Ronald-V

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Ronald-V's trofeeën

  1. Dank voor alle berichten. Uiteraard is het niet de bedoeling om "rommel" te gaan verkopen en uiteraard ligt de garantie richting consument bij mij als verkoper. Het gaat mij inderdaad om het eventuele kwijtraken van tandjes of erger. Als ik Norbert goed begrijp kan ik als ik productaansprakelijk gesteld word dit "doorschuiven" richting webshop waarbij ik de producten heb aangekocht. Uiteraard klant netjes helpen en doorverwijzen etc. Dat betekend dan m.i. ook dat een bedrijfsaansprakelijksverzekering volstaat. Hoeveel moeite moet ik doen als verkoper om te controleren of het product ook aan alle Europese regelgeving voldoet. Kan/mag ik er niet vanuit gaan dat als het binnen de EU verkocht wordt dat het ook binnen de EU weer doorverkocht mag worden? Deze vragen zijn niet om een vaag handeltje o.i.d. op te zetten maar juist om het richting klant en voor mezelf goed geregeld te hebben.
  2. Ik heb een vraag over productaansprakelijkheid waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Stel dat ik als eenmanszaak een aantal artikelen bij een webshop in het buitenland, maar binnen de EU, koop en deze zelf weer ga doorverkopen aan consumenten. Wie is er dan uiteindelijk product aansprakelijk? Maakt het dan eventueel ook nog uit waar de webshop, waarbij ik de artikelen aanschaf, zijn artikelen inkoopt (bijvoorbeeld buiten de EU)? Alvast bedankt voor de antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.