Jump to content

ramonleenders

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Bedankt! Het maakt verder ook niet uit of het een ondernemer of particulier is, neem ik dan aan? Een BTW nummer/EIN nummer hoef ik dus ook niet te vermelden? Of moet dit dan weer wel?
  2. Diensten (website). Dus geen goederen, of telefonie/televisie whatsoever.
  3. Beste Joost, Dank voor de bevestiging. Dat betekent dus dat ik het woord VAT niet hoef te vermelden (dus geen 0%) als ik het goed begrijp? Alvast bedankt. Mvg, Ramon
  4. Beste Joost, Omdat ik niet weet hoe het precies zit en weinig interesse heb om iets te doen waar ik het fijne niet vanaf weet. Het moet namelijk niet zo zijn dat de UAE bij mij aan komen kloppen over een x aantal maanden, dat ik geen belasting berekend heb en ik het zelf moet afdragen (i.p.v. de klant). Mvg, Ramon
  5. Deze zullen me vast met blijdschap doorverwijzen naar de belastingdienst in de UAE.
  6. Beste, Voor een klant uit de United Arab Emirates, wil ik een factuur gaan maken. Echter, deze klant is natuurlijk niet binnen de EU. Nu heb ik overal gelezen dat ze daar 0% belasting hebben, maar is dat ook echt zo? En hoe zou ik dat op mijn factuur moeten noteren? De klant bevestigd ook dat ze geen taxing hebben in de Gulf Region (https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_Cooperation_Council). Tevens, maakt het dan dus niet uit of deze klant ondernemer is of particulier (gezien de 0%)? Indien iemand hier ervaring mee heeft of meer informatie kan geven, hoor ik het graag. Dank!
  7. Ik (A) verkoop inderdaad niet rechtstreeks. Mijn producten, in dit geval digitale producten, "staan" bij de tussenhandel (B). De derden/klanten © krijgen dan ook een factuur van B en niet van mij (A). Ik weet inderdaad 0,0 van groep C. Misschien is het in dit geval raar dat B zegt geen BTW af te dragen voor mij (of überhaupt geen BTW af te dragen). Ik weet niet of dit wettelijk kan en of ik daar dan rekening mee moet houden of...
  8. Iemand nog iets toe te voegen hieraan op basis van de gegeven informatie?
  9. Mag jouw klant namens jou licenties verkopen? Alleen de site mag licenties van mij verkopen. De afnemer (de uiteindelijke klant) heeft een enkele licentie en mag deze niet zomaar deze dupliceren. Het is dus niet zo dat een klant mijn product kan kopen en dan zomaar mag doorverkopen/verveelvoudigen. Licenties van producten (van ontwikkelaars, dus waaronder ik) kunnen ook gebundeld worden. Dus een product van ontwikkelaar X en een product van ontwikkelaar Y voor een "speciale" bundelprijs van xx dollar. De website zorgt dan dat het geld weer bij de juiste mensen uitkomt. Geef jij service op je product of doet jouw klant dat? Als er problemen zijn of wensen van de klant zijn, komt dat op de site terecht. Daarop kan ik dan antwoorden. Mocht de klant niet tevreden zijn, kan de klant (zonder mijn tussenkomst) het product retourneren en geld terugkrijgen. Ik kan hier nog aan toevoegen dat de afnemer van producten (de eindklant) geen BTW factuur krijgt. Er is wel een factuur, maar staat verder niets op vermeld. Geld komt dus voor mij alleen van de website, niet de directe afnemer/klant. Ik kan geen geld (of tegoed) van de klant direct ontvangen. Aangezien ik verder ook geen klantgegevens kan ontvangen, lijkt het mij dat de website (het bedrijf daarachter) mijn klant is. Landen van herkomst kunnen natuurlijk heel veel uit de US zijn, maar ook uit alle andere landen uit de wereld. Voor mij zijn het ook allemaal vraagtekens eerlijk gezegd.
