Martijn78m

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Voornaam
    M
  • Achternaam
    M

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    DH

Martijn78m's trofeeën

  1. om een goede indicatie te hebben van de benodigde m2 en daarmee ook goed een inschatting van de kosten te kunnen maken.
  2. Hallo, Ik moet een berekenen maken van het aantal m2 dat ik ongeveer nodig ga hebben per week om mijn goederen op te slaan. Ik heb berekend op basis van een aantal goederen hoeveel kuub ik per jaar moet opslaan. Deze heb ik gedeeld door 220 (aantal per dagen per jaar) voor het aantal kuub dat er ongeveer per dag in en uitgaan. Op 1 pallet gaat ongeveer 1,44 cbm Het zijn 80x120 pallets, dus 0,96 m2 per pallet. 5,76 pallet ruimte nodig, deze vermenigvuldig ik met 0,96 = 5,5m2 per dag nodig Het betreft een deel bulk opslag die niet gestapeld kan of hoeft te worden, en een deel dat in rekken wordt opgeslagen. Om die reden heb ik heb aantal pallets per dag gedeeld door 2.5 Echter, de 5,5 m2 per dag is een onrealistisch getal, wat ik nog mis in mijn berekenen (denk ik) is de gemiddelde doorlooptijd per pallet, en op basis daarvan zou ik de gemiddelde m2 kunnen berekenen? Ik heb gekeken naar de gemiddelde doorlooptijd (The average inventory formula is: Average inventory = (Beginning inventory + Ending inventory) / 2), en kom bijvoorbeeld in week 1 uit op 30 pallets voorraad. (30x0.96)/2.5 stackheight is 12m2 voorrraad gemiddeld per week. Kan iemand mij zeggen of deze beredenering & calculatie klopt, of dat ik op een andere manier moet rekenen? En wie kan mij uitleggen hoe je de gemiddelde doorlooptijd van een pallet ongeveer zou moeten berekenen in dagen? Dus hoeveel tijd het kost als een pallet wordt ontvangen en als deze er weer uit gaat? Mocht iemand een standaard template beschikbaar hebben die kan worden gebruikt voor zo'n calculatie zou het ook enorm helpen. voorbeeld calculatie van cbm naar m2 http://https://i.postimg.cc/2LzRY5Y8/voorbeeld-A.png voorbeeld calculatie gemiddelde voorraad op basis van start week 1, inkomende pallets, uitgaande en eind voorraad week 1 http://https://i.postimg.cc/Y4gJmFqC/voorbeeld-b.png Alvast bedankt voor de hulp, met vriendelijke groet, Martijn
  3. Ik ben opzoek naar een methode om de beste beladingsgraad te berekenen voor het versturen van deelvrachten naar klanten. Het is namelijk niet altijd een kwestie van de wagen zo vol mogelijk beladen met diversen klanten pakketjes en hup gaan. Soms moet je namelijk 45 km extra rijden om nog een pakket af te leveren, je wagen is misschien door dat extra pakket wel vol en dus optimaal beladen. echter door de extra kilometers maak je meer logistieke kosten. het zou dus kunnen dat je deze misschien beter morgen kan afleveren(of met een andere wagen) als je dichter in de buurt bent. Nu vind ik het alleen erg lastig om te bepalen hoe je de "ideale" beladingsgraad kan bereken. de Ideale beladingsgraad zou voor mij moeten dienen als een soort vuistregel als ik klant bestellingen wil bezorgen met onze bestelbus. De gegevens zijn: -Afgelegde kilometers -Aantal pakketten -Totale kosten -Gemiddelde kosten per unit Heb enige data in Excel gezet, maar weet absoluut niet wat ik nu als uitgangspunt zou moeten gebruiken. wie o wie heeft het verlossende antwoord? is het enkel de unit kosten wat doorslaggevend is? of lijkt dit enkel zo, je hebt immers nog ruimte over in de wagen, en je hebt misschien meer wagens per week nodig omdat er je meer moet rijden door minder te laden...... Gr. Martijn Meerendonk belading_van_de_wagen.xlsx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.