Tim33

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Tim33's trofeeën

  1. Ontzettend bedankt voor de reactie's, ik wist niet dat seats to meet ook zo kleinschalig kon zijn. Ik heb inmiddels al jullie tips overzichtelijk op papier gezet en ga zeker met een aantal punten wat doen! Mocht er nog meer feedback komen dan heel graag! Groet Dave
  2. Bedankt voor de reactie, seats to meet ken ik idd. Het pand is alleen te klein om met hun in zee te gaan. De koffie zit overigens wel goed hoor :) dat is allemaal al geregeld, we zitten nu in de fase van aannemer/verbouwen. En dus de ruimte die over is en die we dus willen verhuren als vergaderruimte.
  3. ps misschien zitten mensen er niet op te wachten om lange antwoorden te geven, maar een bedrag voor de vergaderruimte zou al super zijn zodat ik een goed beeld krijg van zoveel mogelijk mensen en evt een gemiddelde kan nemen.
  4. Beste mensen, Na een succesvol eerste bericht vanmiddag met antwoorden waar ik echt wat aan heb vraag ik jullie nogmaals om advies, of eigenlijk om tips Aangezien op dit forum veel zap-ers zitten naar mijn inziens de ideale plek om mijn vraag/idee voor te leggen. Dit voorjaar begin ik een koffiezaak (stad +75000 inwoners), een belangrijk onderdeel is (naar mijn mening) om deze tijd in te spelen op de behoeftes van ZZP-ers die buiten de deur willen werken. Wij hebben al rekening gehouden met voldoende stopcontacten en zo zijn we inmiddels ook begonnen met het verzamelen van adapters ed die gebruikt kunnen worden wanneer iemand deze vergeten zijn (denk aan iphone/pads enz). Ook komt er uiteraard snel internet. Wellicht hebben jullie nog ideeën/tips die ik zelf over het hoofd zie. Dus waar moet de ideale werkplek in een koffiezaak aan voldoen? Daarnaast hebben wij ook een ruimte achter de zaak beschikbaar die wij aan willen bieden als vergaderruimte. Wat zouden jullie over hebben voor een dergelijke vergaderruimte. Deze ruimte is overigens niet groot en bied plaats aan max 6/8 personen. Het idee is om bijv te verhuren per uur of dagdeel en het aan te bieden incl onbeperkt (of wel een maximum) koffie/thee. Wat is een reëel bedrag om te vragen zodat het aantrekkelijk is voor ons en uiteraard de klant. Ook zijn hier alle ideeën en tips welkom Ik zou het ontzettend waarderen als iemand hier de tijd voor zou willen nemen. Alvast bedankt!
  5. Bedankt voor de antwoorden! Het blijft lastig, en idd de brandweer wist het niet omdat het een relatief ''nieuw soort'' horeca betreft waarin om winkelvergunning word omgezet in een horecavergunning maar wel onder de noemer daghoreca. Doordat er bijv geen alcohol word geschonken gelden ook hiervoor weer andere regels betreffende maatregelen ter voorkoming van brand. Als voorbeeld, wanneer er alcohol geschonken zou worden dan moeten er 2 separate toiletten gecreëerd worden met in ieder toilet een fontein, zonder alcohol volstaat 1 toilet. Zo zijn er allerlei regels en dus ook binnen de brandbeveiliging. Volgens de 1 volstaat brandblussers, routing, melders. En de ander begint weer over het vertragende plafond, waar vervolgens A weer zegt dat dit bij bestaande bouw anders ligt en volgens B dit niet uitmaakt. Kortom een wirwar aan regels enz Nogmaals dank voor jullie antwoorden, mocht iemand meer informatie hebben dan heel graag. Ik ga weer op zoek naar antwoorden ;)
  6. Beste allemaal, Ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen, ik heb al in het forum gezocht maar geen bruikbare informatie kunnen vinden. Ik ben meer een 'lezer' van het forum maar nu toch voor het eerst ook een vraag van mij en dus een account aangemaakt. Dit voorjaar open ik samen met een vriend van mij een koffiezaak, de vergunningen ed zijn rond en momenteel laten wij aannemers komen voor offertes ivm de verbouwing. Nu lopen wij aan tegen de brandveiligheid, in het pand is momenteel een systeemplafond. Daarboven bevind zich een oud gipsplafond, en daarboven het oude (originele) plafond. Wij willen beide verlaagde plafonds verwijderen en het bestaande plafond spuiten (dit geeft een ''industriële'' look). Hoe zit het echter met de brandveiligheid, de aannemers weten het niet, evenals de brandweer en de gemeente aangezien dit soort horeca valt onder daghoreca (winkeltijden). Zijn wij verplicht om een brandwerend plafond aan te brengen, of is dit niet nodig. Wij zijn bij een aantal horecazaken langsgeweest met de vraag hoe zij dit gedaan hebben. De 1 heeft het wel, de ander niet. Kortom wij zien door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee? Belangrijk te vermelden is dat er niet gekookt gaat worden oid, er rookmelders geplaatst gaan worden, brandblussers, nooduitgang bewijzering enz.Dit alles volgens de checklist brandveiligheid van de provincie Utrecht (waar opnieuw niks word vermeld over brandwerende plafonds ed) Wij hopen dat iemand hier ons meer informatie kan verschaffen. Met vriendelijke groet, Tim [titel aangepast - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.