint, maar dit lijkt meer in een discussie uit temonden waarin we moet verantwoorden waarom we een of ander doen en dat lijkt me toch niet je bedoeling?! Het is helemaal geen geval dat het te weinig oplevert, het tegendeel zelfs, nogmaals: het is onze hoofdactiviteit niet, wij hebben een zeer goed lopende webwinkel in bezit en verhuren die aan een partij die alle operationele activiteiten verricht (die werkzaamheden zijn niet anders als bij een andere vergelijkbare shop en hangen ook spcifiek af van welk bedrijf het doet) en we zijn op zoek naar een globale waardebepaling of berekeningsmethode, enigszins gebaseerd op de gegevens die we hebben gemeld. Beide partijen zijn daar mee geholpen. De webwinkel vertegenwoordigt een gevestigde naam in een bepaalde branche en dat is allemaal met uitgebreide statistieken en talrijke gegevens te staven, overleggen en te bewijzen. Niet meer en niet minder. :) De uiteindelijke waarde is bepaald door wat ervoor betaald werd ...
  7. Heb ik gezien, maar dat is toch een andere situatie, de webwinkel waar ik het over heb is toch van een geheel ander kaliber denk ik. De webwinkel waar ik over spreek is niet opgezet om als affiliate wat te verkopen, dit is het echte werk (een echte webwinkel) en in basis geen affiliate site. Die zijn vergelijkbaar met elke ander bedrijf die een webwinkel heeft wat draaiende gehouden wordt, dus assoriment actueel houden, prijswijzigingen doorvoeren, bestellingen verwerken, contact met klanten, etc etc etc - Ons bedrijf zit ook niet aan de uitvoerende kant van deze operationele zaken welke betrekking hebben tot de bestellingen en klanten. Het is dus een volledig draaiende webwinkel en niet een doorgeefluik van bestellingen, misschien verklaart dat meer. Ik had verkopen nog niet genoemd dacht ik maar echt omdat het beter tot zijn recht komt in eigendom van iemand uit de branche, anders is het gewoon niet. Ons bedrijf heeft dit niet als hoofdactiviteit geambieerd, gehad of gewild, je bent en blijft afhankelijk van de acties van derden en we willen verder gaan met andere zaken, is gewoon beter zo, vandaar.
  8. Webwinkel die sinds begin 2009 draait en jaar na jaar serieuze omzet heeft gegenereerd en nog steeds genereert. Orders worden via een methode vergelijkbaar met dropshipping verwerkt echter kan de webwinkel nog veel, veel beter tot zijn recht komen als hij eigendom zou zijn van een in de branche opererend bedrijf. Is er een ruwe schatting te maken wat zo'n webwinkel waard is aan de hand van de volgende gegevens? [*]Geen voorraad ter overname. [*]Geen personeel ter overname. [*]Webwinkel is gebouwd op basis van een professioneel ecommerce CMS wat op diverse punten is uitgebreid. [*]Webwinkel wordt met -vele- duizenden zoekwoorden erg goed organisch gevonden. [*]Webwinkel heeft prominente online positie en goede bekendheid in de branche waarin ze opereert. [*]Organisch aantal unieke bezoekers per maand: 22.000 - 40.000. [*]Organische omzet per maand: 20.000 - 45.000 euro. [*]Organisch aantal bestellingen per maand: 400 - 600. [*]Organisch geschatte omzet dit jaar: 200.000 - 300.000 euro. [*]Organische omzetten voorgaande jaren: 100.000 - 200.000 euro. [*]Organische getallen stijgen dus nog steeds gestaag, jaar na jaar. [*]Bovenstaande dus organisch en zonder Adwords inzet! Bij gebruik van goede Adwords campagne(s) en respectievelijk Adwordsbudget: alle organische gegevens plusminus + 25 - 35%. [*]Verschillende affiliatesites die naar hoofdsite verwijzen. [*]Verchillende informatieve sites die naar hoofdsite verwijzen. [*]Vanaf begin continue professionele, gedegen, SEO werkzaamheden verricht, optimalisatie, linkbuilding etc etc etc - zoals geen enkele concurrent in de branche. Daardoor hoge domein- en pagina-autoriteit, veel goede backlinks en verwijzende rootdomeinen. Wordt uitstekend geïndexeerd en gewaardeerd door Google. Online en offline zijn er ongelofelijk veel berekeningsmethoden te vinden en ik ben erg benieuwd wat vandaag de dag -met de huidige economische situatie/nieuwe werkelijkheid- een aannemelijke zou zijn. Ik ben me er ook van bewust dat de uiteindelijke waarde is bepaald door wat ervoor betaald werd en dat elk geval weer anders is maar dan is het toch aardig een globale richtlijn te hebben om mee van start te gaan. 1, 2, 3 keer jaaromzet, 1, 2, 3, 4 keer netto winst, een krat bier en veel knakworst, of wellicht iets geheel anders ..? :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.