.............

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

.............'s trofeeën

  1. Mijn fabrikant geeft me ook 1 jaar garantie, ik moet mijn producten dan echter wel opsturen naar china, wat zoveel verzendkosten kost dat ik het beter hier kan laten maken. Maar ik zie dat de prijs en het merk wel worden meegnomen als het er op aan komt om de deugdelijkheid te bepalen. Ik denk dat ik dan genoeg weet en dat ik het de komende tijd maar even zo laat. Espen, dat lijkt me een beetje overdreven, ik heb er zelf een sinds augustus en die is nog niet ontploft ;) Die Motorola heb ik even opgezocht en die is inderdaad niet duurder, ik zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Het probleem is alleen dat ik nog niet weet wat ik kan verwachten van mijn eigen producten, op eerste gezicht lijkt het me dat ze wel 2 jaar mee kunnen, maar dat weet je natuurlijk nooit voordat we 2 jaar verder zijn. Mijn vraag was eigenlijk of het wettelijk gezien mogelijk was om maar 1 jaar garantie aan te bieden en ik denk dat dat nu wel beantwoord is. Iedereen bedankt voor de hulp, m.v.g., Tom
  2. Daar heb je wel gelijk in, dat zal ik inderdaad te veel doen. Deze wet zal er ook wel zijn zodat men verplicht is om meer garantie te geven op bijv. een nieuwe auto, maar toch staat het nergens expliciet vermeld dat de verwachte levensduur minimaal 2 jaar moet zijn. Het is trouwens ook niet zo dat ik klanten per se geen 2 jaar garantie wil geven, maar nu ik nog niet weet hoe lang mijn telefoons meegaan kan ik me dit nog niet veroorloven.
  3. Bedankt voor de reacties, Het ACM gaat dus in principe wel uit van een langere garantie dan 2 jaar. Op Consuwijzer.nl (http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa) staat dat de wettelijke fabrieksgarantie niet door nederland is overgenomen, maar dat het product zo lang mee moet gaan als men kan verwachten, maar is dit dan per se langer dan 2 jaar? Wat de prijzen betreft, ik kan de iphone 5s, simlockvrij, niet vinden onder de 600, waar men er bij mij dus 3 voor kan kopen, en dus in principe ook 3 jaar garantie heeft.
  4. Beste Peter, Bedankt voor de reactie. Ik vind dit inderdaad een redelijk garantietermijn, het gaat om smartphones met goede specificaties, die rond de 200 euro kosten. Voor de prijs van een telefoon met ongeveer dezelfde specificaties van een van de grote merken kan men er meerdere bij mij kopen, waardoor het mij niet logisch lijkt om ook nog eens net zo lang garantie te geven. Overigens zou het heel goed kunnen dat ze wel 2 jaar meegaan, maar dit zou ik graag eerst willen weten voor ik 2 jaar garantie aanbied. Ik studeer namelijk nog en wil/kan het risico niet nemen dat ik ineens erg veel moet gaan betalen. m.v.g., Tom
  5. Ik verkoop Chinese smartphones en bied daarbij 1 jaar garantie aan. Nu weet ik dat in het europese recht een verplicht termijn staat opgenomen van 2 jaar, maar dat dit niet is overgenomen door Nederland. Wèl staat er dat ik als ondernemer alsnog aansprakelijk ben wanneer een product waarvan men kan verwachten dat het langer dan 1 jaar meegaat kapot gaat. Mijn vraag is dus of dit voor mij ook geldt; ik bied namelijk smartphones aan voor een schijntje van de prijs van bijvoorbeeld een Iphone, kan men dan verwachten dat deze net zo lang meegaan? m.v.g., Tom [titel verduidelijkt - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.