Jump to content

DammeV

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Die kosten zijn nihil. Ik heb ooit hier een hoop activiteiten in uitgevoerd en deze zijn nu geheel leeg op aandeelhoudersschuld na wat of schuld aan de holding. Dat is ook de reden dat ik ze niet op kan heffen. Sinds enige tijd zitten hier geen activiteiten meer in, alle crediteuren (m.u.v. nu dit met de BD) zijn betaald. Reden dat ik ze niet op kan heffen is die aandeelhoudersschuld, die wil ik aflossen (vandaar ook mijn voorstel om dit vanuit prive aan de BV te betalen) zodat ik ze in de toekomst op kan heffen. Gezien ze zo leeg zijn als wat kost dat per kwartaal een uur of iets werk, dat beetje tijd word gefactureerd aan de EZ omdat daar nu als enige omzet in zit. Ik kan die (lage) kosten natuurlijk wel aan de desbetreffende BV laten factureren maar de boekhouder wil natuurlijk ook zijn geld, dus dan zal ik ze alsnog uit prive moeten overboeken naar de BV. Voor dat uurtje werk dat het nu is lijkt het mij makkelijk/niet zo'n probleem dat dit gewoon bij de factuur bij de EZ geteld word gezien daar winst is.
  2. Ga ik doen Peter, helaas is het zo dat de mensen die ik spreek die niks concreet kunnen beslissen steeds aan de telefoon begrijpen dat ik van mijn inkomsten dit bedrag niet in eens of niet in de max. 12 maanden kan betalen maar degene die wel kunnen beslissen dit niet doen. Ik had destijds ook een klacht ingediend tegen de betreffende medewerker van de ontvanger omdat ik vond dat terwijl ik uit prive dit bedrag zou willen betalen maar ze hier niet mee akkoord gingen en ik vond dat ze niet mee wouden werken ("dan ga je maar failliet"). Maar daar konden ze niks mee, wel gaf die medewerker weer aan dat de max. termijn niet 12 maanden is en er eigenlijk geen maximale termijn is en er voor een betalingsregeling ook wel langere regelingen lopen dan 12 maanden. Daar willen ze echter bij de ontvanger weer niks van weten echter. Het is een beetje een lastige zaak (dat zegt mijn boekhouder ook) en het lijkt alsof ik gewoon even een juiste medewerker moet hebben die even meedenkt. Ik wil gewoon betalen, dat is het probleem niet. Ook de extra rente en kosten. Ik heb geen bezwaar tegen de aanslag alleen het kan niet in een keer omdat het over de laatste jaren in 1x is berekend en het al de laatste jaren niet voor de wind gaat en er geen reserves zijn opgebouwd.
  3. Dank voor de input allen. Ik ga kijken of ik een afpraak kan regelen nog inderdaad, ondanks dat het al bij de Directeur van de Belastingdienst / afd. Beroep is afgewezen. Kijken of ik er met iemand nog kan uitkomen die ook luistert naar het verhaal en wil meedenken in deze. Anders zal het schuiven worden met geld inderdaad, ik denk dat ik ong. 30% in 1x zou kunnen voldoen maar dat zou wel inhouden dat al het geld uit de EZ overgeboekt moet worden en prive incl. reserves voor BTW voor dit kwartaal, IB die nog betaald moet worden voor januari/mei met uitstel van de 4 maanden. Dat is dus eigenlijk alleen maar het probleem voor nu uitstellen in plaats van werken aan een definitieve oplossing, maar als de BD niet mee wil werken zie ik dat als enige optie. Faillisement is inderdaad zo te lezen geen optie gezien aandeelhoudersschuld. Bedrag is overigen in de xx duizend. Geen tonnen schuld dus, maar ook niet een bedrag dat ik nu als zelfstandige welke voor enkele opdrachtgevers werkt even vandaag kan overboeken aan ze. Of een betalingsafspraak maken met de deurwaarder gezien dat nu de volgende stap zal zijn, maar met weer hogere kosten. Ook geen ideale optie.
  4. Dat is op mij inderdaad, wel is het zo dat in prive nou ook niet echt veel vermogen is anders had ik het bedrag wel direct betaald.
  5. Nouja meer omdat ik inderdaad wel kan kiezen voor faillisement maar daar het gedoe van niet op mijn nek wil halen. Tenminste, dat denk ik. Ik heb nog nooit in een dergelijke situatie gezeten en het lijkt mij handiger om gewoon te betalen en voor de Belastingdienst om daaraan mee te werken. Blijkbaar niet. Bij een faillisement hebben ze natuurlijk niets gezien er niets te halen valt, wellicht zeggen experts wel dat dat wellicht een verstandigere keuze is. Ik vraag daarom om raad in deze. Volgens de Belastingdienst was dat in ieder geval een betere optie dan akkoord te gaan met een betalingsregeling uit prive. Boekhouder factureert zijn werkzaamheden aan mijn eenmanszaak voor al mijn (lege) BV's en de EZ zelf.
