Hartelijk dank voor de antwoorden allemaal!
Ik heb nu iets meer rust maar het volgende heeft zich ook nog afgespeeld;
Ik ben begonnen als bestuurder en kreeg de titel 'financieel directeur' (staat zelfs op een visitekaartje) maar nadat ik de DGA vertelde dat hij een 'nul-aangifte' kon doen en geen salaris hoefde te ontvangen uit de BV omdat er nagenoeg geen startkapitaal was (ik heb 100,- euro gestort voor de 49 aandelen van 0,10 cent) ben ik door hem 'mondeling' ontslagen als financieel directeur. Dat was ongeveer 4 dagen nadat de inschrijving bij de KvK er door was.
Er zijn bij mijn weten nooit arbeidscontracten opgesteld. Ikzelf heb er tenminste nooit 1 ondertekend. Ik ben nog bijna 1 maand bestuurder geweest en heb mezelf toen uitgeschreven bij de KvK.
1) Ben ik mede-verantwoordelijk voor mismanagement in de eerste dagen (als 'financieel directeur' of eventueel de eerste maand (als mede-bestuurder)?
2) Ik heb ongeveer een maand geen arbeidscontract, uitkering of wat dan ook gehad (ik was bestuurder zonder arbeidscontract). Hoe moet ik dat opgeven aan de belastingdienst en heb ik met terugwerkende kracht recht op WW-uitkering over die periode?