Jump to content

Debeer

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Beste mensen, Ik had een heel goedkoop kantoortje echter is dat pand verkocht en nu moet ik dus op zoek naar andere ruimte. Mijn voorkeur gaat uit naar een "werkplek" te huren op een vd vele vestigingsadres -en al dat soort termen- verhuurders. Voor mijn werk heb ik geen kantoor nodig, zolang ik een werkplek heb waar ik 5 dagen in de week tijdens kantooruren gebruik van kan maken indien nodig is het prima. Echter kan ik er geen vinden waarbij je hun niet hoeft te machtigen om post aan te nemen. Ik zie dat niet zitten, sommige van die verhuurders hebben honderden bedrijfjes op zo'n adres met 1 18 jarige secretaresse die ik dan moet vertrouwen zorgvuldig met mijn post (en van die 200 andere huurders) om te gaan? Zelfs aangetekende post! En natuurlijk allen in de kleine lettertjes dat zij nimmer verantwoordelijk zijn voor geleden schade. Weet iemand of wat ik wil überhaupt mogelijk is? Of er zo'n verhuurder is die GEEN post aanneemt. Of op zijn minst geen aangetekende? Post zou dan simpelweg naar de postbus die ik huur van post.nl kunnen gaan, die overigens wel geen aangetekende post aannemen maar het briefje in je bus doen zodat je persoonlijk de aangetekende post of pakketten af kunt halen aan het loket. Hetzelfde als gebeurd wanneer je niet thuis bent en de postbode komt met een aangetekende brief langs. Helemaal niet ongebruikelijk dus, en ook zakelijk is niet iedereen altijd op kantoor aanwezig, zeker niet met iedere sector. Een verhuurder die het net als post.nl doet door zo'n briefje aan te nemen zou ook goed zijn, echter liefst helemaal geen post. Retour afzender en klaar, postbusnummer is bekend dus moet geen probleem zijn die enkele keer dat het voor zou kunnen komen. En er is natuurlijk altijd nog de telefonische bereikbaarheid om te vragen waarom de brief retour is gekomen. Ik kan er geen vinden. Misschien weet iemand hier wel een bedrijf die aan mijn eisen voldoet? Ik begrijp overigens niet dat er zoveel bedrijven zijn die hun post zomaar toevertrouwen aan wildvreemden zonder enige dekking, zelfs post open laten maken, scannen en door laten mailen is schijnbaar heel gebruikelijk? Enorm risico mijn inziens. Prettige dag.
  2. Ik ben er zeker van dat jouw BTW aangiften naar je huisadres gestuurd worden. Schrijf een brief naar je belastingkantoor en verzoek om een wijziging in je bedrijfsadres (heb ik al gezegd). Klaar, opgelost. Daar kunt u zeker van zijn maar dan moet ik u toch teleurstellen. BTW aangiftes komen tegenwoordig niet meer per post maar per mail. Ik begrijp dat het om grote getallen en vele verwerkingen gaat en dat er dan wel eens iets mis kan gaan inderdaad. Gelukkig zag ik het toevallig en kan het nu alsnog in orde gemaakt worden. Probleem is verder opgelost inmiddels. Ik ga ervanuit dat het spoedig verwerkt zal zijn door de partijen. Dank u voor uw hulp en tijd.
  3. Dank u voor de reacties. Ik heb even uitgezocht hoe het zit met zakelijke adreswijziging, na wijziging bij KvK geven zij de wijziging (normaliter gezien) door aan de Belastingdienst. (Bron site Belastingdienst). Wellicht is er iets misgegaan. Ik vind het niet netjes van Vies ik zou bijna zeggen "ik vind het een beetje vies van Vies" om niet te reageren op mijn mails. Ik heb ze in NL en Engels geschreven met inhoudelijke informatie. Wat me nu nog steeds niet duidelijk is is waarom zij zeggen geen adresgegevens te tonen, maar dat dus toch wel doen. Zij zeggen letterlijk zelfs dat de Belastingdienst niet gerechtigd is ivm privacywet dergelijke gegevens door te geven. En dat het enigst doel van hun database is het verifieren van het BTW nummer of het in orde is en dat dat dan ook het enigste is waar hun database geschikt voor is. Ik neem de letters van de wet erg serieus en zet hier dus echt mijn vraagtekens bij of wat zij doen niet in strijd is met de wet. Ik hoop dat iemand hier dit kan ophelderen voor me , anders ga ik hier toch even met de jurist over overleggen. Waar ik ook problemen mee heb is dat als men mijn btw nummer nu checkt men een ander adres ziet dan bij mijn bedrijf hoort, dit kan eventueel wantrouwen opwekken, met als uiteindelijk resultaat minder inkomsten. Vergezocht maar het is een potentiele mogelijkheid. Dit euvel oplossen gaat me sowieso tijd (en dus geld) kosten want ik moet er allemaal zelf achteraan gaan blijkbaar. Jammer van mijn tijd want dit hoort niet nodig te zijn.
  4. Goedendag, Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen over wat Vies nu wel en niet mag. Zij stellen zelf geen naam en adres te mogen tonen. Dit zeggen zij op hun homepage en in hun vraagbak. Echter doen zij dit wel. Probleem in mijn geval is dat zij de gegevens tonen van toen ik nog geen kantoor had, mijn privegegevens dus (woonhuis). Ik ben hier uiteraard niet van gediend, ik heb inmiddels meerdere maken verzocht of zij dit aan willen passen maar zij reageren niet eens. Mogen hun volgens de wet nu wel of niet adressen tonen? (Zelf zeggen zij dus van niet) Zo ja , zijn zij dan niet verplicht dit aan te passen, of tenminste zorg te dragen dat het juiste adres word getoont? Wat kan ik nu verder doen? Dank u vriendelijk. [titel verduidelijkt - mod]
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept