Ga naar inhoud

MennoK

Newbee
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Wat je bedoelt met wanneer iets betaald is snap ik niet. Bedoel je dat ik op elke factuur wat is ingeboekt de betaaldatum moet zetten? Dat is toch niet te doen lijkt me. Wanneer ik straks 1000 facturen heb, deze eerst inboek op debiteur en crediteur, daarna de bankafschriften er bij pak en alles ga afboeken. Dan is het toch niet handig om ook nog alle betaaldatums op de facturen te zetten? Wat ik nu doe is alleen het volgnummer van de bank bij de betaling vermelden in het programma. Dus als factuur x op datum x is betaald met volgnummer 8 vermeld ik in het programma als boekstuknummer B8. Ik zet daarna een vinkje achter het bedrag op het afschrift. Om elke keer een factuur erbij te zoeken om de betaaldatum erop te zetten lijkt me veel werk. Doen alle boekhouders dit?
  2. Ik maak via excel facturen en boek dit dan in. Een boekstuknummer is dan toch niet nodig? Is dat niet het factuurnummer. De inkoopfacturen gaan op datum in de map. Ik boek alles op crediteuren ook de bonnen. Daarna pak ik de afschriften en boek ik ze via de bank af. Op het bankboek staan wel de betalingen, maar door de hoeveelheid niet makkelijk terug te vinden. Uiteraard wel via mutaties zoeken in het programma. Betalingen die contant zijn voldaan boek ik af via prive. Kan dit, En hoe orden ik dit, met een kladje in mijn map?
  3. Maar Roel, als je het achter de bankafschriften doet, boek je het dan ook nog op debiteur/ crediteur of direct via de bank. En geef je de betreffende factuur dan ook een boekstuknummer. Als je het direct op de bank boekt dan kan ik er geen factuurnummer aangeven ( mijn programma kent dit niet)
  4. Bedankt voor je bericht. Mijn vriend heeft wel een apart tabblad met nog niet betaalde facturen. Dit wordt dus wel verwerkt. Of dit vervolgens zelf door de adviseur wordt verwerkt achter het bankafschrift weet ik niet. Mijn manier is ook nog niet ideaal. Al die losse bonnen nummeren kost ook veel tijd. Kan ik dit niet direct op de bank boeken? Wanneer dit kan, geef je zo'n bon dan ook een nummer? Bij een betaling van of een debiteur of crediteur, is het dan niet handig om het volgnummer van het afschrift te noteren, het is wel terug te vinden via het bankboek, maar is soms wel even zoeken.
  5. Goedenavond allen, Zojuist hier aangemeld en direct al een vraag. Het is een zelfde vraag betreft het onderwerp van het topic. Namelijk, hoe order ik mijn map. Met behulp van dit forum heb ik ook deze indeling gemaakt. Tabblad uitgaande facturen, blad binnengekomen facturen/ bonnen/ en een blad met bankafschriften en de privebetaalde stukken. Nu zag ik vandaag de map van een vriend en begon te twijfelen. Hij deed op aanraden alles achter zijn bankafschrift, zowel de betaalde als ontvangen stukken. En alles wat nog niet betaald was achter een apart blad. Wanneer dit betaald was voegde hij dit achter het bijbehorende bankafschrift. Het nadeel was in mijn ogen dat de facturen absoluut niet op volgorde liggen. Daarnaast hadden de facturen en bonnen helemaal geen nummer. In mijn ogen extra veel werk, maar ik kan het mis hebben. Hij deed dit op aanraden van zijn adviseur. Ik boek het nu eerst allemaal in. Daarna pak ik de afschriften en ga het weg boeken. Ook ik geef alleen een nummer aan de inkomende kosten. Ik twijfel of het niet beter is om de bonnetjes direct achter het bankafschrift te doen. Wat is nu de beste manier, en is het ook niet beter om het nummer van het afschrift te noteren bij een betaling in mijn programma. Ipv boekstuknummer zet ik er dan het nummer van het volgnummer op. Ik hoor het wel. Menno

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.