Jump to content

Edwin_85

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • First name
    Edwin

Company info

  • Location
    Amstelveen

Recent activities

  1. Onderstaande reden waren voor ons als leken de keuze om voor een BV te gaan. 1. Aansprakelijkheid privé 2. vermogen opbouwen in de holding 3. verwachte omzet (werkmij) zal binnen 1 tot 3 jaar meer zijn dan 150.000 euro De cijfers waar jij mee hebt gerekend is vanuit de holding gezien wel correct maar de werkmaatschappij heeft meer omzet. De management fee zal moeten worden verhoogd op den duur om aan het criterium van redelijk salaris van DGA te moeten voldoen. Correct me if i am wrong... Zowel juridisch als fiscaal is er nogal een
  2. Dit is mij niet helemaal duidelijk maar ik zou er een berekening op los moeten laten om het te verduidelijken. Dank voor het advies!
  3. Exact, wij zijn in de marketing val gelopen maar toch denk ik dat de opzet niet slecht is geweest. De reden dat er voor deze opzet is gekozen is dat de 2e DGA geleidelijk van loondienst bij een werkgever naar de BV zou gaan zodra de omzet dit zou toelaten. De verwachte omzet is nog niet hoog genoeg om 2 keer een DGA salaris te betalen, dit zou dit jaar of in 2022 goed mogelijk zijn. Het betreft een familiebedrijf (2 broers) en het had na wat uitzoekwerk misschien beter geweest om 2 holding's per DGA boven de werkmij te plaatsen om de risico's per DGA gescheiden te houden
  4. Helemaal duidelijk! Dit plaatje had ik in gedachten maar een bevestiging helpt erg mee, dank!
  5. Dat kan, maar persoonlijk zou ik waarschijnlijk 1 factuur sturen in 2021. Je moet alleen wel de management fee in je boekhouding van 2020 invoeren! Oftewel, je maakt memoriaalboekingen in elke maand in 2020. Je boekt dan in de holding 'Omzet management fee' aan 'Nog te facturen omzet'. In de werkmaatschappij boek je 'Managementkosten' aan 'Nog te ontvangen facturen'. Op die manier zijn de kosten en omzet voor de holding en werkmaatschappij in ieder geval in het juiste jaar geboekt voor de vennootschapsbelasting. De factuur die je stuurt boek je in beide bv's tegen op de "Nog te ...." grootboek
  6. Dank voor jullie uitleg. Nog even voor de duidelijkheid het betreft een holding met 2x 50% aandelen. 2 contracten waarvan 1 een nul urencontract is met 0.00 salaris en 1 een DGA salaris van 46.000 Euro. De simpele rekensom voor de winst en btw aangifte. Stel werkmaatschappij heeft een omzet van 90.000 euro. Kosten bestaan alleen uit management fee van 60.000 euro. ( is in de praktijk natuurlijk niet zo) Werkmaatschappij betaald over 30.000 winstbelasting? Holding heeft dan een omzet van 60.000 euro? Holding heeft aan kosten
  7. Beste Norbert, Dank voor je snelle reactie. Weer wat geleerd over de aftrekbare voordelen! Wij zijn aan het overwegen om een boekhouder in te schakelen en hoop ook niet nogmaals met vragen over fiscale zaken terug te moeten komen. Zijn vraag 1 en 2 ook te beantwoorden?
  8. Goedemiddag mede-ondernemers, Nu de jaarlijkse aangifte vennootschapsbelasting voor de deur staat heb ik een vraag met betrekking tot het boeken van management fee. Wij hebben een werkmaatschappij die aan de holding een management fee uitkeert van 5.000 euro per maand. Hiervan wordt er een salaris uitgekeerd en loonbelasting over betaald en er blijft nog een deel over in de holding. Nu is er over het afgelopen jaar 2020 geen factuur verstuurd vanuit de holding maar er is wel al BTW aangifte ingediend voor alle kwartalen voor zowel de werkmaatschappij als de ho
  9. Mijn plan is aan de burgermeester voorgelegd en ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Moet ik dit gelijk al positief zien of niet te hard van stapel lopen? Wat kan ik verwachten in zo een gesprek en heeft iemand nog tips voor mij ?
  10. Ja maar het punt is dat ik niet vanuit Amsterdam wil gaan verhuren maar vanuit een andere gemeente met de optie om naar Amsterdam te varen. Ik heb geen idee of je Amsterdam mag binnenvaren zonder vergunning. Wij zijn met onze eigen boot jaren lang naar Amsterdam gevaren en we hebben nooit wat gehoord van de waterpolite. Voor het aanmeren van boten als particulier heb je wel een vergunning nodig geloof ik.
  11. Bedankt voor het meedenken :) Ik ben gelukkig niet alleen afhankelijk van de wateren in Amsterdam. Wij hebben prachtig vaarwater waar je diverse kanten op kan met de boot. Ik verwacht dat Waternet mij wat meer duidelijkheid kan geven over de spelregels voor het varen in Amsterdam zonder schipper.
  12. Ik ben momenteel op onderzoek uit welke regels daar aan vasthangen bij Waternet. Maar ik verhuur de boten niet vanuit Amsterdam zelf dus ik weet niet of dat problemen gaat opleveren.
  13. Kleine update. Ik heb mijn ondernemingsplan naar de gemeente verstuurd en deze zal over 2 weken in behandeling worden genomen. Ik hoop dat de gemeente kan meedenken voor een goede plek om mijn bedrijf te exploiteren omdat dat wel een belangrijk punt is voor het verhuren van boten en sloepen. Zodra de gemeente akkoord geeft wil ik gaan praten met de bank of andere mogelijke investeerders om de benodigde inkopen en bedrijfskosten te financieeren. Ik vraag me ook af of ik subsidie kan krijgen als ik me ga richten op het verhuren van elektrische boten en sloepen om zo groen mog
  14. Beste Mikky, Bedankt voor je adviesen. De bijproducten zullen in samengestelde pakketen worden aangeboden tijdens het boeken van de boten. Ik heb een e-mail verstuurd naar onze gemeente met mijn idee en die willen pas verder met mij praten nadat ik een goed plan heb gemaakt, er zit al een bootverhuur bedrijf in de gemeente maar die heeft maar 2 luxe boten in de vloot. De gemeente begon wel met vragen zoals, wil je steigers laten bouwen en eventuele horeca erbij etc. Ik weet dat de gemeente toerisme wilt stimuleren volgens een uitgewerkt plan voor de komende jaren en mijn onderne
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept