richmuil

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

richmuil's trofeeën

  1. Hallo Ward, Bedankt voor je opmerking. Je hebt wel een punt met de betaling via een PSP, want dat is inderdaad het geval. Maar zie ik het dan goed: heb je dan maar 1 debiteur? De PSP? Dat is dan toch de partij waarvan je geld tegoed hebt?
  2. Hallo Joost, Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord. En dan ook nog eens het antwoord waar ik op gehoopt had :)
  3. Hallo allemaal, Even een vraag over de combinatie ideal en debiteurenadministratie. Moet een webwinkel die alle bestellingen vooraf laat betalen via ideal ook een debiteurenadministratie gaan bijhouden? Het is nogal wat werk om (stel) 100 orders per maand eerst als verkoopfactuur te boeken om het daarna nog als ontvangst te boeken bij de bank. Het makkelijkst zou zijn om alle ontvangen bedragen direct als omzet te boeken, en dan in de omschrijving bijvoorbeeld de gegevens van de klant te zetten. Alleen de vraag: is dit toegestaan om het zo te doen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
  4. Hallo, Ik ben vorige jaar een eenmanszaak gestart en heb een investering gedaan die voldoet aan de eisen voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek. Mijn vraag is de volgende: hoe moet ik dit verwerken? Ik weet dat het een fiscale aftrekpost is, maar moet ik het ook in de boekhouding verwerken? Of is het alleen een vraag bij de aangifte inkomstenbelasting? Alvast bedankt voor de reacties.
  5. Bedankt voor de antwoorden! @Anouk: dit maakt het verhaal duidelijk. Ik vergeet dus de tegenboeking van de btw aangifte kw 1-3 als ik het goed begrijp.
  6. Hallo, Ik wil nog even reageren op dit jaren oude topic ;-) Ook ik zit met exact hetzelfde probleem, maar dan meer boekhoudkundig. Ik hoop dat jullie mij hier duidelijkheid in kunnen geven. Het volgende (aan de hand van bovenstaande bedragen): Je hebt 3 kwartalen EUR 200,00 terug ontvangen aan omzetbelasting: EUR 600,00 Bedrag kleine ondernemersregeling: EUR 300,00 Te betalen omzetbelasting 4e kw: EUR 600,00 De grootboekrekening "BTW te betalen/ontvangen" ziet er dan als volgt uit: Debet: EUR 300,00 (bedrag KOR) Credit: EUR 1.200,00 (EUR 600,00 ontvangen btw kw 1-3 + EUR 600,00 te betalen in kw 4) Per saldo staat er nu een te betalen bedrag op de grootboekrekening van EUR 900,00, terwijl de aangifte over het 4w kwartaal "slechts" EUR 600,00 is. Na betaling van de EUR 600,00 staat dus alsnog een saldo van EUR 300,00 credit op de grootboekrekening: Debet: EUR 300,00 (bedrag KOR) Credit: EUR 600,00 (ontvangen btw kw 1-3) Het saldo zou na betaling van het 4e kw toch 0 moeten zijn? Weet iemand hoe dit verwerkt moet worden? Alvast bedankt voor jullie hulp!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.