Bedankt voor jullie reacties!
Klein misverstand inderdaad, ik heb zeker een eigen BTW nummer, maar heb dit niet van alle klanten.
@dArgent
Artikel inderdaad gelezen, dat is dus precies waar mijn vraag over ging; Is er een eenvoudiger alternatief om dit op te pakken, aangezien ik in 1 week aan wel 20 verschillende landen / staten iets kan verkopen. Moet ik dan bij elk land / staat natrekken wat de exacte regels zijn en over elke losse verkoop in het betreffende land aangifte gaan doen?
@prinsrachid
Ik dacht dat ICP ook voor buiten Europa was, bedankt voor de verheldering. Maar je geeft zelf al aan dat ik niets van doen heb met ICP, ook dat veel buitenlandse klanten geen BTW nummer hebben, enz. Maar hoe geef ik dan mijn verkopen aan? Ik verkoop aan 10 bedrijven wat in verschillende landen of staten. Het ene land heeft wel BTW, het andere niet, de ene klant heeft wel een BTW nummer, de andere niet. Hoe ga ik dit aangeven? Kan ik dit op 1 hoop gooien, of moet ik dit uitsplitsen.
Ook bedankt voor de link naar het andere topic en de link naar de belastingdienst, maar het blijft (en dat is het denk ik ook gewoon) een chaos. EU heeft een gestandaardiseerde oplossing, namelijk MOSS maar buiten de EU is er nog niet echt een eenduidige & eenvoudige manier om BTW te verrekenen / af te dragen, begrijp ik dat goed? Ik snap ook dat de soep nog niet te heet gegeten wordt, maar goed ik heb afgelopen jaar aardig wat verkocht aan 0% BTW landen (kom ik achteraf achter) en daar heb ik wel 21% BTW over afgedragen aan NL, dus voor mij kan het mogelijk nog financieel voordeel hebben om de regels wat beter te kennen