itsricardo

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

itsricardo's trofeeën

  1. Bedankt voor je input. Het wordt allemaal een stuk helderder.
  2. Een betalingsbewijs/orderformulier is dus absoluut niet genoeg? En hoe geef ik aan de douane door wanneer ik producten importeer? Of is dit niet verplicht?
  3. Hallo, Wij zijn van plan om producten te importen uit China. Nu is het geval dat waar wij willen bestellen geen factuur krijgen en ook altijd door de douane komt. Nu wij zakelijk en in het groot willen importeren willen we toch even weten hoe het precies zit. Hoe boeken we dit in de administratie als wij geen factuur krijgen? En belasting over de producten hier in Nederland betalen lijkt me toch verplicht. Al veel gezocht en gelezen maar het blijft onduidelijk. Hopelijk hebben jullie de uitleg voor ons in ''jip en janneke taal''.
  4. Het is helemaal duidelijk! Nu loop ik nog even ergens tegen aan. Wanneer ik geld naar prive stort(priveopname) Hoe doe ik dit? Want als ik het in mijn uitgaven zet gaat het niet kloppen natuurlijk want het is geen uitgave. Gewoon ergens onder de kasboek neerzetten Prive gestort: Bedrag ?
  5. Top bedankt! Uitgaven doe ik ook mijn kosten. Bijhouden van een totaal balans verplicht? Of is dit puur alleen makkelijk voor je zelf?
  6. Hoi Roel, Bedankt voor je snelle reactie, top! Dus mijn aangegeven voorbeeld is gewoon juist?
  7. Hallo, Ik heb een eenmanszaak en ben even opzoek naar een bevestiging of het klopt hoe ik de administratie doe. Bijhouden doe ik via excel. Even ter voorbeeld: Datum - Omschrijving - Factuur nr. - Ontvangst bedrag - BTW bedrag. Uiteraard hetzelfde ook bij uitgaven. Uiteindelijk tel ik alles op en doe ik omzet-uitgaven=winst. Volgende maand doe ik weer hetzelfde. Maar nu hoor ik ook weer dat je "Transport" moet neerzetten bij de volgende maand (het bedrag van het vorige maand). Is dit zo? Alvast bedankt. Groetjes!
  8. Hallo, Mijn eerste bericht op dit forum, op de hoop dat ik antwoord op mijn vraag krijgt! (waar ik niet aan twijfel) Ik zit met het volgende. Nu als particulier doe ik veel verschillende werkzaamheden. Zo ontwerp ik websites, verkoop ik af en toe tweedehands dingen. Koop partijen kleren op en verkoop deze. Verf ergens een huis en nog vele tientallen andere dingen. Nu wil ik dit zakelijk gaan doen, maar hoe? Geen flauw idee hoe ik me eigen moet inschrijven omdat er zoveel en totaal verschillende werkzaamheden wordt uitgevoerd. Heb al wat gezocht op het web, kon weinig vinden wellicht dat ik verkeerde woorden gebruik. Hoop dat jullie het antwoord voor mij weten! Alvast hartelijk bedankt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.