lardios

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

lardios's trofeeën

  1. Hier ook dank voor je reactie. Zoals jij het zegt wil ik het graag doen, maar het lijkt me iets te hard om nu direct te stoppen, omdat de klant weinig dagen heeft om een vervangend boekhouder te vinden die de boel mag uit gaan zoeken. In mijn loondienstverband verwerk ik zo ongeveer 80+ verschillende boekhoudingen van begin tot aan de jaarrekening. Maar er is daar geen één bij die zo enorm chaotisch is als die van degene die ik aanhaal als 'lastige' klant. Er zijn daarnaast diverse dingen die niet genoemd zijn en ook vragen oproepen en het geheel onbetrouwbaar maakt. Trouwens: ik ben er inderdaad zo klaar mee dat ik niet meer voor deze persoon wil werken. Dat is omdat ik nu al 3 kwartalen lang haast achter iedere handeling aan mag kloppen met vragen en onduidelijke antwoorden krijg. Plus de aanleverde stukken voor misschien 10% bruikbaar zijn. Met als gevolg dat ik er alleen maar koppijn van krijg.
  2. bedankt voor je reactie allereerst. Ik doe de administratie van een eenmanszaak. Wat er ingeleverd hoort te worden zijn inkoop, verkoop en de bankoverzichten. Een opsomming voor zover ik er nu op kan komen geeft wellicht een beter beeld: [*] inleveren van km-declaraties terwijl er amper tot geen omzet gemaakt wordt [*] om vervolgens een auto op de zaak te zetten (nogmaals: er is amper omzet of iets dergelijks) [*] een tankpas hebben waar toch aardig wat mee getankt wordt [*] bankoverzichten aanleveren waar er veel privé mutaties plaatsvinden. Er vaak geen saldo is en er van alles gestorneerd wordt [*] veel van deze bankmutaties zijn niet direct aanwijsbaar. Ofwel, ik moet vragen wat dat voor betaling is en of hij er een factuur van heeft. Vervolgens antwoord hij bijna niets en ook niet als ik er vervolgens nog 3 keer om vraag. [*] in het begin 'verkoopfacturen' inleveren waar kosten van hem op staan (dat gebeurt nu niet meer) [*] keer op keer dubbele factuurnummers gebruiken voor de verkoop [*] de ene keer staat de aanhef linksboven op de verkoopfactuur, de andere keer in de omschrijving. [*] er worden vaak overzichten aangeleverd waar ik niets mee kan, zoals een advertentie van een auto die gekocht zou zijn en er vervolgens geen factuur van inlevert. En een paar maanden later een soort overzichtje dat er een andere auto gekocht is (die op de zaak staat). Of een overzicht (zoals de bank) van de tankpas, maar niet de officiële factuur die nodig is. Zo kan ik wel doorgaan en ik moet dus overal achteraan en het komt ook onbetrouwbaar over. Deze persoon heeft daarnaast ook nog een uitkering en loondienstverband. Door dit alles kan ik hier als beginnend boekhouder 'niets' meer mee, omdat ik fiscaal gezien niet genoeg kennis heb om te weten hoe dit alles afgehandeld hoort te worden en ik wil iemand die zo bezig is ook niet een dienst leveren.
  3. Hallo, Sinds enige tijd doe ik als (beginnend) boekhouder een administratie voor iemand. Aangezien hij net startte vond ik het wel uitdagend mee te helpen als extra steun. Maar goed, ik kwam er aardig snel achter dat hij er een potje van maakt. Daar kan ik een opsomming van maken, indien dat van belang is. Daar bespaar ik nu even. De bedoeling is om de administratie t/m het 3e kwartaal bij te werken voor zover mogelijk, en er dan een eind aan te breien. Zodat hij op zoek kan naar iemand, dan wel een kantoor die hem prima kan uitleggen wat fiscaal kan en wat er anders moet. Hoe pakken jullie (ervaren ondernemers) dit aan? Het liefst maak ik de administratie af en meldt diegene dat de administratie afgehaald kan worden en ik ermee kap. Voor mijn gevoel is het lastig te vertrouwen en levert het alleen maar kopzorgen op. Ik zou ook niet weten waar je met zoiets terecht kan verder.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.