Jump to content

Starter1002

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Gender
    Male
  • First name
    Jurre
  • Last name
    Grimberg

Company info

  • Location
    Noord-Holland
  1. Dat is een goed idee, ik ga inderdaad meer keuzes creëren. Heb net een aantal interessante gesprekken gehad en denk dat ik eruit ben. Mogelijkheden die ik ga aanbieden in het begin: Elk kwartaal een betaallink op de mail En later, als de zaken een beetje lopen: Elk kwartaal een betaallink op de mail Eerste aanschaf via IDEAL, daarna automatische incasso Evt. Afterpay De prijzen varieeren tussen de 50-100 euro per kwartaal. (ik kan dan inderdaad nog onderscheid maken in maand betalingen of kwartaal betalingen, dit moet ik nog even overleggen) Ik kan me voorstellen dat je het nut niet inziet van een supplementenabonnement. Toch zijn er veel mensen die elke dag supplementen nemen en als je de kennis hebt dan weet je dat dit in het huidige klimaat waar we leven ook noodzakelijk is. Qua prijs kan ik inderdaad niet concurreren met de drogist, we leveren dan ook een compleet ander product. Een supplement van goede kwaliteit is nou eenmaal duur, maar dan heb je wel iets dat je neemt omdat je je er beter door voelt, niet iets dat je neemt omdat je hebt gehoord dat het goed voor je is.
  2. Psychologische prijsstelling werkt, maar ik vermoed dat het dus wel eens averechts kan werken als je per kwartaal levert. Dan staan er jaarlijks 12 betalingen tegenover slechts 4 leveringen en dan zou het daardoor juist wel eens duurder kunnen lijken. Misschien helpt een lager abonnementsbedrag per maand je wel meer te verkopen, maar krijg je daarvoor in ruil meer opzeggingen van het abonnement. Misschien is het een idee om de prijzen van de abonnementen aan te geven per maand, en daaronder in kleinere lettertypes de kwartaalbedragen en in het bestelproces duidelijk te communiceren dat betalingen per kwartaal gaan(synchroon met de bestellingen). Zo heb je dus het voordeel van de lagere prijzen maar niet het nadeel van de 12 betalingen tegenover 4 leveringen. Beetje bij beetje kom ik telkens tot betere ideeën:). Bedankt hiervoor!
  3. Ik begrijp je. Alleen ik begrijp de andere mensen ook. Ik ga de mogelijkheden onderzoeken om de mensen zélf te laten kiezen tussen een kwartaal IDEAL betaling of een (maandelijkse of per kwartaal kwartaal) incasso. Zo kan ik meer mensen tevreden stellen. Zijn er nog voorstanders van een maandelijkse incasso t.o.v. een kwartaal incasso? Het gaat om bedragen tussen de 50-100 euro p kwartaal of 17-33 euro p maand. (even los van de keuze tussen IDEAL en incasso)
  4. Roel, bedankt voor deze aanvulling, hij is nog niet achterhaald hoor. Er zijn nu inderdaad een aantal alternatieven voor een abonnement voorbij gekomen. Zonder het bestaan van Afterpay was het inderdaad misschien wel wijzer geweest om dit op een andere manier aan te bieden. Echter, dit zou alleen maar zo zijn zodat ik, als ondernemer, niet de risico's loop. Voor de consument is het in mijn gedachten nog steeds het makkelijkst om gewoon elk kwartaal je supplementen te ontvangen zonder dat je daar ook maar iets voor hoeft te doen, dus niet op een betaallink hoeft klikken(wat jij sowieso al afraad) en ook niet op een ''bestelling herhalen'' knop te drukken. Met de komst van Afterpay lijken al deze mogelijkheden me niet meer nodig. Gewoon je potje supplementen ontvangen en al vanaf de eerste maandbetaling via automatische incasso. Met een opzegtermijn van 1 maand voor de levering van de nieuwe bestelling lijkt me dit een waterdicht plan. Of zie ik dit helemaal verkeerd? (het lijkt wel of ik aandelen heb ik Afterpay) Mmint: Waarom zou je niet maandelijks willen betalen voor een kwartaaldienst? Het is toch juist fijn om niet elk kwartaal zo'n groot bedrag op te hoesten? Je geeft aan een betaalherinnering te willen, bedoel je daarmee maandelijks een IDEAL link?
