mv91

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

mv91's trofeeën

  1. Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage. Ik zal werknemer zeker vragen weer werkzaamheden te komen verrichten ondanks het gebroken vertrouwen. Vervolgens ga ik met een jurist in gesprek over hoe correct verder te handelen.
  2. Werknemer is wel een concept arbeidsovereenkomst aangeboden, maar die is niet ondertekend. dit zou dus betekenen dat werknemer een contract voor onbepaalde tijd heeft? Wat zijn nu de opties? van werknemer eisen dat hij weer op het werk verschijnt en alsnog laten tekenen? voor bepaalde tijd dan wel voor onbepaalde tijd en dan via wettelijke opzegtermijn alsnog ontslaan? Het lijkt me niet dat werknemer kan blijven weigeren om uberhaupt maar iets te tekenen?
  3. Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp heeft medewerker dus een contract voor onbepaalde tijd doordat er niet getekend is. Hij kan dus gewoon weer komen en kan dus met het opzegtermijn van 2 maanden alsnog ontslagen worden. Hiervoor moet medewerker wel alsnog een contract ondertekenen lijkt me? Anders poneert hij gewoon wederom dat er nooit getekend is.
  4. Beste forumleden, Ik zit in een lastig conflict met een medewerker en ik hoop via deze weg wat advies te kunnen inwinnen alvorens ik verdere stappen onderneem. Ik zal de situatie hieronder schetsen: per 1 december 2014 is een medewerker in dienst gekomen. Hij heeft een arbeidscontract gekregen voor 1 jaar met een proefperiode van 1 maand. medewerker is door zijn proefperiode heen gekomen maar begon na zijn proefperiode ontzettend te disfunctioneren. Hierop is besloten, na een maand en verschillende gesprekken, dat we alsnog afscheid willen nemen. Om op een goede manier uit elkaar te gaan is medewerker een vaststellingsovereenkomst aangeboden. Zojuist heb ik een bericht ontvangen van de advocaat van de medewerker dat deze de vaststellingsovereenkomst weigert te tekenen. Medewerker eist een vergoeding ter grote van zijn complete salaris tot het einde van de arbeidsovereenkomst, of een nieuwe kans om te komen werken. Nou beroept zijn advocaat zich op een belangrijk punt: de medewerker heeft NOOIT een arbeidsovereenkomst getekend. medewerker heeft slechts een concept ontvangen maar nooit officieel getekend. Telkens kwam medewerker met smoesjes dat hij het nog moest doorlezen etc. Wel heeft medewerker twee keer salaris ontvangen en werkzaamheden verricht. De advocaat geeft nu aan dat ontslag niet mogelijk is tenzij dit is aangegeven in het contract, welke dus nooit is getekend (in het aangeboden contract staat overigens wel dat tussentijdse beëindiging mogelijk is) ik vraag me dus af of wij überhaupt wel verplichtingen hebben tegenover medewerker aangezien hij nooit heeft getekend. Is het niet zo dat aanvaarding van het salaris twee keer ook aanvaarding van het contract is? en zo niet, dan andersom dus ook niet. toegegeven, door ons zijn enorme fouten gemaakt door medewerker de tijd te geven het contract rustig te bekijken, maar dat werkt nu dus tegen ons. Kan iemand enig advies geven? Wat zijn onze rechten als medewerker nooit getekend heeft? Kunnen we hem alsnog laten tekenen, en vervolgens via het UWV toestemming vragen voor ontslag? Ik hoor het graag, alvast bedankt.
  5. Beste forumleden, Al jaren lees ik vol interesse en bewondering mee op dit forum om te leren van ondernemers, reacties, plannen etc. Door weinig ervaring in het ondernemen zelf voelde ik mij niet geroepen om mijn geringe kennis te delen, ik hoop dat dit in de toekomst wel anders zal worden, aangezien ik een korte tijd geleden een mooie kans heb gekregen. Ik heb de mogelijkheid om een (reeds bestaande) analysetool in de markt te gaan zetten. Het betreft een online-tool voor ondernemers (van een bedrijf met 2 medewerkers tot een bedrijf met 1000 medewerkers) om doelstellingen en resultaten te kunnen analyseren. Uiteraard heeft dit product bepaalde belangrijke onderscheidende voordelen t.o.v. de concurrenten en ga ik me op een bepaalde doelgroep volledig richten. Echter denk ik (op dit moment) dat dit niet relevant is voor mijn vraag. Ik twijfel namelijk al lange tijd naar de manier waarop ik deze software het beste kan verkopen. Via een strakke en perfecte website waarop organisaties de software kunnen aanschaffen/downloaden, of door simpelweg bij bedrijven langs te gaan, mijn product te presenteren en zo een netwerk op te bouwen. Het eerste betekent een sterke marketingcampagne om bedrijven op de website te krijgen en vervolgens over te laten gaan tot de koop. Het tweede betekent een langdurig traject van bellen, mailen, proberen ergens binnen te komen en vervolgens nog eens proberen te overtuigen. Ik hoef niet zozeer een advies van hoe ik het precies moet aanpakken en hoe ik de business moet gaan runnen, maar misschien kunnen jullie mij advies geven over welke overwegingen ik in gedachten moet houden bij het bepalen van een dusdanige strategie?? Alvast bedankt voor uw reactie. Enige aanvullende info: - Product is al ontwikkeld (wordt alleen weinig mee gedaan door bedrijf i.v.m. tekort aan tijd) - Enkele bedrijven gebruiken het product al naar tevredenheid - +- 3 a 4 verkopen per maand zou in beginfase voldoende zijn qua kosten/baten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.