dutchCow

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

dutchCow's trofeeën

  1. Daar heb je gelijk in. Die heb ik ingesteld. En dat werkt ook prima. Ik heb echter niet in de gaten gehad dat de klant al 10 maand lang geen email had gelezen, er was voor mij dan ook geen reden om in zijn mailboxen te kijken. Hij had toch op zijn minst kunnen aangeven dat hij al 10 maand lang geen email had "ontvangen"! Of vind je echt dat ik dat niet van een klant mag verwachten?
  2. Ik ben met je eens dat de systeembeheerder hier goed op let. Dat ben ik echter niet. Ik heb 5 jaar geleden de site opgeleverd met daarbij inbegrepen 1 jaar onderhoud (apart gefactureerd). Daarna is het onderhoudscontract niet verlengd (dat wilde hij niet). Ik heb vanaf dat moment alleen de hosting verzorgd. (en ik ben dus zeker geen full-service provider, de klant weet dat ook, hij heeft er zelf voor gekozen om het onderhoudscontract niet te verlengen). Als ik dan wordt gebeld om een "probleempje" op te lossen en daar geen uren voor reken, is het mij dan aan te rekenen dat ik niet door ben gaan vragen naar achterliggende reden? ______ [onnodig citaat verwijderd]
  3. John, bedankt voor je reactie. jij beschrijft het probleem precies op de juiste wijze. De advocaat wilde voorkomen dat ik door onhandig formuleren mezelf in problemen zou brengen. Er zijn inderdaad geen afspraken gemaakt over mijn rol, maar ik ga ervan uit dat als iemand zelf niet in staat is om zijn mailclient te configureren en hij me daar vervolgens na 10 maanden eens over belt (ook nog met een ander verhaal, zoals ik hierboven beschreef), dat ik daar toch niet aansprakelijk voor kan worden gesteld, toch? nee, niets waar ik bang voor ben. ik ben daar nog geen klant en als ik hierin wil worden geadviseerd dan ga ik substantiële kosten maken. Vandaar dat ik eerst zelf kijk of ik dit met online hulp kan oplossen (waarvoor mijn dank :) ) [mod edit: quote tags geplaatst, cursief verwijderd]
  4. Hoi lezers, ik heb een vervelend probleem. Ik ben designer en ontwerp ook sites voor klanten. Daarnaast bied ik ook hosting aan. Een klant van mij is pasgeleden overgestapt naar een andere hoster en kwam er bij het verplaatsen van zijn oude site achter dat er mail in zijn mailboxen stond die hij "nooit had gekregen". Dat komt opdat hij die mail nooit heeft opgehaald (hij kreeg zijn mailclient blijkbaar niet geconfigureerd). Daar heeft hij me wel een keer over gebeld (10 maanden nadat de hosting was ingegaan) maar de vraag die hij toen stelde klonk heel anders (dat heb ik ook in de mail). Hij gaf namelijk aan dat er problemen waren met zijn mail en dat dat te maken had met het feit dat hij een nieuwe computer had. Hij wilde graag alle mail naar 1 adres (en dat was een priveadres). Ik heb toen voor hem forwarding van de emailadressen op zijn domein ingesteld naar dit priveadres en dit ook met een paar testmailtjes getest. De klant heeft ook bevestigd dat die goed zijn aangekomen. Alle mail die hij in de 10 maanden daarvoor had gekregen heeft hij blijkbaar tot voor kort nooit gezien. En daar zaten mails met potentiele opdrachten bij. En daarvoor wil hij me nu aansprakelijk stellen. Maar hij noemt geen bedrag, omschrijft het probleem ook niet goed (hij weet het zelf eigenlijk niet precies, hij is gewoon boos, en heeft beperkte kennis van computers). Ik heb enkel een mail van hem gehad dat hij van mij een oplossing verwacht. Ik wil dit probleem graag kort maar krachtig afhandelen. Ben al bij een advocaat geweest. Die zegt: Ga er niet inhoudelijk op in. Geef alleen aan dat je de aansprakelijkheid van de hand wijst. (Ik heb natuurlijk al vanalles verzamelt, inclusief de logging van de hosting provider, dus ik kan mijn verhaal goed onderbouwen.) Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik zat te denken aan zoiets: Middels dit schrijven deel ik je mede dat ik met klem de aansprakelijkheid bij deze problemen van de hand wijs. De hosting heeft vanaf het begin correct gewerkt evenals de mailserver. Ik ben van mening dat aan mij geen enkel verwijt kan worden gemaakt. Ik acht mij dan ook niet schadeplichtig. Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.