James1985

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

James1985's trofeeën

  1. Wow, fijn zo'n levendig forum en gelukkig inhoudelijke antwoorden! Ben wel eens anders gewend. @Renebos, dat was ook mijn bedoeling. Alleen zijn van deze partijen de tarieven niet zo duidelijk, dus misschien heeft hier iemand ervaring mee? Ik ga een aantal vervoerders benaderen, elke tip qua vervoerder is welkom. Hierbij is service ook belangrijk: bij DPD moet je het naar een pickup point brengen. Hopelijk is die dekking landelijk, want anders wordt het een redelijk fiasco natuurlijk @Highio, ik wil me onderscheiden in kwaliteit, disposables zijn geen optie. Maar toch goed meegedacht! @Hans van den Bergh, ik ben momenteel al mijn kosten aan het inventariseren (aankoop, opslag, customisation, handling, verzendkosten) en hoop hiermee inzicht te krijgen. Het verzenden is is vaste kostenpost in elke sale die ik maak. Minder marge nemen kan natuurlijk altijd nog, mocht ik echt te hoog uitkomen. @Wouter Hoolwerf, het is ook de bedoeling dat ik direct een retourlabel erbij doe. Verpakken, erop plakken en inleveren op het postkantoor. Zo maak je het de klant gemakkelijk. Ik stuur je een PM, ben benieuwd! Dit is dus wel waar ik naar op zoek ben: een retourlabel meeleveren met de zending, maar nu moet ik alleen kijken hoe ik het tegen rendabele kosten terug kan zenden.
  2. Ik ben een inventarisatie aan het maken van de verzendkosten voor mijn startup. Het idee is om wegwijs-borden te verhuren. Natuurlijk heb ik al op de site van PostNL gekeken en zie dat een pakket verstuurd kan worden voor €6.95 als het onder de 30 kilo weegt en kleiner is dan 175x78x58 cm. Met dat formaat en gewicht kan ik prima werken, maar het moet niet veel kleiner worden. Mij borden komen per definitie retour na een aantal dagen/weken. Om de webshop-ervaring compleet te maken wil ik de verzendkosten al in mijn huurprijs verwerken, zodat mijn klant de doos simpelweg kan terugsturen naar een antwoordnummer. Op PostNL zie ik dat een antwoordnummer €175 per jaar kost en pakketten tot 30 kg €14.09 kosten om te versturen. Ligt het antwoordnummer meer dan 15 km van mijn klant af, dan komt daar nog eens 30% bij. Dat is natuurlijk een vrij heftig bedrag om bij een verhuurprijs van +- €50 op te tellen, waardoor ik mezelf de markt uit ga prijzen. Hoe doen jullie dit? Zijn er alternatieven die vriendelijker geprijsd zijn? Wat zijn de andere opties om je klanten 'in de watten te leggen' zonder dat dit €20+ per zending kost? Ik merk dat ik er altijd blij mee ben als ik iets retour kan sturen naar een antwoordnummer zodat ik er geen geld voor hoef neer te leggen (ik weet het, je betaalt het indirect toch zelf maar het gaat om het gevoel). Er is nog geen directe concurrentie waar ik kan afkijken hoe zij het doen. Omdat ik vanuit mijn privéwoning ga werken, vind ik het prettig als mijn adres 'verborgen' is zoals bij een antwoordnummer of postbus (hier kunnen volgens mij geen pakketten naar verzonden worden, maar ik kan me vergissen). Het is echter geen must.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.