Marco68

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Marco68's trofeeën

  1. @peter. Het gaat om de nieuwste mercedes c klasse hybrid (diesel). Motorrijtuigenbelasting is 430 euro per kwartaal. @Nedzihibe. Dat is precies het geval. In januari moet ik inkomstenbelasting betalen. Mijn winst is erg hoog, dus daarom wil ik een grote uitgave doen. Dit is een exclusief model waarvan er maar 1 in Nederland is, omdat de eigenaar deze auto op zijn "maat" heeft laten maken. Als ik geen uitgave doe gaat het geld toch naar de belastingdienst. Ik wil de auto zoiezo halen, ik twijfel alleen of dat zakelijk of prive moet.
  2. @roel. Verzekering kost mij 300 euro per maand, motorrijtuigenbelasting €141,-, parkeerkaart 30 euro en brandstof ongeveer 230 euro (laag genomen) Ik denk dat ik ongeveer 5000 km per jaar zakelijk rijdt. Dit zal ongeveer 25% zijn van het totaal aantal km dat ik jaarlijks rijd. Als ik de auto na 5 jaar verkoop en een nieuwe auto koop begint het verhaal weer opnieuw toch? Dan kan ik de auto goedkoop inruilen voor weer een nieuwe auto tegen een lagere prijs.
  3. Als ik de auto afschrijf in 5 jaar, dan zijn de autokosten natuurlijk wel hoger dan de bijtelling. De afschrijving alleen al is dan 11.0000 euro, daar bovenop komen nog de overige kosten van minimaal 600 per maand. Dan is het toch handiger om de auto zakelijk te rijden.
  4. Een rittenregistratie zou mij ongeveer 100-200 euro per jaar opleveren. Ik heb gehoord dat de belastingdienst wel streng kijkt naar de rittenregistratie, dus dit heb ik er niet echt voor over. Ik denk dat ik de auto dan gewoon zakelijk aanschaf, zodat ik in ieder geval de btw terug krijg. Zaken zoals dure onderhoud zou ik dan ook nog kunnen aftrekken. Hoe zit het verder met afschrijven. Ik ben van plan om de auto in 5 jaar af te schrijven. Is dit een probleem of kan dit gewoon?
  5. De auto kan ik me wel veroorloven. Daar heb ik natuurlijk over nagedacgt. De autokosten zijn ongeveer 600 euro per maand, exclusief de bijtelling. Dat red ik wel. Het gaat mij vooral om de fiscale kant waar ik niet veel verstand van heb.
  6. Peter, bedankt voor je reactie. Het gaat om een eenmanszaak. De inkomsten zijn op zich hoog genoeg om de auto aan te schaffen. Ik heb ook relatief weinig kosten vergeleken met de omzet, waardoor ik dus een hoge uitgave wil doen. Op deze manier zou ik de autokosten kunnen aftrekken van de winst, waardoor ik dus minder winst draai over het gehele jaar en dus minder belasting dien af te dragen.
  7. Hallo beste mensen, Ik heb een vraag die al vaak is gesteld op verschillende topics op higerlevel, waar ik veel van heb geleerd overigens. Ik ben een startende ondernemer, januari 2015. Nu wil Ik een mooie auto aanschaffen, echter zit ik met het welbekende dillemma: Zakelijk of prive? Het gaat om een auto met een cataloguswaarde van €68.000,- met 20% bijtelling. Het gaat om een tweedehands auto, half jaar oud, en de daadwerkelijke kosten zullen waarschijnlijk lager zijn dan de bijtelling. Zakelijk zal ik weinig kilometers gaan rijden, maar wel meer dan 500 km. Mijn vraag is dan ook of ik de auto dan prive moet aanschaffen door Middel van een lening van mijn eigen zaak of toch zakelijk moet gaan rijden? Ik hoop hier geholpen te worden om de juiste keuze te maken en weer wat wijzer te worden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.