wilderuiter

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    R & R administratiekantoor en VvE beheer

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Groothandel

wilderuiter's trofeeën

  1. De werkzaamheden op VvE beheergebied zijn uiteraard niet veranderd, dat kunstje blijft hetzelfde. Maar wij hebben ook aangegeven aan de controleur dat de werkzaamheden van de eenmanszaak van de vrouw bestaan uit administratie, van zowel VvE als ander soort klanten terwijl de eenmanszaak van de man beheer voor Vve's verricht maar ook uit wil breiden met ander werkzaamheden zijnde niet administratief zoals advies werkzaamheden, belasting.
  2. De tekst in de rapportage is als volgt : De VOF is feb.2007 gestart met beide partners, in aug. 2007 omgezet in eenmanszaak van de vrouw in verband met uittreden van de man. Feitelijk is er sindsdien niets veranderd. De man is steeds werkzaam geweest voor de onderneming heeft op 1 jan.2011 een eenmanszaak bij de kvk ingeschreven voor VvE beheer.De belastingdienst is tot de conclusie gekomen dat de VOF feitelijk vanaf 1 jan. 2011 weer actief is geworden met de heer en mevrouw als vennoten. In deze VOF is mevrouw verantwoordelijk voor de administratieve zaken van de VVE's en meneer voor het beheer. Het resultaat van de eenmanszaak van mevrouw wordt dus toegerekend aan meneer en mevrouw elk voor 50 %. Dit is de *onderbouwing* in de rapportage
  3. meer info: Vof gestart op 1-2-2007,partner in de WSNP op 24-8-2007 en daarmee einde Vof. overdracht van partner als "going concern" en uitschrijving KvK. Per dezelfde datum man voor slechts 4 uur in loondienst bij de dan eenmanszaak tot einde 2009. daarna ZW en WIA. in overleg met UWV, om toch te blijven deelnemen aan economisch verkeer, man gestart met eigen eenmanszaak. de keuze toen om niet opnieuw een Vof op te starten: om dat bedrijf niet te belasten met een vennoot met een nog jarenlange inschrijving BKR. de stelling van de belastingdienst nu: vanaf 2007 zijn steeds dezelfde werkzaamheden uitgevoerd...er is feitelijk niets veranderd. de oude Vof wordt weer geactiveerd en de winstverdeling wordt vastgesteld op 50/50. de opgegeven bestede uren van ca. 1400 per jaar wordt door de belastingdienst als onvoldoende aangetoond beschouwd en ondernemersfaciliteiten voor zowel eigen bedrijf als Vof worden geweigerd. er is natuurlijk alles mis met deze redenatie. alles is anders. bezwaar maken is nog niet aan de orde. er is nu slechts een rapport van de controleur. de aanslag moet nog worden opgelegd. we willen dit graag afschieten voor de aanslag wordt opgelegd.
  4. Samen met mijn echtgenoot hadden wij in 2007 een VOF administratiekantoor en VvE beheer maar die is ontbonden op 24 augustus 2007 waarna ik ben verder gegaan met de eenmanszaak.Op 1 januari 2011 was mijn echtgenoot weer in staat te gaan werken als zelfstandige en is begonnen met zijn eenmanszaak (VvE beheer). Na boekcontrole van de eenmanszaak (VvE Beheer)van mijn echtgenoot over 2011 en 2012 is de controleur van mening dat hij niet voldoet aan *ondernemer volgens de inkomstenbelasting*. En deze controleur besluit (zonder overleg) onze VOF van 2007 weer te activeren , mijn echtgenoot en mij daar samen in te brengen en zelfs de winstverdeling bepaalt hij zomaar op 50/50. Kan dat zomaar ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.