Ik werk nu al een tijdje via Pay-Roll bij Horeca Mobiel. Een duur grapje voor de werkgever.
Omdat de ene maand de andere maand niet is qua targets/omzet (het is en blijven de horecatijden) willen we een andere constructie gaan hanteren.
Daarbij wil ik als callcenter medewerker (commercieel medewerker) in mijn eigen kantoortje klanten binnen gaan halen.
Ik wil hierbij gaan werken op provisiebasis. Ik noem even een bedrag, stel ik krijg €100,- provisie per binnen gehaalde klant. Hierbij is er geen uurloon. Stel ik haal 10 klanten binnen in een week waarmee ik uitkom op €1000,-.
Het is alleen niet meetbaar of ik 1, 20 of 40 uur heb gewerkt voor die €1000,-. De ene week kan ik in 3 dagen 10 klanten hebben een andere week kan ik 10 klanten hebben in 5 dagen.
Wat is in dit geval de beste oplossing en belangrijker nog de meest rechtsgeldige oplossing?