bedankt voor je reactie allereerst. Ik doe de administratie van een eenmanszaak. Wat er ingeleverd hoort te worden zijn inkoop, verkoop en de bankoverzichten. Een opsomming voor zover ik er nu op kan komen geeft wellicht een beter beeld:
[*] inleveren van km-declaraties terwijl er amper tot geen omzet gemaakt wordt
[*] om vervolgens een auto op de zaak te zetten (nogmaals: er is amper omzet of iets dergelijks)
[*] een tankpas hebben waar toch aardig wat mee getankt wordt
[*] bankoverzichten aanleveren waar er veel privé mutaties plaatsvinden. Er vaak geen saldo is en er van alles gestorneerd wordt
[*] veel van deze bankmutaties zijn niet direct aanwijsbaar. Ofwel, ik moet vragen wat dat voor betaling is en of hij er een factuur van heeft. Vervolgens antwoord hij bijna niets en ook niet als ik er vervolgens nog 3 keer om vraag.
[*] in het begin 'verkoopfacturen' inleveren waar kosten van hem op staan (dat gebeurt nu niet meer)
[*] keer op keer dubbele factuurnummers gebruiken voor de verkoop
[*] de ene keer staat de aanhef linksboven op de verkoopfactuur, de andere keer in de omschrijving.
[*] er worden vaak overzichten aangeleverd waar ik niets mee kan, zoals een advertentie van een auto die gekocht zou zijn en er vervolgens geen factuur van inlevert. En een paar maanden later een soort overzichtje dat er een andere auto gekocht is (die op de zaak staat). Of een overzicht (zoals de bank) van de tankpas, maar niet de officiële factuur die nodig is.
Zo kan ik wel doorgaan en ik moet dus overal achteraan en het komt ook onbetrouwbaar over. Deze persoon heeft daarnaast ook nog een uitkering en loondienstverband. Door dit alles kan ik hier als beginnend boekhouder 'niets' meer mee, omdat ik fiscaal gezien niet genoeg kennis heb om te weten hoe dit alles afgehandeld hoort te worden en ik wil iemand die zo bezig is ook niet een dienst leveren.