Hartsuiker

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Hartsuiker's trofeeën

  1. Hallo, Ik heb een paar klanten binnen de EU (Spanje en Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld) welke een bedrijf hebben dat als "non-vat registered" geregistreerd staat. Toch moet ik deze facturen voor die werkzaamheden opgeven in Opgaaf ICP. Maar daar is het BTW nummer van die landen wel verplicht. Hoe deze in Opgaaf ICP te verwerken? Alvast bedankt voor de informatie!
  2. Hallo! Normaal doe ik in mijn bedrijf vooral zaken met bedrijven uit de USA en Canada. Ik lever website ontwerpen aan bedrijven uit die landen. Nu heb ik een contact weten te leggen in Frankrijk. Ik probeer en beetje te ontdekken hoe het zit met de omzetbelasting die (wel of niet) berekend moet worden, en hoe precies. In Amerika (en canada) hoef (en mag) ik géén omzetbelasting berekenen op mijn facturen voor zulke projecten/werkzaamheden. Hoe zit dat in Frankrijk? Alvast bedankt voor de informatie.
  3. Hallo allemaal, Ik ben grafisch vormgever van beroep, sinds kort volledig uit naam van mijn eigen bedrijf. Maar, ik ben ook actief als muzikant. Dit zal echter zeker voorlopig nog niet mijn hoofd activiteit zijn (wat betreft inkomen). Wil dus graag weten hoe ik dit op dit moment het beste kan aanpakken. Kan ik deze activiteiten gewoon uit naam van mijn eigen bedrijf voeren? Omdat mijn bedrijf vooral in grafische vormgeving actief is, en de muziek maar een klein onderdeel is, heb ik hier nog iets aanvullends voor nodig wat betreft documenten? Hoe kan ik dit het beste in mijn administratie verwerken? Wanneer ik gevraagd wordt voor muzikale werkzaamheden, geldt dan het 6% btw tarief als uitvoerend kunstenaar? De muziek wordt gespeeld in veel verschillende situaties zoals exposities, openingen, podia, concerten, festivals, etc. Bedankt voor de informatie!
  4. Beste, Sinds kort lever ik ook diensten aan een bedrijf in Amerika. Het gaat hier om webdesign gerelateerde diensten. Nu weet ik dat er in Amerika in ieder geval over dergelijke diensten geen btw gerekend mag worden. Na mijn eerste factuur kreeg ik dan ook het vriendelijke verzoek een factuur zonder btw te sturen. Nu houd ik de btw bedragen wel netjes bij in mijn administratie - maar hoe zit dit nu werkelijk bij de belastingaangifte? Kan ik vanuit mijn bedrijf een factuur zonder btw sturen naar mijn klant? Hoe zit het uiteindelijk met de belastingaangifte voor deze werkzaamheden?
  5. Beste, Sinds kort ontvang ik een aantal betalingen via Paypal. Nu gebruik ik Paypal al erg lang, maar nog nooit binnen mijn bedrijf. Nu stuur ik mijn klanten een factuur welke zij betalen via Paypal. Het lastige in dit onderwerp is echter, Paypal rekent een (klein) percentage transactiekosten. Tussen de 1,5% en 3,4%. Voorbeeld. Totaal factuurbedrag: €80,00. Transactiekosten Paypal: -€3,47. Nettobedrag ontvangen via Paypal: €76,53 Mijn vraag; Welk bedrag moet ik gebruiken in mijn belasting aangifte? Het bedrag op mijn factuur? Of het bedrag wat ik uiteindelijk werkelijk ontvang (na aftrek transactiekosten Paypal)? Bedankt voor de hulp.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.