Emmee

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Emmee's trofeeën

  1. Hallo allemaal, excuses voor de late reactie, ik was echt de wanhoop nabij. Toch hartelijk dank voor ieders reactie; het deed me goed dat er hulp geboden werd. Emmee
  2. Ik ga nog eventjes puzzelen Lex! Ik heb alles netjes betaald, ik hoef geen BTW meer te betalen, dus het kan alleen maar een meevaller worden dan. Als ik 1.035,- terugvorder en als 'tegenprestatie' daarvoor 56,- moet inleveren, lijkt me dat een prima zaak.
  3. Hmmm nu gaat het weer duizelen ... Ik heb alle BTW betaald aan de belastingdienst; ik heb ik totaal die € 1.468,- overgemaakt. Maar ... eigenlijk had ik € 1.035,- daarvan mogen 'houden' ivm de KOR. Dat is nu dan weer belastbaar omdat het 'winst' is. Mijn saldo winst- en verliesrekening wijzigt dan inderdaad van 6.996 naar 8.466. Oftewel: meer belasting betalen. Dat is gek, want ik heb die BTW gewoon betaald, dus waarom zou ik dat dan als 'buitengewone baten' opvoeren? Dan vorder ik het liever terug zoals Lex stelt. Of het de combi die deze regeling mogelijk maakt?
  4. Gelukkig heb ik alles heel goed geregistreerd. Ze zijn van harte welkom om eens door alle rapporten en opgestelde businesscases te kijken. Het werk bestaat voor een zeer groot deel uit cases schrijven, aan tafel bij gemeenten, provincies, opdrachtgevers, grondeigenaren etc. Die cases zijn allemaal op papier terecht gekomen met begrotingen, marktonderzoeken etc. Dan heb ik ook nog mailwisselingen, presentaties, brochures, folders etc. Ik kom ruim aan het urencriterium... Maar helaas; in Nederland mag grond dat dankzij de crisis enkel op de balans drukt i.p.v. tot ontwikkeling komen, geen tijdelijke energieneutrale bestemming krijgen. Bijvoorbeeld voor enkele jaren studentenwoningen, seizoenswerkerwoningen, asielzoekers, zonneparken, etc. Het was (en is) een erg mooi concept, waar ik erg veel energie, passie en tijd in heb gestoken. Maar regels zijn regels. Daarom vraag ik hier ook hulp om alles volgens de regels te doen :)
  5. Beste Lex, Hartelijk bedankt voor de aanvulling! Ik heb weer eea ingevuld, maar kom nog steeds op dezelfde bedragen als boven uit. Als ik het heel simpel redeneer, denk ik: OK, dit zijn dus negatieve bedragen dus ik hoef géén belasting te betalen. Dat is fijn uiteraard. Maar of dit klopt? En wat dan nog gekker is, ik had schijnbaar die € 1.469,- die ik aan BTW heb ontvangen, niet over hoeven te maken aan de belastingdienst (KOR). Dit heb ik wél gedaan. Kan ik dat bedrag terugvorderen ergens? Ik vraag dit, omdat ik nog een post heb bij 'te verrekenen bedragen' (ik krijg altijd mijn hypotheekrenteaftrek vooraf). Ondanks jullie hulp en tips, lukt het mij niet om een aannemelijke aangifte in te vullen ...
