Wout1991

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Wout1991's trofeeën

  1. Hoi Allemaal, Ik ben nu bijna een jaar voor mijzelf bezig en het gaat aardig goed. Nu wil mijn vriendin echter op vakantie en daardoor begin ik een beetje te stressen ;D Nu wilde ik graag eens weten hoe jullie dit doen. Ik heb vaste klanten met projecten voor onbepaalde tijd. Ik spreek dus per klant af hoeveel uur zij in de maand willen afnemen. Als ik er een weekje tussen uit ga kan ik het denk ik wel redden (als ik hard door bikkel) om de uren die ik mis in die week op een ander moment in te vullen. De factuur blijft dan gewoon hetzelfde als altijd. Ik kan er ook voor kiezen om de uren van die week niet te maken en dan valt de factuur wat lager uit die maand. Misschien een hele rare vraag, maar hebben jullie hier ervaring mee en hoe pakken jullie dit aan? Uiteraard zal ik klanten op tijd inlichten dat ik op vakantie ga en dat ik telefonisch niet bereikbaar ben en beperkt per mail. Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegen aankijken.
  2. Beste mensen, Mijn privé pas deed het niet meer en dus heb ik met mijn zakelijke bankpas één privé aankoop gedaan. Ik heb op internet heel wat rond gezocht, maar ik vind vooral informatie over zakelijke aankopen met een privé pas. Het enige dat ik kon vinden was dit: https://www.jortt.nl/boekhouden/hoe-boek-ik/hoe-boek-ik-een-prive-opname/ (2e titel is op mij van toepassing). Ik doe het dus nu ook op die manier. Ik wil hier nog even controleren of het op deze manier goed gaat. Ik werk met Snelstart en vul het dus als volgt in. Nieuwe boeking > bank > privé opname Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken.
  3. Hallo mensen, Ik heb net het hele internet afgezocht, maar zie dat er behoorlijk weinig info is als het gaat om affiliate inkomsten en de verschillen tussen zakelijk en privé. Ik heb een aantal affiliate websites waar ik inkomsten uithaal tussen 100 en 200 euro. Niet heel bijzonder dus. Deze affiliate websites staan particulier geregistreerd bij Tradetracker. Nu ben ik sinds kort een eigen bedrijf begonnen waarbij ik online marketing diensten verricht voor klanten. Dit wil ik 32 uur in de week doen en de overige 8 uur wil ik met mijn eigen websites aan de slag. Ivm starterskorting etc. leek mij het nuttig om deze websites op mijn bedrijfsnaam te zetten, zodat ik de uren hiervoor kan registreren. Vervolgens de inkomsten gewoon te boeken als omzet. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die weten of het verstandig is om dit te doen? Of dat het beter is om dit particulier te houden en te boeken als inkomsten uit overige werkzaamheden.
  4. Oke excuus je hebt gelijk! Maar het is mij wel duidelijk. Ik was even in de veronderstelling dat dit nog een boekhoudkundige vraag was, maar nu je het zo zegt heb je gelijk. Bedankt voor alle reacties! Groeten,
  5. Als ik de volgende factuur krijg, is dit dan conform de regels van de belastingdienst en kan ik op deze manier BTW terug vragen?(zie bijlage) Bij deze factuur zijn alle bedragen incl. BTW, maar staat er onder de factuur aangegeven dat de BTW 21% bedraagt en wat het BTW bedrag is. Ik ben benieuwd! Groeten,
  6. Bedankt voor uw reactie! Ja precies hoe ik het gedaan heb, alleen dan van functie 0, functie 30 maken." Maar waarom zegt SnelStart dan: " Indien een grootboekrekening onder geen enkele rekeningfunctie valt kunt u rekeningfunctie 0 (Diversen) gebruiken, bijvoorbeeld: afschrijvingen, privérekeningen, inventaris, etc."
  7. Hoi allemaal, Ik ben een beginnende ondernemer en ben mij nu aan het verdiepen in boekhouden. Ik heb voor het programma SnelStart gekozen. Nu heb ik waarschijnlijk voor veel mensen een hele gemakkelijke vraag, maar ik kom er zelf niet uit. Ik heb een laptop gekocht en wil deze nu boeken op inventaris. Op de laptop zit een hoog BTW-tarief. Ik heb een grootboekrekening inventaris aangemaakt in SnelStart, omdat SnelStart deze niet automatisch heeft. De grootboekrekening heb ik functie 0(diversen gegeven) (waarschijnlijk gaat het hier mis). Ik heb dit gedaan, omdat SnelStart dit zelf aangeeft. Ik citeer: "Indien een grootboekrekening onder geen enkele rekeningfunctie valt kunt u rekeningfunctie 0 (Diversen) gebruiken, bijvoorbeeld: afschrijvingen, privérekeningen, inventaris, etc." Maar als ik nu mijn laptop boek op inventaris staat er BTW 0%. Het lijkt mij toch dat ik dan de functie van inventaris aan moet passen naar fucntie 30 inkopen/kosten alle BTW tarieven. Vervolgens kan ik zelf kiezen welk tarief op dat moment geldig is voor inventaris. Meestal zal dit het hoge tarief zijn. Ik hoor graag hoe jullie hierover denken! Alvast bedankt!
  8. Hallo Roel, Ik heb even gekeken bij de provider waar ik straks een abonnement wil afsluiten. Maar daar tonen ze inderdaad de facturen inclusief BTW, maar ze geven de mogelijkheid om een factuur te krijgen exclusief BTW, zodat het duidelijk is voor de BTW aangifte welk bedrag aan BTW terug te vragen is. Zie hierbij de link: https://www.kpn.com/prive/klantenservice/btwfactuur.htm Dan is er niets aan de hand toch? Groeten,
  9. Bedankt Roel! Duidelijke reactie. Weer iets om rekening mee te houden. Ik ga dit meenemen. Groeten,
  10. Heel erg bedankt allemaal hier kan ik wat mee! Ik laat mijn vorige rekening gewoon doorlopen en schaf een nieuw privé abonnement aan. Deze ga ik gewoon zakelijk boeken. Dan vraag ik de provider of er een bedrijfsnaam op de factuur mag komen te staan. Echter betreft mijn bedrijf een eenmanszaak, zonder personeel. Mijn accountant gaf aan dat het dan helemaal geen probleem is wanneer er geen bedrijfsnaam op de factuur staat. Maar proberen kan altijd natuurlijk. Allemaal bedankt! Groeten,
  11. Bedankt voor jullie reacties. Excuus! In mijn enthousiasme vergeten te vermelden dat het een mobiel abonnement betreft! Bedankt voor de opmerking. Groeten!
  12. Hallo allemaal, Ik ben nieuw op het forum en heb een vraag over een telefoonabonnement afsluiten voor zakelijk gebruik. Ik heb hierover op verschillende fora gelezen, maar ik heb nog steeds niet exact een antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Ik heb op dit moment een privé abonnement lopen. Nu ben ik op zoek gegaan naar zakelijke abonnementen, omdat ik privé en zakelijk gescheiden wil houden. Ik kwam er echter al snel achter dat ik veel goedkoper uit ben wanneer ik een privé abonnement afsluit. Nu wil ik dus een tweede privé abonnement afsluiten en deze zakelijk gebruiken, inboeken in mijn boekhouding en af laten schrijven van mijn zakelijke rekening. Naar mijn mening heb ik dan heel duidelijk een overzicht voor de belastingdienst welk abonnement ik zakelijk gebruik en welke ik privé gebruik. Het enige verschil is dat het woord "zakelijk" nu weg is. Maar als ik dit af laat schrijven van mijn zakelijke rekening is er toch niks aan de hand? Of zie ik dit verkeerd. Ik ben benieuwd! Groeten,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.