Wbroekho

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Wbroekho's trofeeën

  1. Een beetje meer info zou schelen. Je hebt het over facturen. Er zijn er dus een paar. Wat is je betalingstermijn? Ik zie vaak ZZP'ers die doodleuk een betaaltermijn van 7 dagen oid hanteren, en dan loop je erg snel tegen dit soort dingen aan. Grotere bedrijven hebben daar echt maling aan. 30 dagen is mijn norm. Ik maak er pas een punt van als klanten daar ruim overheen gaan zitten en dan komen met dingen als 'de manager moet nog voor akkoord de factuur tekenen'.
  2. Kleine update. Heb opgebeld. De factuur bleek niet bij ze in de administratie te staan. Aangezien het tot tweemaal toe als herinnering is verstuurd is dat twijfelachtig, maar bon. Ze wist me ook te melden dat ze zelf standaard facturen binnen 60 dagen voldoen. Dat stootte me een beetje tegen het zere been. 60 dagen lijkt me mogelijk, maar toch enkel als ik daar vooraf mee akkoord ben gegaan. Toegegeven heb ik zelf ook niet vooraf mijn termijn met ze afgesproken, maar in zo'n geval lijkt de wettelijke termijn van 30 dagen me wel toepasbaar. Er is in ieder geval afgesproken dat ik de factuur opnieuw zou versturen met de datum van de eerste herinnering als ingang van de betaaltermijn.
  3. Dat is inderdaad wat ik standaard doe en waarom ik het ook niet erg chique van ze vind. De herinneringen hebben allemaal alsnog de bijgevoegde factuur waar alles netjes en duidelijk op staat.
  4. Heb je een contactpersoon bij de klant? Heb je die ooit gesproken? Dan zou ik als de wiedeweerga de telefoon oppakken en deze zaak persoonlijk rechtbreien. De toonzetting is al aardig joviaal, bijna puberaal. Maar dat past wellicht bij het contact. Nou toch even volwassen handelen: nieuwe factuur verzenden en daarna professioneel afwikkelen. Excuses mocht dit verwarrend zijn geweest, maar ik stuur natuurlijk geen factuur met letterlijk zo'n bericht. Is altijd juist op een nette, professionele manier. Ik neem in ieder geval vandaag contact met ze op om de situatie uit te leggen en dan verstuur ik een factuur met nieuwe betaaldatum. Bedankt voor de reacties tot nog toe.
  5. Ben van plan om maandag te bellen inderdaad. De datum van de eerste herinnering is verlopen, de tweede verloopt op komende dinsdag.
  6. Hallo iedereen, Even een moeilijke uitleg over waarschijnlijk iets heel simpels. Nadat ik me af begon te vragen waarom de betaling van een (grote) klant moeilijk verliep na al reeds twee herinneringen te hebben verstuurd en nul contact van hun zijde, ging ik maar even op zoek naar een mogelijke oorzaak bij mezelf. Wat blijkt, op de dag dat ik dacht de eerste factuur te hebben verstuurd met kort gezegd een bericht als: ''Hallo, hier is de factuur, groetjes", was ik die vergeten toe te voegen als bijlage. Beetje dom dus. Nu is het ook niet chique dat ze dan zelf niks laten weten, al kan ik me voorstellen dat ze vooral de herinneringen vreemd vinden en zoiets hebben als 'lekker professioneel, laat maar'. Maar wat zijn nu de opties? Heb ik de vrijheid om bij wijze van voorbeeld na telefonisch contact een nieuwe betalingstermijn te laten ingaan? Is daarvoor een nieuwe factuur nodig of kan de oude nog gebruikt worden, weliswaar met verlopen datum? Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.