Jump to content

tanja77

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. bedankt allemaal, ik denk dat ik eruit ben en dus de UK BTW kan terugvragen via dit systeem van de NL belastingdienst.
  2. Beste Richard, sorry als ik niet duidelijk was. Ik laat sieradendoosjes uit het verre oosten in Engeland binnen komen (omdat ik ze daar ook gebruik voor mijn engelse markt). Ik ben dus NL bedrijf en in NL geregistreerd. De btw die ik betaald heb aan UK, kan ik volgens mij middels dit systeem terugvragen (heb ik net gevonden). Weet jij of dit correct is? http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/btw_terugvragen_uit_het_buitenland/btw_terugvragen_uit_andere_eu_landen
  3. Beste forum leden, Wellicht kan iemand me helpen. Ik ben een NL eenmansbedrijf in sieraden (incl btw nummer), en verkoop via mijn webshop (www.kayasieraden.nl). Nu ga ik uitbreiden naar de UK markt, en wil in Engeland ook verpakkingsmateriaal laten binnenkomen (zakjes, doosjes). Mijn vraag: hoe werkt dit met VAT? Ik heb begrepen dat ik me (nog) niet hoef te melden als UK bedrijf als ik onder circa 70-80K omzet blijft, en dat ik gewoon op mijn NL btw nummer kan opereren. Als ik UK VAT betaal over de verpakkingsmaterialen, hoe kan ik deze VAT opnemen (terugkrijgen) in mijn administratie? Alle tips zijn welkom!
  4. Dankje Bob, je bent heel behulpzaam!! En fijn om eens van een man te horen dat de keuze niet te groot is, haha. Ik heb het al teruggeschroeft naar 2 pagina's per categorie, dus hopelijk ben ik nu bij het juiste niveau. De tekst op Home is al iets teruggebracht. Ik overweeg omstraks alles in 1x aan te pakken: responsive website + meer afbeeldingen/minder tekst home + duidelijke communictie USP's + logistieke optimalisatie (moet ook gebeuren door groeiende verkopen). To be continued ;)
  5. hahaha Bob, wist ik niet. Vind het zelf wel mooi staan, en professioneel. Maar moet dus tekst op Homepage iets inkorten, ofwel plaatjes erboven zien te krijgen, zodat klanten gelijk beeld hebben van collectie/ wat ik verkoop. Tekst is inderdaad lang, maar zoals aangegeven voor SEO doeleinde heel doeltreffend (op veel keywords op pagina 1).
  6. Wellicht nog iemand feedback over de grootte van mijn collecties...teveel keus? Of juist goed? Bijvoorbeeld de babyarmbandjes, is 2 pagina's teveel :-\ Mijn voornaamste klanten zijn vrouwen....ik denk dat 5 keuzes voor een man al teveel is...haha...? Hoor het heel graag. Dus moet ik schrappen, gelijk blijven, of uitbreiden?
  7. Rechtsonderin dus minst gelezen...ga ik bekijken. Mijn 9,4 cijfer kan dus wellicht nog prominenter. Is inderdaad erg hoog vergeleken met mijn collega's ;) Ik werk veel voor klanten die iets speciaal zoeken voor een bijzondere gebeurtenis. Dus daarom zijn mensen denk ik zo tevreden. Ook uiteraard probeer ik goede & waarheidsgetrouwe fotografie te gebruiken (+ modellen) zodat het heel duidelijk is wat je krijgt. Maar dus bekijken of ik dit prominenter kan plaatsen, ga ik bekijken.
  8. Echt een enorm fijn forum dit, hele goede en constructieve feedback, waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank!! Ik ga uitzoeken of ik de tekst onder de producten kan plaatsen. Op zich start mijn site met banners die voorbij zoeven (met diverse collecties), maar het kan wellicht beter.
  9. Hi Ward, inderdaad een tegenstelling dat ik sieraden maak voor kinderen, die eigenlijk meer bewaarsieraden/ herinnering sieraden zijn. Dit logo heb ik alleen nog nooit ergens gezien bij mijn collega's, ook niet bij de grotere spelers als lucardi of bol.com. Maar ik ga het zeker uitzoeken.
  10. Bedankt Bob, je hebt gelijk van de lap tekst op homepage. Alleen kreeg ik dit juist als advies ivm organische zoekresultaten. Altijd schipperen tussen seo - klantvriendelijkheid. De reviews heb ik op zich wel (Kiyoh), met 281 beoordelingen en 9.4 gemiddeld. Kan wellicht wat beter zichtbaar worden gemaakt. De dropdown menu's heb je gelijk in, ga ik aanpassen waar mogelijk. En inderdaad, wellicht toch goed om eens met SEO shop te praten of ik misschien beren zie die er niet zijn om mijn shop om te bouwen naar een responsive design.
  11. Bedankt John B! In de praktijk doe ik ook precies zoals jij omschrijft, ik ga dit zeker aanpassen in mijn voorwaarden, was me er niet van bewust dat het verkeerd stond.
  12. Dank voor je reactie!! Dat klopt inderdaad, de template is niet responsive, maar voor mobiele sites heb ik wel een app. SEO shop heeft wel responsive thema's....alleen is het enorm veel werk om een bestaande site om te bouwen naar een andere site. Bijvoorbeeld alle maatvoeringen zal ik opnieuw moeten invoeren, en vaak is de hele vormgeving anders (dus andere banners, etc etc). Staat zeker op mijn wishlist. Voor mijn (net gelanceerde) Uk site werk ik daar inderdaad wel mee.
  13. Omschrijving van je concept: Beste Forum leden, Sinds 3 jaar ben ik eigenaar van mijn eigen sieradenmerk KAYA sieraden. Zie kindersieraden Nu ben ik aan het stoeien met mijn collectie babyarmbandjes, kindersieraden en mama sieraden. Is de keuze net goed, te klein, of juist teveel? Alle andere feedback op mijn site is ook meer dan welkom uiteraad (designs, navigatie, menu's, extra toevoegingen zoals chatprogramma, etc etc). Alvast heeeeel erg bedankt voor jullie feedback, alles is welkom. Tanja Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb geprobeerd mijn website helder en toegankelijk te maken voor een brede doelgroep Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Voor alle bijzondere momenten van kinderen een passend sieraad bieden. Zoals geboorte, bruiloft, doop, communie of verjaardag. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er is geen andere website in Nederland die deze collectie aanbiedt. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Eerlijke feedback, alles mag gezegd worden.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept