Jump to content

Nicknamer

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Waarom geen webshop via SEOshop?
  2. Wat veranderd er, omdat mijn vriendin daadwerkelijk bij me werkt? Nu onbetaald, maar dan betaald. Waar moet ik dan aan denken?
  3. Nee, die Stufi is gewoon gemeenschapsgeld. Ah, en dus moet het terug. Want een student is ondernemer en wanneer hij succesvol blijkt te zijn mag hij z'n studie lekker zelf betalen. Dus lekker studenten motiveren om geen fuck te doen, behalve het bijbaantje in de lokale supermarkt of restaurantje. Kort rekensommetje: Resultaat: 14.000 winst in 2000 uur. Aantal uur in eigen onderneming per week: 40 (excl. school -> alle vrije tijd) Verdiensten per uur: € 7 Wat verdien ik bij een supermarkt of restaurant? Ook zoiets. Het betalen van een studie wordt echt niet makkelijker wanneer iemand eigen ondernemer is en dit verdient. Het zal eerder nog moeilijker worden, omdat ik van mijn verdiensten ook nog een voorraad moet houden van een paar duizend euro. Ik snap dat dit de wet is, maar het is krom. En wanneer ik dan tussen de mazen door probeer te zwemmen, moet je niet zeggen dat ik fraudeer, want ik zal eerder een boete krijgen voor het niet betalen van 'vrijwilligerswerk' dan wanneer ik haar zou uitkeren.
  4. Ah, oke! Dit lost het op. Had ik over het hoofd gezien. Bedankt!
  5. Ten eerste. Volgens mij is dit geen frauderen, want mijn vriendin werkt wel gewoon voor me, maar momenteel gewoon als 'vrijwilliger', omdat later het geld toch op een gezamelijke rekening gaat. Dat is ook aantoonbaar. En ten tweede: ik heb dit niet zien aankomen. De eerste paar maanden kreeg ik stufi, en toen ik zag dat ik de 'goede' kant opging heb ik het stopgezet. Nu bestaat de kans dat ik dat terug moet betalen. En dat vind ik zuur. Het is niet zo dat ik studiefinanciering wil én daar bovenop het geld uit mijn onderneming. StevenK, ik kan natuurlijk allemaal dure producten gaan kopen maar je moet het zo zien. Ik ga naar schoo, en daarnaast zet ik dit op. Daar verdien ik circa € 14000,- mee. Als ik mijn stufi moet terugbetalen, blijft daar een 8000 van over. Voor dat geld had ik net zo goed in een café-tje kunnen bedienen. Dat is gewoon zonde. Ik probeer niet te frauderen, ik probeer tussen de mazen van de wet te blijven. En dat mag gewoon.
  6. Ik heb momenteel naast mijn studie een onderneming lopen. Het gaat beter dan ik had verwacht, en het lijkt erop dat ik boven de norm van maximale bijverdienste ga komen. (€ 13,500). Momenteel heb ik ook een relatie, van een jaar of 4, en kan ik nu alles wat boven de 13,500 binnenkomt op haar rekening deponeren, zodat ik niet mijn stufi hoef terug te betalen? Het komt er waarschijnlijk slechts een beetje boven en stufi = € 350 p.m. x 12 = € 4000. Het is dus voor mij voordeliger om dat, wanneer mogelijk, bij mn vriendin op de rekening te zetten. Zij komt dan op de loonlijst? Waar en met welke kosten moet ik rekening houden? Groet, Nicknamer
  7. Sinds kort? is er een elektrische golf beschikbaar. Ik heb gehoord dat dat fiscaal erg voordelig is. Namelijk: - 4% bijtelling; - Milieu-investeringsaftrek; - geen wegenbelasting Is er een fiscale kenner die dit kan bevestigen, en berekenen wat dus een e-golf nou eigenlijk kost? Kost: € 36.000 Groet, Nicknamer
  8. Voor alleen de afleverkosten heb al ik een Volvo 440 gekocht, inclusief benzine, verzekering en wegenbelasting voor de eerste drie maanden ;) Als ik jou was zou ik gewoon een goedkoop scheurbakkie kopen. Gaat ie stuk, dan koop je gewoon een ander. Voor de afschrijving van een nieuwe auto kan je gemakkelijk vijf tweedehands auto's per jaar verslijten. De tijd dat je geld genoeg hebt voor een dikke, nieuwe Audi komt heus nog wel :) Haha doe ik! Thanks! :)
  9. Die rekensom klopt niet helemaal; de prijs voor een kale A1 was in 2010 (in 2009 werd hij nog niet gemaakt) 19.490 euro. Dat is dus zonder opties en in de meest sobere uitvoering. Het is wat moeilijk vergelijken want er is vrijwel niemand die een nieuwe auto zonder opties besteld. Als voorbeeld dit wagentje: http://www.autowereld.nl/audi/a1/1-4-tfsi-amb-pl-b-s-line-navi-xenon-led-8876446/details.html Die wordt aangeboden voor 13,250 euro. Hier zie je de nieuwprijs en de prijzen voor de opties; http://www.autoweek.nl/auto/57014/audi-a1-14-tfsi-attraction-pro-line De kale nieuwprijs was 23.720 euro. Hij heeft Xenon, dat was 1500 euro extra. Mistlampen, 254 euro extra. Enz. enz. Die auto heeft dus zeker 13.000 euro afgeschreven. De vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk nog minder voor gekregen.. Ga er maar gerust van uit dat je in 3 jaar tijd 50% van de nieuwprijs aan afschrijving kwijt bent, zo niet nog meer.. Als je al zo'n auto zou willen kopen -ik zou het afraden- neem hem dan tenminste tweedehands, zodat je ruim tienduizend euro over houdt om van te ondernemen of van te leven. Ik snap je punt. Je pakt hier wel de duurste versie: 1.4 TFSI. Hoe duurder, hoe harder hij afschrijft. Pak nou bijvoorbeeld deze. Is 21K incl. afleverkosten en het goedkoopste 2010 model (sportback) wat ik kan vinden is nogsteeds € 11.000. Maar die jij hebt: 1.4 TFSI is inderdaad veel duurder, en schrijft daardoor meer af. Ik snap je punt, ik denk ook niet dat het haalbaar is. Eerder een tweedehands inderdaad.
  10. Met die afschrijving doel je op een tweedehands A1 van 3 jaar oud die je nu zou kopen, neem ik aan. Koop een oude Volvo. Kosten niets, rijden super relaxed en relatief zuinig. Als je al iets moet repareren dan zijn onderdelen een scheet en drie knikkers, en als repareren niet je ding is doe je hem gewoon weg en koop je weer een ander. Een auto is nooit verstandig, want hij kost je alleen maar handen vol met geld en hij zal je nooit geld opleveren. Koop alleen een dure auto als je toch geld over hebt en/of als je denkt dat je image belangrijker is dan je werk. Nieuwe A1 á 18.000. Zelfde uitvoering staat model 2009/2010 voor € 9.000 - 13.000 nog op Marktplaats. Inruilen zou hij waarschijnlijk minder opleveren inderdaad. Maar let wel: persoonlijk rij ik maar 10.000 - 15.000 in 't jaar. - Hoewel ik relatief representatief moet overkomen is het natuurlijk waar dat een Volvo een geschikte kandidaat is. Ik ga is narekenen wat het verschil precies is.
  11. Haha nee. Maar help jij me even dan. (Niet dat er geen bruikbare tips hierboven staan; integendeel.). Qua begroting kan het beide. Maar ik ben een startende ondernemer. Is het verstandig om een duurdere auto te kopen, of klein te beginnen en later (wanneer? :S) te switchen naar duurder?
  12. Skoda heeft niet een model als de A1 of Polo wat zo, relatief, weinig afschrijving heeft en zo snel verkoopt. Een A1 schrijft 'slechts' 5000 - 9000 af in 5 jaar. Een Skoda Fabia doet dat bijvoorbeeld ook. Een A1 rijdt alsof je in een A4 zit. Daar zit me het verschil.
  13. Helemaal mee eens. Over 2 tot 3 jaar ben je hopelijk een ervaren ondernemer met een degelijke kring vaste klanten en kun je veel beter inschatten wat je kunt en wilt betalen. Dus wat zou jouw advies zijn? Wat voor een auto in het begin?
  14. Ik mag toch hopen dat het "plan" door jou zelf is opgesteld en die accountant alleen cijfertjes heeft gecontroleerd! Anders val je mogelijk door de mand bij een gesprek bij de bank. Plan is inderdaad zelf opgesteld. Doordat het een bestaand bedrijf is hebben we samen de cijfertjes opgesteld. Is daar iets mis mee?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept