Heren, bedankt voor jullie reacties.
Niet dat het iets uitmaakt, maar ik denk dat we beter "inpaksticker / inpakstickers" als basis kunnen nemen. Sticker is toch iets te algemeen. Het zijn 2 Nederlands beschrijvende woorden aan elkaar geknoopt en dat vormt de product-, domein- en handelsnaam. Geen standaard woord in het Nederlands woordenboek.
Nu 20:46 heb ik een reactie van de tegenpartij ontvangen, zij hebben de domeinnaam offline gehaald en hebben plotseling wél de intentie om de domeinnaam te verkopen. Van "zoek het maar uit" naar "koop me maar uit". Wat daar toe heeft geleid zal het vrolijke telefoontje wel zijn geweest. Dit is natuurlijk een stap vooruit, al weet ik niet hoe het afloopt, maar toch wil ik hier verder op in gaan.
In 2012 met toeval in deze branche beland, toen begon het net op te komen en inmiddels 50/60 domeinnamen voor dit concept geregistreerd. En nog te stom om de meervoud te registreren.. Ik begrijp ook best dat ik niet iedereen kan verbieden om [...]inpaksticker.nl te registreren, laat staan mijn 200+ dealers. Het gaat puur om enkelvoud/meervoud en daarmee het dwarsliggen.
Maar met de gedachte richting de rechtspraken van thuisbezorgd.nl / thuisbezorgen.nl, sportdirect.com / sportSdirect.com, et cetera.. In mijn ogen lijkt inpaksticker.nl / inpakstickerS.nl dan ook hetzelfde, ondanks dat het beschrijvende woorden zijn.
Neem bijvoorbeeld centraal beheer / thuisbezorgd, beschrijvende woorden maar toch onaantastbaar (gevalletje onderscheidend vermogen?). Wanneer wordt iets als onderscheidend vermogen gezien? Ik bedoel mijn handels- en domeinnaam is ook op diverse televisiezenders getoond, in (lokale) kranten gestaan en jaarlijks wordt er voor xx.xxx geadverteerd om inpaksticker.nl te promoten. Al zal het waarschijnlijk geen invloed hebben, maar ik heb dankzij een fantastische deal ook toestemming om gemaakt beeldmateriaal van een bekende Nederlander naast ons product te gebruiken bij het promoten van de gedreven handels- en domeinnaam.
Met vriendelijke groet,
Paul