startendewinkelier

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

startendewinkelier's trofeeën

  1. Hartelijk dank voor de reacties. Het blijft een ingewikkelde materie. Omdat ik op kleine schaal specifieke producten ga inkopen overweeg ik inmiddels om juist de omgekeerde weg te volgen. Dus bij de inkoop van meubels, boeken etc. juist om ontheffing van de globalisatieregeling te vragen. Voor andere geinteresseerden in de margeregeling. Op 25 juli is een nieuw besluit over de margeregeling gepubliceerd waarin nieuwe jurispudentie verwerkt is: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/nieuws/nieuw_besluit_over_de_margeregeling_in_de_btw
  2. Beste Ido. Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb al veel rond gehopt op internet maar was deze info nog niet tegen gekomen. Ik ga nu nog even kijken of ik de voor- en nadelen van deze regeling kan doorgronden. Met vriendelijke groet, Marja
  3. Ik ben van plan een winkel te openen waarin ik zowel nieuwe dingen als vintage spullen wil gaan verkopen. Bij de vintage zal het gaan om jaren 50/60/70 meubels, maar ook om woondecoratie en en vazen uit deze periode. Meubels vallen sowieso onder de globalisatieregeling. Maar vazen en decospullen zo te zien niet, want ze vallen niet onder de goederen die hier standaard onder vallen. Ze zijn ook niet onder te brengen in de categorie 'kunstvoorwerpen, antiek en verzamelvoorwerpen', want bij 'verzamelvoorwerpen' wordt alleen de volgende opsomming gegeven: 'postzegels en voorwerpen met een zoölogisch, botanisch, mineralogisch, anatomisch, historisch, archeologisch, paleontologisch, etnografisch of numismatisch belang'. Op basis van het brede scala aan verzamelobjecten dat bijvoorbeeld op de verzamelbeurs in Utrecht of via Catawiki wordt aangeboden is de lijst van de Belastingdienst wel erg beperkt. Weet iemand uit eigen ervaring of de opsomming limitatief is of dat er ook verzamelobjecten onder kunnen vallen die niet genoemd worden? Alvast dank!
  4. Henk en Karen, hartelijk dank voor jullie snelle reactie! Ik hoopte met mijn post een andere startende ondernemer te treffen die recent tegen hetzelfde dilemma was aangelopen. Maar elke reactie wordt natuurlijk met open armen ontvangen! @ Henk: ik heb het officiële traject afgelegd, dus inclusief toestemming UWV en afronding met ondernemingsplan. Maar veel wisselingen bij UWV. Toen het ondernemingsplan klaar was, vertrok mijn coach net naar een andere baan. @ Karen: contact met eerdere coach was zonder meer goed. Hij dacht inderdaad opbouwend mee. @ Henk en Karen: inderdaad de mening van de KvK is voor het starterstraject niet relevant, toch was ik blij met de inhoudelijk feedback die ik van de KvK heb gekregen. @ Karen: ja ik ken de overlevingscijfers. Geeft inderdaad genoeg stof tot nadenken over een goede voorbereiding. Ik heb plan aan andere ondernemers voorgelegd. Waarvan het grootste deel me meldde, dat ze zelf nooit een ondernemersplan gemaakt hebben. Andere tijden (andere economie) waarschijnlijk... Wat betreft het werken aan de naamsbekendheid, ik ga geen internetwinkel beginnen, maar een fysieke winkel, in een gebied waar de loop in zit. Daarom wat mij betreft liever wat meer financiële speelruimte in de eerste maanden openingsmaanden, dan 3 maanden in de startersregeling zonder dat er al een winkel is. Ik ga jullie tip opvolgen en contact opnemen met mijn nieuwe werkcoach!
  5. De posten en reacties op Higher Level hebben me goed op weg geholpen met de startersregeling 2013. Ik loop nu tegen iets aan waarvan ik geen idee heb hoe het zit. Tijdens de onderzoeksperiode heb ik een ondernemingsplan voor een winkel geschreven. De kvk vond het een goed plan. Cruciaal voor het slagen is de winkellocatie. Een goede ruimte was bij het afronden van het ondernemingsplan niet beschikbaar. Ik heb nu een perfecte ruimte gezien, maar deze komt pas per 1 maart beschikbaar. Er hoeft helemaal niets aan te gebeuren. Ik kan de ruimte pas huren nadat ik toestemming van het UWV heb gekregen voor de startersperiode. Nu ben ik bang dat op het moment dat ik toestemming vraag gelijk de 26 weken gaan lopen. Hiermee heb ik dan een veel langere aanlooptijd dan nodig is en zit ik minstens 5 weken duimen te draaien. Waarna er daarna nog tot de tweede week van maart geen geld zal binnenkomen. Aan 6 weken aanlooptijd heb ik meer dan voldoende. Dus start startersregeling vanaf half januari. Maar als ik de ruimte nu niet huur is de kans groot dat hij half januari niet meer beschikbaar is. Heeft iemand misschien ervaring met de startdatum van de startersregeling?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.