Jump to content

DVL123

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1
  1. Een eigen merk kost letterlijk de kost van 1 sticker. De Nederlandse producent waarmee ik contact had, verkocht fietsen zonder merk, je was dan vrij om zelf stickers aan te brengen op de fiets en de fietsen te verkopen onder je eigen merknaam. Hij had ook voldoende keuze qua kleur om een goed aanbod te voorzien. Nogmaals, als je geinteresseerd bent in de producent, mag je me altijd pm'en dan zet ik je al op weg (kwestie van het forum niet te spammen) Het gaat dan wel om kwalitatievere fietsen, je zal de fietsen niet voor 120€ kunnen verkopen. Maar een fiets van die kwaliteit heeft dan ook een waarde die veel hoger is dan 120€. Gr Dieter
  2. Hangt natuurlijk af van de prijs waarvoor je ze zou willen verkopen... Ik vond de prijzen zeker niet overdreven en er zat zeker nog een marge op bij verkoop (deze marge was wel nihil wanneer je de fietsen binnen Europa zou willen verdelen door de hoge verzendkosten) Ook de kwaliteit kan nog wel eens verschillen, ik heb zelf bij de Nederlandse producent een fiets gekocht als testproduct en ben zeer tevreden over de kwaliteit, is met voorsprong de beste fixed gear fiets die ik al gehad heb. Ik vermoed dat deze fietsen van een betere kwaliteit gaan zijn dan de fietsen die je vanuit China gaat halen tegen 50$/stuk (is mijn eigen vermoeden uiteraard) Gr Dieter
  3. Ik ben zelf enkele maanden geleden ook eens aan het bekijken geweest of het mogelijk was om via China fixed gear fietsen te importeren. Ik had hiervoor ook een topic gestart op HL, misschien heb je iets aan de nuttige antwoorden die ik toen kreeg. zie topic: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=55348;start=0 Ik heb later een producent in Nederland gevonden die aan zeer redelijke prijzen kon leveren (uiteraard niet de Chinese prijzen, maar toch nog redelijk), bij mij waren de verzendkosten van de fietsen echter te hoog om er mee door te kunnen gaan. Als je wil mag je me altijd pm'en voor meer informatie mbt de Nederlandse producent Gr Dieter [link gerepareerd]
  4. Bij deze dan een reactie van de TS :) Bedankt allen voor de reacties! Ondertussen is duidelijk geworden dat het opzetten van een eigen onderneming niet mogelijk is omwille van de kleine marge per fiets (door hoge verzendkosten van de producten). Om dit rendabel te maken zou ik een hoge omzet moeten draaien, een omzetsgrootte die mijns inziens niet mogelijk is. Wat mij betreft mag het onderwerp dan ook gesloten worden Gr Dieter
  5. @ Prinsrachid Klopt, ik heb al wel wat research gedaan. Ik merk ook dat kleine pakketten veel goedkoper zijn maar ik kan nu eenmaal geen fiets verzenden in een pakketje van 20x20x20 :) De anderen zaten allemaal rond of boven 100€ (opnieuw bij verzending naar Frankrijk). TNT, UPS en Fedex zitten zelfs tussen 100€ en 200€, afhankelijk van het moment van verzending. Ik denk dat DHL misschien wel de enige verzender is die nog redelijk is van prijs in vergelijking met de anderen. Misschien toch nog eens opnieuw contact opnemen Indien ik nog mogelijke verzenders vergeten ben: shoot! Gr Dieter
  6. @ Prinsrachid: Bedankt voor je reactie! Ik heb zelf al DHL, GLS en Bpost gecontacteerd met specifieke aanvragen, en verder simulaties gedaan via UPS, TNT en Fedex. GLS en Bpost zijn uitzonderlijk duur, meer dan 70€ voor enkel verzending naar Frankrijk. UPS, TNT en Fedex zijn zelfs nog duurder voor zulke grote pakketten. Enkel DHL lijkt het iets voordeliger te kunnen doen. Verder is er ook nog DSV waarvan ik gehoord heb dat ze redelijk betaalbaar zijn maar hier krijg ik geen offerte van te pakken; Heb jij meer ervaring met verzendingen binnen Europa?
