Jump to content

Anita Bos

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2
  1. Ik wacht nog op verder antwoord van Delta Lloyd en heb ASR net expliciet gevraagd of schade aan klanten gedekt is wanneer zij mijn producten gebruiken. Dit is mijn namelijk niet duidelijk omdat ASR vermeld: "...bieden wij dekking voor de aansprakelijkheid voor schade aan zaken veroorzaakt tijdens de periode dat een verzekerde of iemand voor hem deze zaken bewerkt, bewaart, gebruikt, repareert, behandelt of daarmee samenhangend vervoer." Tevens moeten ze mijn KvK nummer nog checken en het is goed mogelijk dat zij dan ook in beeld krijgen dat er daarvoor geen verzekering kan worden afgesloten. Ook de NCV teruggemaild met de vraag wat mijn opties zijn wanneer iemand mij wel aansprakelijk stelt voor een door hem / haar ondervonden allergische reactie door incorrect labellen. Ik wacht weer af.
  2. Bericht gehad van ASR, zij willen wel productaansprakelijkheid leveren voor cosmetica. (zoals ik het lees) Ik sluit even hun documentatie aan mij bij. (2e bestand in volgend bericht) Bericht: In navolging op uw verzoek treft u bijgaand een offerte aansprakelijkheidsverzekering bedrijven aan. Hierbij is de productaansprakelijkheid standaard meeverzekerd in de polisvoorwaarden. Genoemde premies zijn onder voorbehoud van inschrijving bij de KvK, toetsing van de openbare registers (CIS) en een ingevuld aanvraagformulier. AVF_AVB.pdf
  3. Overigens verzekert DeltaLoyd wel cosmetica zo te zien (detailhandel -- cosmetica -- vervaardigt u zelf producten (ja) . Ik ga even met hun contact opnemen en heb een antwoord teruggestuurd naar de NCV wat voor opties ik heb wanneer ik een weegfout maak oid en daar verantwoordelijk voor wordt gesteld.
  4. Lijkt mij ook linke soep. Het lijkt mij onlogisch dat je niet aansprakelijk gesteld kunt worden wanneer je alle juiste documentatie hebt. Je kunt een fout maken in een label, je kunt een weegfout maken, je kunt je apparatuur niet goed ontsmet hebben... ik noem zo maar wat voorbeelden. Ik vind het niet logisch.
  5. Hierbij het antwoord van de NCV, een productaansprakelijkheidsverzekering voor cosmetica blijkt onmogelijk (en zoals ik uit het verhaal opmaak, ook niet nodig): Dank voor uw mail. Het is helaas niet mogelijk om een product aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten voor uw producten. U bent in dit geval de aangewezen verantwoordelijk persoon. Het op de markt brengen van cosmetische producten is gebonden aan regels zoals vastgelegd in de Cosmeticaverordening (1223/2009/EG). De Cosmeticaverordening vereist dat cosmetische producten veilig zijn voor de gezondheid (Art. 3). De motivering van de veiligheid dient te worden vastgelegd in de Productveiligheidsbeoordeling. Deze beoordeling maakt onderdeel uit van het Productveiligheidsrapport, waarvan de opbouw beschreven staat in Bijlage I van de Cosmeticaverordening. De Productveiligheidsbeoordeling is de verantwoordelijkheid van de veiligheidsbeoordelaar. De veiligheidsbeoordelaar dient over de kwalificaties te beschikken zoals vermeld In Artikel 10 lid 2 van de Cosmeticaverordening waarvan de tekst als volgt luidt: Artikel 10 lid 2 De productveiligheidsbeoordeling voor cosmetische producten zoals vastgesteld in bijlage I, deel B, wordt uitgevoerd door een persoon in het bezit van een diploma of ander bewijsstuk ter afsluiting van een universitaire opleiding in theoretisch en praktisch onderwijs in de farmacie, toxicologie, geneeskunde of een gelijksoortige studierichting, of van een door een lidstaat als gelijkwaardig erkende opleiding. Als u op de juiste manier uw producten heeft laten beoordelen kunt u ervan uitgaan dat uw producten veilig zijn. Via onze website vindt u meer informatie over eventuele allergische reacties: https://www.ncv-cosmetica.nl/infocentrum/faq/. Veel succes!
  6. Ik heb een aantal gemaild, maar bij elke buitenlandse maatschappij die ik tot nu toe bekeken heb staat in de FAQ dat zij geen "cover overseas" bieden. Misschien dat ze wel andere opties weten. Ik zal in die hoek ook wat gaan rondmailen. Ik ben klant van de Rabobank, ik zal contact met ze opnemen voor een persoonlijke afspraak omtrent ZVJZ (had al een printscreen gemaakt van eerder genoemde bron)
  7. 1500 per jaar is echt veel, ik kan dat (nog) niet betalen. Ik ben fulltime met twee universitaire studies bezig (wat ook een x bedrag aan geld kost) en ben daarnaast bezig met zeep maken waar ik geen hoge inkomsten uit verwacht, zeker niet de eerst komende jaren. Mijn kennissen in Engeland hebben totaal geen moeite om een productaansprakelijkheidsverzekering voor cosmetica (crafters) te krijgen (en is daar ook helemaal niet duur) Mocht ik er in Nederland niet uitkomen, dan is verhuizen naar Engeland waarschijnlijk minder gedoe ;) Ik hou jullie op de hoogte en, mochten jullie nog iets tegenkomen, ik hoor het graag!
  8. Ik sta geregistreerd onder parfum en cosmetica (zeep, badzout, lotions, shampoo, badbommen alles valt daar onder) Mijn KvK nummer werd ingevoerd door de Rabobank medewerker en er kwam in beeld dat zij mij geen ZVJZ verzekering kunnen bieden. Misschien is dat anders als je onder reinigingsmiddelen geregistreerd staat, maar dat is in mijn geval geen optie. Veel meer kan ik er helaas ook niet van maken. Ik heb met meerdere verzekeraars contact gehad die mij niet kunnen helpen. Beloofd om me door te verwijzen naar een tussenpersoon, ook niks meer van gehoord. Ook op internet kom ik niet veel verder. Ik wacht de e-mail van de NCV af, benieuwd wat daar uit komt. Ben ook benieuwd hoe anderen het hebben geregeld, want ik zie op internet wel websites van mensen die cosmetica maken en verkopen. Misschien daar eens polsen.
  9. @Bimmer wat heb jij van de Rabobank te horen gekregen? Ik heb vandaag contact met ze gehad en voor cosmetica blijk je niet (meer) een zeker van je zaak verzekering af te kunnen sluiten.
  10. Hallo, Dat klopt Norbert, de meneer van de Rabobank voer mijn KvK nummer en kwam toen tot de conclusie dat er voor mijn producten geen zeker van je zaak verzekering afgesloten kan worden. Interpolis zal dus wel één en ander verandert hebben. Op dit forum heb ik een bericht van jou gelezen waarin je verteld over 'no cure no pay' en dat zeker van je zaak in dergelijke gevallen een betere optie is. (zie: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=57465;start=0) ik zal daar ook even reageren, zien wat die andere persoon te horen heeft gekregen van de Rabobank. Ik heb ook contact opgenomen met de NCV, benieuwd ook naar hun antwoord. Googelen op productaansprakelijkheidsverzekering cosmetica levert mij alleen maar verzekeraars op die dit niet dekken en berichten zoals deze van mensen die tegen dezelfde problemen aanlopen. Aan Hans: ze zijn getest door een cosmetisch chemist, zij hebben cosmetic safety assesments voor mij uitgevoerd. Daarnaast heb ik voor al mijn producten een informatiedossier en is alles aangemeld in het portal. Etiketten zijn ook in orde, alle relevante allergenen informatie en waarschuwen staan daar onder andere ook op. Het risico om aansprakelijk gesteld te worden is daarmee niet groot meer lijkt me. Toch jammer dat je dan tegen een muur aanloopt wat verzekeren betreft.
  11. Ik maak ambachtelijke zeep, badzout, lotions en dergelijke (valt allemaal onder cosmetica) ik sta geregistreerd bij de KvK en mijn producten zijn in een laboratorium getest en voldoen aan de EU richtlijnen omtrent cosmetica. Ik mag mijn producten dus verkopen. Probleem: ik heb nog geen verzekeraar gevonden die dit wil doen. Eerder las ik op een forum dat kleinschalige ondernemers in soortgelijke situaties beter af zijn met "zeker van je zaak" van de Rabobank. Ik heb net gebeld met de Rabobank, maar zij dekken cosmetica niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept