Bubbliez

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Bubbliez's trofeeën

  1. Beste allemaal, Graag wil ik het volgende aan jullie voorleggen. Ik ben bezig met het voorbereiden van mijn belastingaangifte over 2014. Ik ben ik loondienst en heb daarnaast een bedrijfje in de import van champagnes. Hier besteed ik een paar uur per week aan. Ik factureer netjes en betaal of ontvang mijn BTW elke drie maanden. Ik maak gebruik van de KOR. Voor mijn bedrijfje heb ik de nodige kosten gemaakt, zoals inkoop en verpakkingsmateriaal. Ook betaal ik bij een aantal leveranciers buitenlandse BTW die ik terugkrijg uit Frankrijk. Alle kosten heb ik netjes verwerkt in een Excel-bestand. Ook mijn inkomsten staan hierin. Als ik weet wat mijn inkomsten en kosten zijn, dan kan ik dat (alles ex. BTW) neem ik aan invoeren bij "Inkomsten uit overige werkzaamheden" waarbij ik los de inkomsten en los de uitgaven invoer toch? Hieruit komt een negatief bedrag gezien ik nog niet zo lang bezig ben en behoorlijk wat kosten heb gemaakt. Mijn vragen zijn: - Doe ik dit zo juist? Of moet ik dit alles toch door een accountant laten invoeren wat mij veel meer geld gaat kosten dan ik heb verdiend? - De BTW die ik elke drie maanden terugkrijg en de buitenlandse BTW, moet ik die bij mijn inkomsten optellen? - Heeft de KOR hier nog invloed op? - Zijn er nog andere dingen die een belangrijke rol spelen? Ik kijk uit naar jullie reactie en alvast bedankt! Vincent
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.