  6. Onzettend bedankt voor je antwoord! Ik probeer eea zojuist weer in te vullen, maar ik loop weer vast: - Saldo winst- en verliesrekening is 6.996 - Activa en passiva dus beiden op nul? Ondanks dat ik rood sta? Ik heb namelijk geen investeringen gedaan, voorraden aangelegd etc. Dus boekhoudkundig begin en eindig ik met nul... - Ik heb natuurlijk een koophuis, dus die gegevens moet ik (ook bij een eenmanszaak) invullen. Eigen woningforfait is dan 1.323,- - Aftrekbare kosten eigen woning heb ik ingevuld op 4.992,- (opgave hypotheekverstrekker). Dan is het saldo inkomsten en aftrekposten eigen woning € 3.669,-. Of ga ik hier dus verkeerd, omdat ik dat niet op mag / moet geven?? Waar mijn probleem dus in zit, is dat het programma nu aangeeft, dat mijn belastbaar inkomen uit werk en woning negatief is: - € 11.756,- (zelfde bedrag voor verzamelinkomen). De belastbare winst uit onderneming is ook negatief -€ 8.087. Heb ik dit goed gegaan? Betekent dit geen belasting te betalen, of juist dit bedrag betalen? Ik kom er niet uit hoor :( Emmee :-[
  7. Beste lezer, Graag zou ik jullie hulp in willen roepen voor mijn eerste keer aangifte inkomstenbelasting. Als je de cijfers hieronder leest, begrijp je waarom ik echt geen geld heb voor een accountant -hoe graag ik dat ook zou willen :'( ... Overigens is dit ook simpel denk ik voor de meesten hier, maar mijn talent ligt niet op dit vlak helaas. Ik hoop dus echt dat iemand me uit de brand wil helpen. Ik heb tientallen topics en websites bezocht dus ik heb heus mijn best gedaan ... Ik ben begonnen in 2014 als conceptontwikkelaar tijdelijke huisvesting. Pas als een project van de grond komt (na verkrijgen vergunningen, financiering etc), komt er geld 'los'. Wat dus niet kwam ... Dan nu wat het mij heeft opgeleverd financieel: ALLE BEDRAGEN EXCLUSIEF BTW Totale opbrengsten / omzet / facturen: € 8.472,50 Totale transportkosten (treinkaartjes en benzine) € 199,76 Totale verkoopkosten (drukwerk etc.) € 512,37 Totale overige kosten (horeca 73,5% toegerekend) € 204,74 Totale kosten zakelijk krediet ABN (rente en prov.) € 560,26 Saldo opbrengsten minus kosten = € 7.555,63. Dat is dan exclusief kosten zakelijk krediet (zie vraag hieronder). Omzetbelasting / BTW: Saldo ontvangen omzetbelasting en tevens betaalde omzetbelasting, is € 1.779,23 - € 309,64 = € 1.469,59. Overige bijzonderheden: - Eigen woning, WOZ waarde €189.000,-. Géén apart bouwkundig afsluitbaar gedeelte voor werkzaamheden. Werk meestal buiten de deur, op locatie, achter eettafel. Moet ik dit opvoeren als privéontrekking? - Voldoe aan de urennorm van 1.225; - Ingeschreven in de KvK eind 2013, boekjaar start januari 2014. Daarvoor niets verdiend; - De door mij opgevoerde bonnen als ‘kosten’, bestaan uit een aantal treinkaartjes, benzine, horeca-bonnetjes (toegerekend 73,5%) en kosten zoals drukwerk en hosting. Ik heb geen auto; - Zakelijk krediet afgesloten bij de ABN ad € 15.000,-. Ik heb hiervan naar mezelf privé in totaal € 8.300,- overgemaakt. De kosten van het krediet –rente en provisie- staan hierboven; opnemen in aangifte op welke plek? Of niet omdat het grotendeels privé is? Waar voor mij de knelpunten zitten, is dat ik het niet ingevuld krijg in het aangifteprogramma. Ik nu vragen als: moet ik mijn woning opvoeren als privé-onttrekking, of is dit juist wel of niet gunstig en heb ik een keuze? En hoe zit het met het feit dat ik mijn zakelijk krediet voornamelijk naar privé heb overgemaakt? Dat zijn geen zakelijke kosten of schulden. En hoe zit het met de bankkosten daarvan? Mag ik dat wel als kosten opvoeren? Kortom, een hoop vragen waar ik echt niets van kan vinden ... Ik begon het jaar met € 0,- en einde jaar waren er geen facturen meer over en weer te voldoen. Ik stond dus negatief / in het rood. Ik hoop dat iemand dit duidelijk kan maken? Bij voorbaat hartelijk dank! :D Emmee
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.