boes80

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

boes80's trofeeën

  1. Zowel ChinaTradeConsult als TwaBla bedankt voor jullie reacties. Heb inmiddels het plan van aanpak grotendeels bepaald en zal zeer zeker voor de deadline van de eisende partij reageren. We zullen echter niet volledig akkoord gaan met de gestelde eisen.
  2. Concreet is me duidelijk dat we het ondersteunende promotiemateriaal moeten verwijderen vanuit een commercieel oogpunt. Maar als we alleen in tekstuele vorm inspelen op het betreffende thema, zouden onderstaande beschrijvingen op de themapagina's dan wel of niet zijn toegestaan: Niet toegestaan Wel toegestaan? Toppers in Concert kleding Rood, wit, blauwe kleding voor Toppers in Concert Sensation kleding Witte kleding en outfits voor Sensation In bovenstaande voorbeelden wordt nog steeds gebruik gemaakt van de merknamen. Is het met de aangebrachte nuance nog steeds schending van het merkrecht? Of zou het gebruik op deze wijze wel toelaatbaar kunnen zijn?
  3. Toppers in Concert is op dit moment een voorbeeld, net zoals Sensation (witte kleding). Wel kan ik met zekerheid zeggen dat de betreffende partij met haar merknaam ook de rechten heeft voor kleding, schoeisel, hoofddeksel en kledingaccessoires. Echter, zowel wij als onze concurrenten verkopen geen kleding van het merk, maar kleding voor aan het merk gerelateerde thema. De vraag is dus of hierbij de naam van het merk mag worden gebruikt.
  4. Om de discussie nog iets verder uit te breiden: "Toppers in Concert" heeft naast het feest ook een eigen webshop met specifieke kleding voor dit evenement. Het assortiment is echter beperkt tot enkele T-shirts terwijl veel webshops zich richten op complete outfits, jurkjes, accessoires, etc... Men wil concurrentie op dit niveau dus eigenlijk "de mond snoeren" en op deze wijze dus het alleenrecht hebben op "Toppers in Concert kleding". Concurrentie mag dus enkel inspelen op de specifieke dresscode "rood, wit en blauw" en mag daarbij niet de naam (of beeldmateriaal) van het feest gebruiken. Ik kan me goed vinden in de reactie van ChinaTradeConsult betreffende het gebruik van logo's en beeldmateriaal, echter de reactie van TwaBla is ook duidelijk in het kader van promotie. Het verschil tussen "commerciële activiteiten" en "promotionele activiteiten" is dus behoorlijk klein en kan door betreffende partijen anders worden uitgelegd. De eisende partij heeft een zeer korte deadline gesteld voor het tekenen van de onthoudingsverklaring. En bij het niet (tijdig) tekenen wordt een gerechtelijke procedure gestart.
  5. Omdat één en ander nog loopt wil ik niet openbaar de link verstrekken, maar onderstaande voorbeelden sluiten 1-op-1 aan bij onze situatie: Voorbeelden Toppers in Concert: [*]http://www.feestbazaar.nl/themafeesten/toppers-kleding-2014/toppers-kleding/ [*]http://www.hotkiss.nl/nl/fashion/themas/toppers-in-concert.html [*]http://www.carnavalskleding4u.nl/c-1628487/toppers-2014/ [*]http://www.partykostuums.nl/themafeesten/de-toppers.html En zo zijn voldoende voorbeelden te vinden. Sommige gebruiken dus ondersteunend promotiemateriaal en sommige alleen maar tekst. Maar het gaat dus om een totaalverbod op de naam "Toppers in Concert"
  6. Lees al een tijd mee op Higherlevel maar zit nu verwikkeld in een lastige situatie: We runnen een webshop met kleding welke zich richt op richt op vrouwen tussen de 18 en 35 jaar. Een specifieke doelgroep die wij aanspreken zijn de vrouwelijke bezoekers van dancefeesten en –festivals. Om hier extra aandacht voor te genereren brengen we wekelijks op onze site een overzicht met aankomende feesten uit, mede ter promotie van deze feesten en festivals. Naast de grote landelijke bekende feesten (zoals bijvoorbeeld Sensation of Toppers in Concert) promoten we hier ook kleinere feesten en festivals. Voor de grotere festivals maken we ook speciale categorieën aan met kleding die aansluit bij het thema van het betreffende feest. Voor Sensation betreft dit witte kleding, voor Toppers in Concert was het thema dit jaar "rood, wit en blauw". Ter visuele ondersteuning (en promotie) van het betreffende feest wordt de betreffende themapagina vaak aangekleed met de officiële poster en/of YouTube teaser van het betreffende feest. Nu hebben we een aangetekend schrijven ontvangen betreffende verschillende festivals die eisen dat we deze speciale themapagina's verwijderen omdat er inbreuk wordt gemaakt op hun merkrecht. Concreet houdt dit in dat we dus geen themapagina's meer mogen aanmaken voor feesten zoals Sensation of Toppers in Concert. Hiervoor heeft de eisende partij een onthoudingsverklaring opgesteld waarbij we dus moeten tekenen om deze namen niet meer te gebruiken. Het is binnen deze specifieke markt zeer gebruikelijk om in te spelen op de thema's van feesten. Er zijn verschillende concurrenten die ook hun bestaansrecht hierop hebben gebaseerd. Zoek maar eens op "kleding voor sensation" of "kleding voor toppers in concert". Concreet mijn vraag: in hoeverre is de eis reëel om deze onthoudingsverklaring te tekenen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.