Jimmy23

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Jimmy23's trofeeën

  1. Ja dat klopt, ik dacht dat je het had over de oplossing met betrekking tot het corrigeren van de factuur. Je zegt dat ik in de administratie moet vermelden hoe ik dit opgelost heb. Zijn hier enige richtlijnen voor hoe ik zoiets in de administratie moet verwerken of volstaat een uitgeprint a4tje met uitleg?
  2. Oke, ik gebruik gewoon excel voor het opstellen van facturen dus dat kan ik erg simpel aanpassen. Misschien een stomme vraag maar je zegt; in de administratie aangeven hoe je het hebt opgelost, ik heb toch nog niets opgelost?
  3. Bedankt voor jullie reacties. Echt een behulpzaam forum! Het overgrote deel is particulier maar er zitten ook enkele ondernemers tussen. Voor hen dan de factuur corrigeren en deze toesturen?
  4. Precies wat ik net heb uitgelegd zou dan op de factuur komen te staan inderdaad in plaats van enkel: 6,75 euro verzendkosten. Dus de klant word dan niet extra belast. Hij weet dan alleen dat hij 5,58 aan verzendkosten heeft betaald en de rest BTW is.
  5. Er is inderdaad BTW afgedragen over het totaalbedrag inclusief verzendkosten. Dus de verzendkosten die op de factuur staan (6.75) zijn dus eigenlijk incl. btw. In feite hebben wij de klant dus 5,58 aan verzendkosten gerekend en de rest is dan het BTW gedeelte. Alleen staat dat niet zo vermeld op de factuur. Omdat we dus wel gewoon de BTW afgedragen hebben is het dus zinloos om hier alsnog werk in te steken?
  6. Hallo, Bedankt voor de reacties. Het gaat zich er inderdaad om hoe ik die fouten het beste kan corrigeren. Het is immers wettelijk verplicht om de factuur goed op te stellen (toch?), dus dan lijkt het mij wel verstandig om dit te corrigeren ook al is de BTW goed afgedragen? Groetjes, Jim
  7. Hoi, Ik heb een vraag m.b.t. het specificeren van de BTW over de verzendkosten op de factuur. Op een aantal facturen ben ik vergeten ook BTW te berekenen over de verzendkosten. Er staat dus gewoon het sub totale bedrag op, dan het btw bedrag, dan pas de verzendkosten en zo is het totale bedrag berekend. Het zou enorm veel tijd schelen als ik de facturen kan corrigeren door erop te vermelden: verzendkosten inclusief btw. Mag dat? De verzendkosten heb ik wel gewoon meegenomen bij de kwartaal aangiftes en over die totale omzet 21% betaald. Met vriendelijke groet, Jimmy
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.