  6. Er is nog niets betaald omdat we het dus niet eens worden over de betalingsregeling. De schuld is aan de BV. Ik zelf wou uit prive deze schuld wel betalen (er gebeuren nu geen activiteiten meer in de BV en is leeg op aandeelhoudersschuld na) en dan zo gelijk de aandeelhoudersschuld een stuk verlagen om in de toekomst de BV op te kunnen heffen.
  7. Op die manier inderdaad ja. En de nieuwe boekhouder heeft dat dus over de afgelopen jaren waarin dat is gebeurd in 1x aangegeven toen hij zag dat dit fout was. Ik kon natuurlijk niets anders dan er mee akkoord gaan en heb vooraf gebeld met de Belasting en die begrepen het allemaal maar ik kon pas wat afspreken als betalingsregeling nadat ik de aanslag had. Daarna waren ze helaas helemaal niet meer zo flexibel.
  8. Ik doe affiliate marketing en bouw websites en exploiteer ook zelf websites met inkomsten. Ik stuur dus facturen voor mijn werkzaamheden (websites) en krijg daarnaast maandelijks inkomsten binnen van diverse binnen en buitenlandse bedrijven. Daarnaast krijg ik ook gelden binnen van payment providers voor sites die ik zelf exploiteer. Met dit laatste is het mis gegaan en heeft de vorige boekhouder onterecht aangemerkt als inkomsten waarvoor de BTW al was afgedragen door een affiliate netwerk.
  9. Het blijkt inderdaad dat ze zo redeneren ja helaas. Jammer dat er (tot op heden) geen enkele flexibiliteit is vanuit hun kant om helaas mee te werken aan een oplossing.
  10. Inderdaad en dat begrijp ik ook. Alleen dit is een fout welke mijn vorige boekhouder systematisch heeft gemaakt over een omzet van een bepaalde debiteur en mijn nieuwe boekhouder dit met terugwerkende kracht voor de laatste jaren heeft aangegeven omdat hij dit constateerde. Ik kon niets anders natuurlijk dan het er mee eens zijn alleen dat bedrag stond uiteraard niet meer op mijn rekening of apart. Ik hoop dat iemand er inderdaad wat zinnigs over kan zeggen over wat nu handig is, ik zie zelf niet echt meer opties die ik kan proberen.
  11. Goedemiddag HL'ers, Ik zit met een probleem en heb wat advies nodig van iemand die hier mogelijk ervaring mee heeft. Ik heb een geschil met de Belastingdienst, niet zo zeer over het te betalen bedrag maar op de manier waarop. Mijn vorige boekhouder heeft een fout gemaakt in de BTW. Mijn nieuwe boekhouder heeft dit ontdekt en dit aangegeven (in overleg met mij, het bedrag was immers terecht). Ik heb hiervoor nog vooraf contact opgenomen met de BD en gezegd dat dit aangegeven ging worden en dit dus door een fout van mijn vorige boekhouder kwam en ik hier een betalingsregeling voor af wou spreken. Dit kon pas als de aanslag was opgelegd. Prima, dit laten doen en daarna bij de aanslag een brief verzonden voor een betalingsregeling met een voorstel wat ik per maand af kon lossen. Ik kreeg hierop een voorstel terug met dat de termijn hiervoor maximaal 12 maanden is en met het bedrag wat ik per maand moest voldoen. De situatie is echter zo dat de schuld in mijn BV zit (holding) en die compleet leeg is en ook geen bezittingen heeft. Ik ben nu via mijn eenmanszaak als ZZP'er aan de slag bij enkele opdrachtgevers en het bedrag wat ik per maand zou moeten aflossen is al vrijwel het bedrag dat ik per maand verdien (en dan alle kosten nog). Dat is dus onmogelijk voor mij. Dit heb ik ook gezegd tegen de Belastingdienst. Helaas kom ik daarmee geen steek verder en is de betalingsregeling inmiddels ingetrokken en mijn verzoek om toch aan de betalingsregeling te voldoen bij de Directeur van de Belastingdienst ook afgewezen. Ik heb al diverse keren telefonisch contact gehad, de eerstelijns mensen begrijpen het allemaal tot je iemand aan de lijn krijgt die er wat over mag zeggen en die begrijpt het probleem niet. Het enige wat ik er uit krijg is dan laat je alles toch failliet gaan? Dat is een optie natuurlijk en deze overweeg ik dan ook serieus maar het is eigenlijk toch te gek dat als ik prive de schuld van mijn BV wil betalen omdat deze ook gewoon terecht is hier niemand gehoor aan geeft? Ik heb nog nooit een faillisement meegemaakt en ben vooral bang voor de nasleep en problemen die het allemaal oplevert. Liever betaal ik gewoon per maand, alleen dit lijken ze bij de Belastingdienst niet te snappen. Ook vraag ik me af of ze uberhaupt wel faillisement aan kunnen vragen als ze echt de enige schuldeiser zijn? Wachten op de deurwaarder nu is nog een optie en daarmee een betalingsregeling afspreken, alleen dat brengt natuurlijk weer extra hoge kosten met zich mee wat natuurlijk ook erg jammer is. Kan iemand mij hier wellicht wat zinnigs over zeggen over wat wijsheid is? Advocaat inschakelen, faillisement, met de deurwaarder wat afspreken, nog andere mogelijke wegen te bewandelen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept