tony85

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

tony85's trofeeën

  1. Het zou best kunnen dat het naar een transporteur in Belgie gaat. Dan moet ik dus om een uitvoerbewijs vragen. Die kunnen ze mij waarschijnlijk pas geven, wanneer de goederen de EU hebben verlaten, correct? Moet ik in dit geval eerst BTW rekenen en deze vergoeden nadat ik een uitvoerbewijs van ze heb gekregen? Of hoef ik helemaal geen BTW te verrekenen?
  2. Klant is een afrikaanse firma, zonder EU BTW nummer, maar gaf mij een belgisch leveringsadres. Het zou dus net zo goed kunnen zijn dat het een Belg is die geen BTW wil betalen en daarom een Afrikaans firma heeft opgericht en op naam van die firma BTW-vrij wil inkopen. Dat weet ik niet en kan ik niet checken. Ik zie wel dat het een legitieme Afrikaanse firma is.
  3. Ik krijg een order van een Afrikaans vennootschap die mij netjes via de bank gaat betalen. Klant heeft alles op orde (BTW nr, bank rekening op naam van vennootschap). Klant wilt de goederen echter in België geleverd hebben. Moet ik BTW in rekening brengen voor deze klant? Als dat niet het geval is, zit ik wel safe genoeg als ik kan aantonen dat ze aan een adres in België zijn geleverd en de klant heeft betaald?
  4. Het betreft vergelijkbare dingen als de raspberry pi (mediaspeler of mini-pc voor je tv) Artikel 23 heb ik doorgenomen, ben een startende ondernemer, zonder import historie. Weet niet of ik hier recht op heb. Hoe zit het met de douane entrepot, waar kan ik hier meer over lezen? Dit zou namelijk een ideale oplossing zijn.
  5. Beste HL collega's, Ik ben sinds kort distributeur geworden van een multimedia apparaat via een goede collega. Hij verkoopt mij de kastjes voor 100 euro. Bij ontvangst hoef ik echter slechts 10% te betalen, daar krijg ik ook een factuur op. Pas na 3 maanden gebeurt er een inventarisatie en betaal ik over de verkochte apparaten de het restant van de prijs, 90%. Maw, stel ik koop er 1000 stuks in, en na 3 maanden verkoop ik ze allemaal, dan ziet mijn uitgave er als volgt uit: dag van bestelling van 1000 stuks: 10.000 EUR betaald aan leverancier drie maanden later, na verkoop van 1000 stuks: 90.000 EURO betaald aan leverancier Nou is mijn vraag, wat voor gevolgen heeft dit voor de invoerkosten en BTW. Moet ik over de volle prijs het btw bedrag betalen? Dat zou namelijk het volgende betekenen: dag van bestelling van 1000 stuks: 10.000 EUR betaald aan leverancier 21% BTW @ oorspronkelijke prijs van producten (100.000) = 21.000 EUR drie maanden later, na verkoop van 1000 stuks: 90.000 EURO betaald aan leverancier Eind van de kwartaal verreken ik de btw die mijn klanten hebben betaald met de btw die ik eerder heb betaald (voorbelasting) met elkaar Ben benieuwd naar jullie ervaring en antwoorden. Ik verwacht dat ze als warme broodjes over de toonbank gaan, maar heb juist goed onderhandeld over de betaling, omdat ik het anders financieel niet ga redden om bij levering de prijs van de kastjes en de btw te betalen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.