Regel 1 van online marketing: Zorg dat je gevonden wordt waar mensen zoeken. Met andere woorden: Google.
Je kan wel op zoek gaan, maar kans op succes is klein. Een investeerder wil eerst bewezen omzet/aanmeldingen zien en die heb je denk ik nog niet.
Waarom wil je per se affiliate partners?
Ik denk helemaal niet dat het in het begin te groot is om zelf te doen. De eerste aanmelden zijn de belangrijkste, daar moet je persoonlijk contact mee hebben. Vervolgens kan je het rustig organisch laten groeien en de kinderziektes oplossen.
Beste LiGuido,
Dank voor uw (jouw) reactie!
Ik heb in het verleden een gratis pilot gedraaid op mijn eigen website. Er zijn bestaande bedrijven geweest die hier gebruik van hebben gemaakt. Zo was er een sportschool, die binnen 48 uur 8 nieuwe aanmeldingen kreeg. Het 'probleem' was dat ik opdat moment te weinig (diverse) unieke bezoekers had, hierdoor was het voor ondernemingen minder interessant.
Dit heeft me aan het denken gezet, juist vanwege het feit dat deelnemers aan de pilot het een interessant concept vonden en sommige ook aangaven dat ze flipcardmarketing het liefst zelf aanbieden. Juist vanwege het feit dat zij toen al veel meer unieke websitebezoekers en Facebook likes en volgers hebben.
Hierdoor heb ik een switch gemaakt (en werd dus een software onderneming) en bied ik nu ondernemingen aan om op hun eigen zakelijke Facebook page en/of HTML Website te adverteren met een flipcardcampagne. Ze hebben nu de flipcardmarketingtool volledig in eigen beheer en gebruik. In een later stadium zou ik ondernemingen kunnen vragen om gelijktijdig hun flipcardcampagne ook op mijn website aan te bieden.
Het is inderdaad belangrijk dat ik in eerste instantie zelf klanten benader. De reden dat ik gebruik wil maken van affiliate partners is dat flipcardmarketing voornamelijk is bedoelt voor het MKB. Er zijn dus duizenden ondernemingen die in theorie gebruik zouden kunnen maken van deze vorm van online marketing - het is voor mij onmogelijk om ze allemaal te benaderen (ondanks mijn enorme drive)! .-)
Google - ja dat is een grote uitdaging. Mijn content is voornamelijk gericht de term: flipcardmarketing en alles wat hier verwantschap mee heeft.
Daar wordt nu nog niet opgezocht!? Dat klopt, maar op deze term ben ik nu al goed vindbaar, het is aan mij om naambekendheid te vergroten.
Een investeerder vinden - ik denk dat mijn concept interessant genoeg is; daarbij komt dat het feit dat het concept verkoopklaar is en de kinderziektes er tijdens de testfases wel zo goed als uit zijn. Uiteraard is dit een kwestie van blijven monitoren en inspringen (waar mogelijk) op de feedback van aanbieders (gebruikers) om het te verfijnen.
Los daarvan is het de vraag of het in dit stadium handig is om een investeerder te vinden (los van de vraag of dit lukt) - vandaar mijn vraag op dit forum. Dank voor jouw mening hierover.
Het liefst zou ik weleens willen sparren met een ervaren marketeer, ik heb het idee dat ik me momenteel in de meest cruciale fase van wel of geen succes bevind.
Met vriendelijke groet,
Alexander van Baarlen