  7. Beste forumleden, Voor het opstarten van een eigen onderneming ben ik op zoek naar een betaalbare verzender van pakketten. Ik zou 2 soorten pakketten willen verzenden binnen Europa. Pakket 1: 130cm*72cm*20cm, gewicht 12kg (behoort meestal tot de 'grotere pakketten' en heeft dus een extra toeslag) Pakket 2: 86cm*70cm*20cm, gewicht 5kg In totaal zou het om 50 à 100 pakketten per jaar gaan. Heeft iemand ervaring met betrouwbare en vooral betaalbare verzenders voor deze pakketten? Eigen onderzoek levert soms gigantische bedragen op (70€ voor een enkel pakket van België naar Frankrijk) Alvast bedankt! Gr Dieter
  8. Jerry, Specifiek gaat het over de verkoop van fixed gear fietsen (fixies). De verkoop is gericht op volledige fietsen, dus geen aparte onderdelen, en deze fietsen dragen een eigen merknaam. Een fiets heeft een verkoopprijs van ongeveer 450 euro. De bedoeling is om te verkopen binnen Europa (ik ben trouwens zelf van België). De website van Rabobank heeft volgens mij niet echt volledige informatie omtrent webshops, toch zeker niet specifiek genoeg om hierop omzetschattingen te gaan baseren Gr Dieter
  9. Beste forumleden, Ik ben reeds meerdere maanden bezig met het plannen en becijferen van een eigen onderneming. Ik postte hier eerder ook al een vraag ivm de import van producten. Ondertussen heb ik zo goed als een volledig financieel plan op 1 punt na: een (zo exact mogelijke) schatting van de omzet. Uiteindelijk bepaalt dit uiteraard het al dan niet opstarten van de eigen onderneming. Aangezien het om een webshop gaat, is de omzet uiteraard afhankelijk van het geschatte aantal bezoekers en het conversiepercentage. Ik heb reeds een heel aantal andere webshophouders benaderd die ook eerder niche-producten verkopen (uiteraard ging het hier wel over andere producten) met een soortgelijke waarde. Zoals verwacht wil echter niemand zijn cijfers of enige informatie vrijgeven... Vandaar deze nieuwe vraag op HL: wat nu? Zijn er forumleden die hier iets meer inzicht kunnen geven? Bestaan er eventueel statistische gegevens die mij op weg kunnen zetten? Alle informatie is welkom! Alvast bedankt Dieter [aanpassing: titel]
  10. Beste forum-leden, Even een kleine update: het plan om de fietsen te importeren vanuit China lijkt financieel en administratief gezien een veel te grote opgave te worden. Daarom heb ik ondertussen contact gezocht met Europese leveranciers. Ook dit blijkt zeer moeilijk te zijn aangezien zo goed als alle leveranciers niet de juiste producten kunnen leveren (in kleur, aanbod, hoeveelheid, prijs,...). Er is echter 1 leverancier die mij wel volledig zou kunnen bevoorraden. De leverancier heeft vanaf een bepaalde hoeveelheid de mogelijkheid om (volledige) fietsen te laten produceren onder een eigen merk. Dit spreekt mij natuurlijk enorm aan, niet alleen kan ik zo alle benodigde kleuren en onderdelen kiezen, maar dit wordt dan ook nog eens gedaan onder mijn eigen merknaam, en dit alles tegen een zeer interessante aankoopprijs! Zoals wel te verwachten was, hangt hier ook 1 groot nadeel aan: de hoeveelheid... Per fiets (of fietskleur aangezien de fietsen qua opbouw redelijk identiek zijn) is er een MOQ van 50 stuks. Aangezien ik minimaal 6 kleuren zou moeten hebben om een aanbod te hebben dat ruim genoeg is voor mijn klanten, betekent dit dat ik minstens 300 fietsen zou moeten aankopen. Dit is meer dan 10 keer meer dan het initiële plan om te starten met 25 à 30 fietsen (en dus ook de investering gaat met een veelvoud van het initiële bedrag omhoog). Ik geloof nog steeds heel erg in het concept/product, maar dit is toch wel even serieus groter dan ik in gedachten had. Vandaar dus ook enkele bijkomende vragen: -Bestaan er modellen, sectorstatistieken,... die een leidraad kunnen vormen om een verkoop te schatten in het ondernemingsplan (ik wil zeker 300 fietsen aankopen als ik redelijk zeker ben dat ik ze ook weer snel terug verkocht krijg) ? -Is het een goed idee om nu al andere verkopers van mijn eigen merk op te zetten, om toch zeker een bepaalde verkoop te halen? De verkoop in Europa zou door mij gedaan worden via webshop. Is het dan mogelijk om in bijvoorbeeld Amerika een online verkoper te vragen om ook mijn merk te gaan verkopen en zo meer verkoop te genereren? -Nog andere mogelijkheden/oplossingen om de stap naar zo’n grote aankoop te vergemakkelijken? Alvast bedankt, Gr Dieter
  11. Klopt, juiste kleuren zouden inderdaad mogelijk moeten zijn bij een plaatselijke lakkerij. Echter kan ik dan nog steeds niet de frames uit China laten komen, frames en wielset en andere onderdelen samen worden nog steeds als een volledige fiets aanzien, waardoor er nog steeds anti-dumping op zit. De persoonlijke touch zit vaak enkel in de kleur-combinatie bij fixed gear fietsen. Diegenen die echt een volledige custom fiets willen, gaan vaak op zoek naar onderdelen van oude koersfietsen en andere exclusieve onderdelen, en betalen daar inderdaad vaak veel geld voor. Mijn doelgroep richt zich echter meer op jongeren die ook fixed gear willen rijden maar niet de mogelijkheden hebben om een hoog bedrag te spenderen aan deze fiets (is ook geen fiets die geschikt is om dagdagelijks te gebruiken, kan dus meestal enkel als 2de fiets). Zelfs met een beperkt budget ( 3 à 400 euro) zijn er echt wel leuke fietsen te maken, hier zou ik mij dan ook op willen richten , maar dan moet ik mijn onderdelen natuurlijk wel kunnen inkopen tegen een prijs die toelaat om ze ook daadwerkelijk voor een beperkte prijs terug te verkopen. Gr Dieter
  12. @ Mathias: Niet echt, het frame is belangrijk in fixed gear fietsen, maar voor de doelgroep die ik wil bereiken zijn deze prijzen veel te hoog, frames zouden verkocht worden voor een prijs van ongeveer 100€. Het is ook zeker niet mijn doel om zelf frames te gaan bouwen. Probleem is echter wel dat alles staat of valt met de juiste producten en vooral de juiste kleuren (zie bijlage), en die kan ik momenteel niet vinden bij een producent of importeur in Europa. Gr Dieter
  13. Bedankt voor alle reacties! Enkel onderdelen aanbieden zonder frames is onmogelijk, aangezien de frames eigenlijk het belangrijkste onderdeel zijn, zeker bij fixed gear fietsen. Ook het combineren van verschillende leveranciers lijkt me niet optimaal, alle onderdelen moeten perfect passen om een volledige fiets te vormen, enkele mm verschil kan al problemen opleveren... Ondertussen nog bericht gehad van een lokaal douanekantoor dat ik kan proberen om een vergunning voor bijzondere bestemming aan te vragen. Dit zou echter betekenen dat ik nu al een onderneming moet oprichten (want de vergunning zou op naam van de onderneming moeten staan) en pas een maand later weet of ik deze vergunning al dan niet zou krijgen. De kans is overigens erg klein dat ik dit zou krijgen. Indien de vergunning niet toegekend wordt, zit ik met een pas opgerichte onderneming, die verder geen enkele activiteit meer gaat uitvoeren aangezien de aankoop van producten te duur wordt. Ik ga voorlopig proberen om op zoek te gaan naar een groothandel/leverancier/importeur in Europa, zo blijf ik gespaard van een groot deel van de adminstratieve taken in verband met import. Tips over groothandels/leverancier/importeurs zijn steeds welkom. Gr Dieter
  14. @ Ward: Kan inderdaad ook, dan wordt het enkel redelijk duur aan vervoerskosten om mijn kleine hoeveelheid andere onderdelen nog te gaan importeren, ik zit nu al met een potentieel order dat eigenlijk (te) klein is in verhouding met de vervoerskosten. Verder is het moeilijk om frames te laten maken, de verkoopprijs zou niet hoger dan 100€ per frame mogen liggen om de doelgroep te bereiken, denk je dat het haalbaar is frames te laten produceren onder bv 50€ per stuk? Gr Dieter
  15. Beste leden, Allen alvast bedankt voor de reacties, bleek zeer nuttige info te zijn! Hierbij ook een update: Ondertussen ben ik in contact met de Belgische douane om meer info te verkrijgen over de in te voeren producten. Met name de vraag of mijn producten vallen onder de productcodes van losse fietsonderdelen of onder de productcodes van volledige fietsen hield mij nog steeds bezig, en heb ik ook voorgelegd aan de douane. Net 2 minuten geleden een antwoord gekregen. Het antwoord was identiek aan hetgene Blous op dit forum ook al plaatste. Wanneer ik alle onderdelen van een fiets ga importeren, gaat de douane dit ook als een volledige fiets beschouwen (en dus 48.5% anti-dumping rekenen in plaats van 0%). Ze verwezen mij nog wel verder naar het lokale douane-kantoor, maar met weinig kans op slagen, alle onderdelen van een fiets blijft aanzien worden als een volledige fiets. Grootste probleem hierbij is dat deze verhoging in aankoopprijs het grootste gedeelte van mijn marge gaat doen verdwijnen. Met andere woorden, met anti-dumping heffing van 48.5% is het onmogelijk om mijn eigen onderneming te starten die kans heeft op slagen. Op basis van mijn financieel plan is het gewoon ondoenbaar om de initiële investeringen en vaste kosten te dekken met zo’n kleine marges. Twee mogelijkheden blijven in deze situatie over. De eerste mogelijkheid is uiteraard het plan volledig laten varen. Alle voorbereidingen de vuilbak in en gewoon op zoek naar iets nieuws. De tweede mogelijkheid lijkt mij om op zoek te gaan naar een Europese groothandel die mij de producten kan leveren, opnieuw een financieel plan opstellen en nakijken of het dan wel realiseerbaar is. Probleem is hierbij echter dat het gaat om redelijk specifieke producten en dat ik geen enkele Europese groothandel ken die fietsonderdelen levert. Kan iemand mij hierbij helpen met eventueel een goed adresje of andere raad? Alvast bedankt! Gr Dieter

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept