phorge1

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male

phorge1's trofeeën

  1. Beste prinsrachid, Dank; die link had ik gevonden en is nuttig. Inmiddels is de ruimte aangeschaft aan de hand van de tips is de volgende keuze gemaakt: Inderdaad 100% bedrijfsgebruik opslag. Aanschaf met eigen geld (is nu uit eenmanszaak gebruikt, maar had ook privé kunnen zijn; dan zou het bijvoorbeeld gunstiger zijn om aan BV te verhuren). Goede tips: Afschrijving doe ik in 5 jaar naar de bodemwaarde (=50% WOZ-waarde); dat kan omdat ruimte meer dan 60 jaar oud is (en na 50 jaar mag het naar fiscale bodemwaarde bij eigen gebruik). Dit jaar alvast 1/5 daarvan afschrijving. Rest van de waarde is inderdaad verschuiving liquide middelen de komende 4 jaar.
  2. dank, Ronaldinho en Herman, Het wordt: pand kopen met eigen geld uit eenmanszaak Een andere kijk erop: als ik het bedrag nu investeer vanuit de eenmanszaak in een ruimte die ik toch nodig heb voor de bedrijfsvoering, geef ik op deze manier niet 52% van het bedrag weg aan het einde van het jaar... (maar een andere keer en als de ruimte courant blijft kan ik dat relatief zelf bepalen). (ik beschik overigens over een BV & eenmanszaak)
  3. Dank, Ron! Inderdaad: Er is eigen geld privé en in de eenmanszaak (die draait goed). Er is ook een Holding BV: die heeft voornamelijk belangen en is verder weinig actief. Zelf al gevonden (uw link ook tegen gekomen; leuk artikel en creatief van Bam): op dit forum iets over ruimte huur en over lenen (hypotheek), maar dit gaat over eigen geld dat reeds beschikbaar is. Ook iets gevonden over garagebox, maar ook dat gaat over hypotheek. Overwegingen: geld investeren in plaats van flink deel van resultaat naar de fiscus (dus vanuit eenmanszaak opslagruimte kopen lijkt me) en: opslag is nodig voor deel van bedrijfsvoering. Een vraag achter de vraag is tevens: kan ik door in mijn eenmanszaak de opslagruimte aan te schaffen (een gunstige investering doen en) wat IB voorkomen/uitstellen en heeft dit eigenlijk zin, of kan ik het beter privé aanschaffen en verhuren aan eenmanszaak (als dat al mag, want ook daarover lijkt op de Belastingdienst site een regeling te bestaan die dat niet makkelijk maakt). Alvast dank
  4. Voor de aankoop van een opslagruimte (100% in gebruik voor bedrijf) met eigen geld (31K) heb ik de volgende vraag: Hoe kan dit fiscaal het handigst ingericht: - aankoop in eenmanszaak - aankoop in BV - privé aankoop (en b.v. verhuren aan eenmanszaak/BV) Wat zijn de handigste opties waarmee het zo gunstig mogelijk wordt ingericht hiervoor?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.