kleinondernemer

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

kleinondernemer's trofeeën

  1. Hallo, Ik ben nieuw op Higherlevel en zou graag advies willen over het volgende: Ik heb samen met mijn compagnon/ vriendin sinds 2011 een eigen kleinschalig kinderdagverblijf . Dit hebben we opgericht met een lening van Qredits. Zij is verantwoordelijk voor de pedagogische klimaat op de groep en ik ben verantwoordelijk voor het management en alles wat erbij hoort. In het begin hebben we een moeizame start gehad en vervolgens ging het wat beter, maar nu na 3 jaar hebben wij de moed en kracht niet meer om door te gaan. Reden hiervoor is het aantal kind aantallen wat maar niet stijgt. Er is plaats tot maximaal 16 kinderen, maar wij hebben er maar 7. We hebben af en toe voor een paar maanden tijdelijke kinderen gehad, maar nu zijn we terug bij 7. Tot nu toe was het altijd: het komt er wel, blijven doorgaan, niet opgeven enz., maar wij hebben geen toekomstperspectief meer. Al die tijd doen wij het samen en hebben tot nu toe ook geen “loon” uitbetaald aan onszelf. Dit tikt ook zwaar op onze schouders. Tot nu toe hebben wij alleen onze vaste lasten kunnen betalen. Nu hebben wij besloten om onze kinderdagverblijf te verkopen, maar weet niet hoe ik aan kopers kom. Wij hebben gunstige vaste lasten, onze locatie is gelegen aan een toplocatie en ben ook van mening dat er met kracht en financiële middelen een goede investering zal worden. Onze pand is een huur pand en onze verhuurder is een geweldige meneer die ons al die tijd korting heeft gegeven op de huur. Het pand is circa 190 m2 aan binnenruimte en circa 250 m2 aan buitenruimte. We hebben met de verhuurder een goede band opgebouwd zodanig dat wij geen huurovereenkomst meer ondertekenen. Mondeling hebben we de overeenkomst tot en met januari 2015 verlengd. We hebben geen vast personeel in dienst wel een invalkracht die wij regelmatig inplannen om zelf af en toe tot rust te komen. Ik denk zelf niet dat de juiste management ontbrak, maar dat het niet voldoende is geweest. Aan marketing is de volgende gedaan tot nu toe: - regelmatig adverteren in de lokale krant, - in het begin vooral met persoonlijke artikels verschenen in de lokale krant, - burgemeester op bezoek geweest, hiervan ook een artikel in de krant, - ieder jaar flyers verspreid, laatste en nieuwste verspreiding was een maand terug, - Adverteren in de Gemeente gids, - Adverteren in de papieren en online Gouden Gids, - Dit jaar een reclame overeenkomst ondertekend voor 5 jaar (maandelijks goed betaalbaar) voor in de grootste zwembad in de regio, met de voorwaarde dat wij alleen als enige kinderdagverblijf met een groot reclamebord komen te staan in de peuter bad. - Vooral actief gebruiken van Facebook. De beslissing nemen om te verkopen is heel moeilijk geweest voor ons en ik wil er niet aan denken om zomaar te stoppen. Het liefst wil ik het natuurlijk verkopen. Het zou namelijk zonde zijn om de stekker er uit te trekken, want: - alle inventaris is aanwezig, - inmiddels goede contacten opgebouwd met de gemeente, - dit jaar actief deelgenomen aan de vergaderingen met de gemeente over de projecten Harmonisatie in de Kinderopvang, LEA en VVE, - wij krijgen dit jaar subsidie van de gemeente om ons op te leiden voor een Voorschoolse Educatie (VVE), - wij komen in aanmerking voor de verplichte taaltoets in de kinderopvang, dit wordt volledig vergoed door de gemeente, - keurige inspectierapporten van de GGD, - keurige inspectie rapporten brandveiligheid van de brandweer, - in de tuin is kunstgras aangelegd en buitenspeelgoed is aanwezig, - logo, website, facebook, factuur en planning programma aanwezig, - protocollen zijn aanwezig, - gunstige vaste locatie, - goede bereikbaarheid, - camerasysteem voor ouders aanwezig. Wij hebben dus alleen een lopende schuld aan Qredits van € 29.000;, die zijn we ook gewoon aan het afbetalen en hebben geen achterstallige schulden aan derden. Mijn vriendin wil wel blijven werken als personeel in dienst, maar niet meer als ondernemer. De onzekerheid wat een ondernemer met zich mee brengt trekt ze niet meer. Ik ben wel bereid om er uit te stappen. Diegene die het zou overnemen hoeft eigenlijk niks meer te doen, (behalve de vloer kan opnieuw gedaan worden :-[) Hoe kom ik aan nieuwe kopers? Ik wil natuurlijk niet een advertentie in de krant met onze gegevens plaatsen, zodat de aanwezige klanten ook weggaan. Heeft iemand adviezen voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt, Mvg S.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.