Mooi geformuleerd, Roel, daar ga ik zeker iets mee doen.. :)
Annedien, bedankt voor de kritische blik, zeker vergt het nog veel energie om zover te gaan dat de "oude onderneming" vervangen wordt door de "nieuwe onderneming."
De eerste klanten zijn er al, en die blijven klant bij de "oude onderneming", dat is vertrouwd voor hun.
Het is zeker geen kwestie van proberen, de vraag vanuit de markt is er, mijn uitdaging wordt om de vraag te vinden. Het is daarbij wel beter om 1 pet op te houden, en het tweede bedrijf (bedrijfsnaam) erbij als extra presentatie en marketing. (dank aan Roel.)
Een niveau hoger groeien, feitelijk werk ik nu een niveau te laag, vandaar ook de wens om wat hoger te gaan. Het zijn niet alleen de lage marges, maar ook de gevarieerdheid van werkzaamheden. Ik heb meer in me, als wat ik nu kwijt kan.
En de tip van Steven is ook een zeer goede oplossing, meer opdrachten verkrijgen zodat er een personeelslid bij kan. Ook daar wordt aan gewerkt.
[*]Het nieuwe bedrijf wordt zeker opgezet, maar naast de oude onderneming, klanten weten dan ook met wie ze te maken hebben.
[*]Aangezien de nieuwe activiteiten continuïteit met zich meebrengen, is het mogelijk een personeelslid aan te nemen op het moment dat er bv. 40 uur per maand gefactureerd kan worden aan de nieuwe doelgroep.
[*]Een aantal opdrachtgevers op een tactvolle wijze afstoten, zodat er tijd overblijft om de "nieuwe onderneming." te laten groeien.