  5. Hoi Richard, Nu begrijp ik je:). Dat is inderdaad precies mijn gedachtegang! Echter loop ik dan wel het risico dat iemand, laten we zeggen, 100 bestellingen plaatst met 100 verschillende rekeningen(of 100 verschillende mensen) die allemaal na het betalen van de 1ste maand en de levering van het product storneren. Dan ben ik in 1x failliet! Ik heb net met Afterpay gebeld, ze kunnen het gehele betalingsproces uit handen nemen waaronder ook maandelijkse automatische incasso. Dit lijkt me zeer aantrekkelijk. Met deze manier heb ik grofweg 2 opties die aantrekkelijk zijn: 1. maandelijkse incasso +elke maand een relatief klein bedrag +geen risico's, afterpay loopt alle risico's en betaald mij wekelijks uit, ongeacht of de klant betaald heeft 2. kwartaal incasso +geen risico's, afterpay loopt alle risico's en betaald mij wekelijks uit, ongeacht of de klant betaald heeft -elk kwartaal een groot bedrag van de klanten hun rekening afschrijven Is er nog een reden om de betalingen synchroon te laten lopen met de leveringen in het geval de betalingen (en de risico's daarvan) via afterpay lopen? Lijkt me voor de klant alleen maar een voordeel.
  6. Bedankt voor je positieve en vooral nuttige impuls. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen expertise.
  7. Bedankt voor je reactie en je ideeën. Het idee is echter om alleen supplementen in abonnementsvorm aan te bieden die praktisch iedereen het hele jaar door nodig heeft, zoals een goede multivitamine en omega-3. Vitamine D(vooral in de winter) en andere supplementen die niet dagelijks ingenomen hoeven te worden zijn verkrijgbaar in de shop. Je geeft aan dat optie 3 wel iets heeft, ik zit er zelf aan te denken om toch voor optie 4 te gaan. Hoeveel moeite is het nou om even op een betaallink in je mail te klikken? Ik heb binnenkort gesprek met me boekhouder en ondernemingsrecht advocaat.. Even kijken wat deze voor plannetjes hebben. Ideeën zijn nog steeds meer dan welkom:) Ohja, en wat die cashflow betreft, dat zit wel goed. Heb goede afspraken met leverancier.
  8. Bedankt voor je reactie Ward, ik lever de supplementen hoogstwaarschijnlijk per kwartaal. Ik wacht nog even een paar reacties af.
  9. Hallo, Momenteel ben ik een webshop aan het opzetten waar je hoogwaardige supplementen kunt krijgen die gekoppeld zijn aan een abonnementsvorm, zo zit je nooit meer zonder de supplementen die jij graag wilt maar ontvang je ze elk kwartaal op je deurmat. Ik loop tegen een probleem aan m.b.t. de betalingsstructuur. Een aantal opties met + en - punten waar ik ook graag jullie mening over zou horen: 1. Maandelijkse betaling: eerste maandbedrag afrekenen via de webshop met IDEAL waarin je akkoord gaat met een automatische incasso en de maanden erna het bedrag wordt afgeschreven. +Klanten hebben geen omkijk meer naar betalingen +Waarschijnlijk een hoger retentiecijfer -Risico op storneren -Als iemand de 1ste maand opzegt is het kwartaalbedrag nog maar voor 1/3e ''afbetaald'' 2. Maandelijkse betaling: elke maand stuur ik een IDEAL betalingslink waardoor ze makkelijk hun maandbetaling kunnen voldoen. +Geen risico op stornering -Mensen worden telkens ''herinnerd'' dat de supplementen geld kosten -Mensen moeten maandelijks een handeling uitvoeren -Als iemand de 1ste maand opzegt is het kwartaalbedrag nog maar voor 1/3e ''afbetaald'' 3. Kwartaal betaling: eerste kwartaal bedrag wordt in de webshop betaald via IDEAL, daarna elk kwartaal een automatische incasso. +Klanten hebben geen omkijk meer naar betalingen +Waarschijnlijk een hoger retentiecijfer -Een kwartaal bedrag is een hoger bedrag dan een maandbedrag -Risico op storneren 4. Kwartaal betaling: eerste kwartaal bedrag wordt in de webshop betaald via IDEAL, daarna stuur ik elk kwartaal een IDEAL betalingslink waarna het supplement direct wordt opgestuurd: +Geen risico op stornering -Mensen worden telkens ''herinnerd'' dat de supplementen geld kosten(maar minder vaak als bij een maand) -Mensen moeten elk kwartaal een handeling uitvoeren -Hoog bedrag per kwartaal 5....? 6....? Graag zou ik hierin jullie visie horen, misschien zijn er nog wel hele andere betalingsmogelijkheden waar ik nog niet aan heb gedacht, of risico's of juist zekerheden.. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Jurre
  10. Hallo, Ik heb de laatste 2 jaar van mijn administratie een zootje gemaakt. Het enige wat ik heb gedaan is zo nu en dan wat aangegeven bij de btw-aangifte als ik een investering deed voor mijn (redelijk non-actieve bedrijf). Op dit moment ben ik in de startfase van een nieuw bedrijf, waarbij ik allereerst mijn administratie op orde wil brengen, ik heb daarvoor de volgende maatregelen genomen: 1. Boekhoudsoftware- reeleezee 2. Accountant ingeschakeld- jaarrekening opmaken, fiscaal advies 3. Hulp van administrateur om samen boekhouding op orde te krijgen Zoals ik aangaf heb ik zo nu en dan een bedrag aangegeven bij de btw-aangifte, ik heb alleen nooit een uittreksel hiervan geprint. Kan ik deze opnieuw opvragen en zo ja, hoe? Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden. (Ik zie net dat hij in het verkeerde sub-forum is geplaatst, zou hij verplaatst kunnen worden?)
  11. Hallo, Ik lees vaak op dit forum en plaats nu mijn eerste bericht. Ik ben op dit moment personal trainer en heb veel uiteenlopende opleidingen gedaan zoals: skileraar, koksopleiding, CIOS sportopleiding Fitness, health & management, zwemleraar en HBO sportmanagement. Mijn ambitie is mensen helpen gezonder te worden. Een jaar geleden ben ik hiervoor in aanraking gekomen met een product waar ik een concept omheen heb gebouwd en software voor heb laten maken. In september ga ik ermee de markt op en ligt mijn focus op fitness scholen. Ik werk hiervoor samen met verschillende mensen die trainingen voor mij verzorgen, PR-materiaal maken en partners die het product importeren. Om duidelijkheid te creëren naar al deze mensen toe ben ik een plan aan het maken en zou ik graag mijn organogram met jullie willen delen om te laten controleren. Ik ben in deze organogram uiteraard de directeur en werk nauw samen met mijn partners. De grafisch vormgever, webredacteur en trainer(zzp'ers) worden door mij aangestuurd wanneer er een opdracht door mij en/of mijn partners is binnengehaald. Geeft deze organogram dit duidelijk weer? Alvast hartelijk dank. Organogram.docx
  12. Bedankt voor de antwoorden. Ik had kortgeleden een gesprek met een accountmanager die hiermee kwam. Ik vroeg hem naar een juiste manier van acquisitie voeren na het uitleggen van mijn bedrijf. Ik had mijn twijfels en die hebben jullie bevestigd. Een enquete gaat geen onderdeel worden van de acquisitie. Toch willen wij het anders doen dan anders. Niet komen met een product maar met een vrijblijvende business analyse. Kijken waar hij vast loopt en kijken waar hij zijn focus moet leggen. Juist daar kunnen we dan op inspelen. Ik wil eerst de ondernemer en zijn centrum kennen voordat ik kan kijken of mijn product daar in zou passen. Een juiste manier van acquisitie is misschien als volgt: 1. Onderzoeken welke clubs ik ga benaderen. 2. Telefonisch een afspraak maken met de directeur/manager 3. In gesprek gaan over zijn/haar business 4. Daar helpen waar hulp nodig is / vervolgafspraak maken met partner / product aanbieden Een fitnessondernemer krijgt veel producten, programma's en diensten (veelal slechte) aangeboden door accountmanagers. Op deze manier willen wij daar op inspelen. Alle op-/en aanmerkingen zijn meer dan welkom, ik heb weinig ervaring met het doen van dit soort ''buitendienst verkoop''.
  13. Uiteraard weten we precies wat voor lessen er worden aangeboden en wat het concept is. Er is slechts een relatief kleine groep sportscholen geschikt voor mijn programma.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept