HenryIT

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

HenryIT's trofeeën

  1. Stom, niet slim. Ben over het jaar 2013 vergeten om het formulier IB47 in te vullen betreffende de betaling aan derden. Ik heb in 2013 twee mensen een fee gestuurd voor een zeer korte opdracht (in totaal 1250 p.p.) en vroeg mij nu af wat de risico's zijn van het niet invullen van dergelijk formulier. Weet iemand hier wellicht praktische raad mee? Op een andere noot. M.b.t. 2012, waarin ik wel keurig het formulier heb ingevuld heb ik mijn twijfels of een bepaalde betaling wel wordt gezien als een betaling aan een derde. Wat zijn de gevolgen ervan mocht er besloten worden dat het toch als loon wordt gezien en dat er dusdanig premies verschuldigd zijn? Het heeft hier betrekking op het geringe bedrag van 2500 euro. Maar kan niet eenvoudig terug vinden wat een eventuele boete mij zou gaan kosten. Bedankt voor de informatie bij voorbaat!
  2. Dankjewel Nick, Enigste vraag. Wat doe ik met de inkomsten uit mijn ZZP praktijken welke ik feitelijk heb verdiend in het buitenland?
  3. Mijn situatie is als volgt: Eind 2013 naar Zwitserland zurich gemigreerd om aldaar in loondienst te gaan voor 5 maanden maar dat is vorige week met zes maanden verlengd dus heb besloten om me uit te schrijven bij de Nederlandse gemeente. Naast mijn inkomen uit loondienst verdien ik nog onder mijn naam als zzper welke ik in 2013 ook voerde vanuit nederland. Echter verricht ik al het werk vanuit het buitenland en heb ik eigenlijk niets meer met Nederland te maken waardoor het mij lijkt dat ik iets niet helemaal juist heb gedaan... De facturen heb ik ontvangen op mijn Nederlandse rekening. Ik vraag mij wel af wat de (fiscale) consequenties hiervan zijn. Ik vermoed dat ik de bedragen verdiend als zzper moet opgeven hier bij de lokale autoriteiten en er belasting over moet afdragen (ondanks dat het via een Nederlandse rekening gebeurd?) en zodoende er ook geen NL BTW/verlegde btw naar EU klanten over geheven hoeft te worden? Dien ik tevens mijn onderneming te staken? Klopt mijn veronderstelling? En zo ja hoe dien ik dit aan te geven in mijn "emigratie afgifte" 2014?
  4. Tijdens het invullen van mijn aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers ben ik tegen het volgende aangelopen. Onder het bordje "Materiele vaste activa" wil ik graag o.a. mijn computer opgeven. Welke ik voor 80% zakelijk gebruik. Dien ik hier nu de volledige waarde van de computer hier op te geven en indien ja, hoe kan ik het privé gebruik corrigeren? Of dien ik dezelde afschrijving te gebruiken welke ik reeds op de w&v rekening heb ingevoerd en waarbij ik rekening heb gehouden met het feit dat ik de computer voor 80% zakelijk gebruik? Erg bedankt voor jullie hulp
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.