  10. Als andere mensen hier nog iets op te zeggen hebben, verneem ik het graag. Zoals ik het merk ligt het probleem dus eigenlijk vooral bij het feit dat ze (het verkopende bedrijf/de schakel) niets met BTW doen en mij dit in de schoenen schuiven (en niks aan informatie van de klanten kunnen leveren)? Vraag me dan af in hoeverre dit "legit" is vanuit het oogpunt van de verkopende partij. Ze innen dus 30% en hoeven hier niets aan af te dragen?
  11. Deze tussenschakel uit de US weet ook niet waar de klanten vandaan komen (dat is wat ze me vertellen). Dus ik kan het ook niet traceren. Volgens mij is wel PayPal de enige betaalmethode, ik weet niet in hoeverre ze daar klantgegevens hebben... Wat ze mij vertelden is in ieder geval dat ze niets van de klanten afweten en ik zie hier ook niets van. Ze houden een 30% fee in en ik krijg dus 70% uitbetaald (van de verkopen). Dit verschijnsel zie ik op de genoemde sites ook (al dan niet met een lager/hoger percentage van de fee). Is er geen algemene regel voor dit soort bedrijfjes, of is dit afhankelijk van het type bedrijf of... Ik kan namelijk niets/nergens vinden hoe ik dit boekhoudkundig (en belastingtechnisch) zou moeten oplossen. Toch zijn er veel van deze sites en neem ik aan dat ook veel bedrijven met een dergelijk iets te maken hebben.
  12. Het is een serieuze speler en de eigenaar heeft me weten te vertellen dat ze dus niets van de directe klanten af weten. Hij heeft tevens gezegd zelf geen BTW af te dragen voor mij, maar ik weet niet wat dat dan in moet houden. Het bedrijf noch ik weet niet wie de klanten zijn, maar voor mij is het natuurlijk de vraag of de afnemers nou mijn klanten zijn of dit bedrijf wat de verkopen voor me doet. Het lijkt me een indirecte export relatie, maar ik weet niet wat voor eisen/voorwaarden hieraan vast hangen. Ik kom in ieder geval nooit te weten waar alle klanten vandaan komen en waar hoeveel heen gaat. Betalen gaat ook via deze site en het bedrijf achter deze site int deze bedragen dus ook eerst, voordat ik "het geld kan claimen".
  13. Dus indien geen creditnota, factuur maken met 0% BTW en het ontvangen bedrag? Fees hoef ik niet/nergens te vermelden dus? De klant bij dergelijke internetdiensten is dus het verkopende bedrijf? Ik heb dus alleen dit bedrijf als klant, en niet de (100'en) individuele afnemers.
  14. Middels een website (bedrijf gevestigd in de US), verkoop ik digitale producten. Het bedrijf achter deze website is mijn indirecte export relatie. Ze verkopen mijn producten, houden een fee in (van xx procent) en ik kan maandelijks (of jaarlijks) uitbetaald krijgen. Ik weet totaal niet waar mijn producten heen gaan, dus land van herkomst, zakelijk/privé etc. zijn bij mij én bij het bedrijf welke het verkoopt niet bekend. Deze gegevens hoeft men als koper/gebruiker niet in te vullen namelijk. Ik krijg dus geen facturen en inzien van klantgegevens kan niet. Nu weet ik echter niet hoe ik dit moet aangeven als inkomsten voor mijn bedrijf. Via Hallo! heb ik gelezen (http://hallo.kvk.nl/hallo/financieel/belastingen_en_subsidies/f/144076/t/24310.aspx) dat je een factuur moet sturen, maar in hetzelfde topic staat weer dat je alleen een factuur hoeft te maken (en niet daadwerkelijk versturen). Tevens, normaal kan ik altijd 0% tellen als ik een BTW nummer heb (of EIN of welk land het ook precies is). Maar geldt dat in dit geval dan ook? En moet ik dan de volle 100% van de verkopen "factureren" en de fees apart registreren, of gewoon het bedrag dat ik uitbetaald krijg factureren? De fees krijg ik niet uitbetaald, die houden ze al in. Je kan de website vergelijken met een van onderstaande: http://themeforest.net/ http://codecanyon.net/ https://wrapbootstrap.com/ Ze hebben de markt, houden een fee in en zorgen dat je het verkoopbedrag (minus de fee) op je rekening krijgt.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept