Ik ben nieuw op het forum en weet niet zeker of ik de vraag op het juiste board stel. De KvK heeft mij overigens naar dit forum verwezen.
Ik werk ruim 11 jaar part-time (15 à 20 uur per week) bij een klein adviesbureau. Sinds 2011 is de eigenaar geëmigreerd en heeft in het buitenland het kantoor verder uitgebouwd. Sindsdien staat het NL kantoor geregistreerd op mijn huisadres en houd ik kantoor aan huis (ruime zolderkamer is ingericht als kantoor). De computer en printer zijn van het bedrijf. Verder is er een kleine ruimte voor opslag van papier, toner, informatiemateriaal en oude dossiers. Ik heb nooit een vergoeding gevraagd (ik gunde het de eigenaar om eerst in het buitenland het bedrijf goed op te bouwen) en heb altijd zelf zaken als het internet en de energiekosten betaald. De telefoonkosten zijn overigens wel voor rekening van de baas. De buitenlandse tak van het bedrijf loopt inmiddels goed en daarom heb ik om een vergoeding gevraagd. De eigenaar baseert zich nu op een regeling voor thuiswerkende telewerkers waarbij 10% van het bruto salaris reel is voor gebruik van eigen computer, internet en stroom. Dit zou in mijn geval neerkomen op ca. 70,- per maand. Dit voelt niet goed. Weet iemand of dit reëel is? Of bestaat er een verdeelsleutel? Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken/beantwoorden van deze vraag.