Jump to content

intered

Junior
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Zo traag zijn ze hier niet mee, nadat me zakelijk account geblokkeerd was - heb ik na enkele dagen ivm geen reactie van PayPal - me prive PayPal account gebruikt. En ook die werd na een week of twee geblokkeerd met dezelfde redenen. Zelf heb ik het gevoel dat het domain de oorzaak is van deze onterechte blokkering. In de domain naam komt het woord 'ladyboy' voor, een woord dat in Aziatische landen geaccepteerd wordt, maar in de westerse wereld vaak geassocieerd wordt met de sex industrie. Dit terwijl de website alleen serieuze bedoelingen heeft en dat dit ook scherp gemonitord wordt. Maar goed... de exacte oorzaak blijft gissen omdat Paypal totaal niet te bereiken is - via de mail een standaard reactie terug binnen enkele minuten (lijkt op een automatisch iets) en via de telefoon niet te bereiken omdat de hele helpdesk dicht is ivm corona. En als de helpdesk binnenkort weer opengaat, ben ik bang dat ze alsnog geen antwoord "kunnen" geven of oplossing aanbieden omdat het via een andere afdeling loopt - een afdeling die uiteraard alleen te bereiken is via de mail....
  2. Uiteraard, neemt niet weg dat ik graag deze kwestie met Paypal wil oplossen om zodoende Paypal weer te kunnen aanbieden aan mijn klanten.
  3. Hoi Axel01 Bedankt voor de reactie. Het zijn internationale dating sites, naast PayPal bieden we ook Credit Card aan. Dus automatische incasso, ideal of bankoverschrijvingen zijn voor ons niet zo relevant. Als ik een schatting moet maken, zou ik zeggen dat 60% van de memberschips betaald worden met Creditcard - 40% dus PayPal. Van die 40% heeft ongetwijfeld een percentage daarvan ook een Credit Card. Maar veel van onze klanten die een membership afnamen met Paypal, hebben de voorkeur voor PayPal omdat dit wat meer 'privacy' met zich mee kan nemen. Want hé, het blijft natuurlijk een dating site :) Ja, ik ben bang dat ik als zelfstandige en kleine onderneming geen schijn van kans maak tegen een grote onderneming als Paypal. Maar dit is wel een enorme aderlating in de omzet en groei van de sites, alsmede dat we geen kwade intenties hebben en totaal geen redenen kunnen bedenken wat Paypal heeft getriggerd om het account af te sluiten.
  4. Ook hier is een zakelijk account met als redenen 'activiteit op uw rekening waargenomen die niet in overeenstemming is met onze Gebruikersovereenkomst' per direct geblokkeerd. Terwijl ik er 100% van overtuigd ben dat er GEEN activiteit heeft plaats gevonden die de regels van de gebruikersovereenkomst overschrijd. Sinds medio 2015 richten wij ons op de online dating markt (nette en serieuze dating sites) en hebben we tot een maand geleden zonder enige vorm van problemen gebruik gemaakt van PayPal als betalingsmogelijkheid. De geschillen met klanten die we sinds dien hebben gehad, zijn op 1 hand te tellen. Op onze sites bieden we een optie aan om een lidmaatschap af te sluiten, hier gebruiken we Paypal voor. Daarnaast gebruikte we PayPal om onze zakelijke facturen te betalen een instellingen die ook PayPal ondersteunen. Dit ging geheel vlekkeloos en zonder enige vorm van klachten, totdat… … 11 april ik opeens uit het niets een mail kreeg dat dit zakelijk account per direct permanent geblokkeerd is. Ik heb hier een mail over gestuurd naar PayPal, maar binnen enkele minuten ontving ik een automatisch bericht terug dat de rekening permanent geblokkeerd blijft. Sindsdien ook geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, maar i.v.m. Covid 19 is de hele telefonische helpdesk (thuiswerken heeft een “professioneel” bedrijf als PayPal blijkbaar nooit van gehoord) niet te bereiken. Daarnaast nog enkele malen een mail gestuurd om mijn bezwaar in te dienen, maar iedere keer binnen enkele minuten een standaard reactie terug dat mijn account geblokkeerd blijft. Ik zit er serieus aan te denken om advies van een advocaten bureau in te schakelen. Want dit voel enorm onterecht aan alsmede dit een enorm grote aderlating in de toekomst van mijn bedrijf betekend. Zijn er nog andere stappen die ondernomen kunnen worden, of PayPal op een andere manier benaderd kan worden om dit geschil 'uit de wereld' te helpen?
  5. Een onderneming is fiscaal geen onderneming als het geen bron van inkomsten is. Mijn tip: behandel het als een hobby en geef evt. incidentele inkomsten in je IB aangifte op als "overige inkomsten". Zodra je activiteiten wel een structurele bron van inkomsten zijn kun je altijd nog het als dusdanig aangeven. Super bedankt voor je reactie en tip! Als hobby behandelen? Hoe bedoel je dat precies? Want ik sta wel ingeschreven bij de kvk en moet dus i.i.g. belastingaangifte doen. Kan ik dan wel me onkosten nog aangeven? Dus dat betekend eigenlijk verder gaan zoals het al was.
  6. Beste iedereen, Maart een jaar geleden heb ik me laten inschrijven bij de K.V.K. als nieuw bedrijf. Sindsdien vul ik per kwartaal de belastingen aan. Echter gezien de markt waar ik me op begeef en me gelimiteerd advertentie budget draai ik op dit moment nog geen winst. En ben ik volledig afhankelijk van me 'eigen vermogen'. Al zijn de uitgaande kosten minimaal, ± 500 EUR per kwartaal, kan ik tot op heden wel iedere keer belasting terug vragen. Inkomsten zijn er zo goed als nog niet. Maar van wat ik begreep is dat niet oneindig en zou het zo kunnen zijn dat de belastingdienst alle terug betaalde BTW + rente gaat terug eisen. Al ben ik er voor de volle 100% van overtuigd dat er uiteindelijk winst gedraaid gaat worden, zal dat niet binnen nu en een jaar gebeuren. En ik wil natuurlijk voorkomen dat de belastingdienst de BTW + rente gaat terug vragen met alle gevolgen van dien. Dus ik ben opzoek naar tips / advies hoe dit als beste aan te pakken. Hoe dit als beste aan te pakken?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept