Jump to content

hyperdrive2016

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Dag Roy, Maarten, Dank voor uw reacties, Met "Na Overdracht Pakket": Mijn leverancier heeft het product in een doos gezet, goed ingepakt en geadresseerd. Deze doos noem ik dan het pakket (of zending). Dit pakket brengt men dan naar een pakketbezorger (bijv. DHL/UPS/FedEX) kantoortje in het buitenland (bijv. Singapore) of men laat het ophalen. *Voor het gemak zeg ik dat het product uit "gedroogde kippevlees" (een veterinair product) bestaat. *Ik heb alle benodigde certificaten en (export)permits *Mijn leverancier is o.a. ook HACCP certified *Afmeting pakket/doos: H50xB50xL60 cm *Gewicht netto 4kg, inclusief doos, verpakkingsmateriaal ± 6kg *Alles (binnen/buiten) is gelabeld aan alle kanten met de beschrijving/karakteristieken vh product. *Keuze is gemaakt voor Luchtvracht, het product mag niet op de vlucht mee. Ik ben erg benieuwd wat er precies met mijn pakket dan gebeurt maw. welke wegen en welke processen dit pakket moet doorlopen voordat dit bij mij in (bijv.) Aalsmeer aankomt. Ik ben bezig met een Mindmap om (eerst) dit allemaal te beschrijven, daar ik dit proces erg fascinerend en vooral uitdagend vind.
  2. Roy Bedankt voor uw reactie. Aangezien dit onderwerp niet meer relevant is voor deze forum, heb ik een andere thread geopend. Uw heeft volgens mij daar ook op gereageerd. Ik zal uw vragen daar proberen te beantwoorden.
  3. Hallo, Ik zou graag informatie (high-level procesbeschrijving) willen hebben tav het expeditie/logistieke proces vanaf het overhandigen van een pakket tot het aanleveren van het pakket aan mijn deur. Het sorteerproces hoef ik niet te weten. Dus, welke partijen er hierbij betrokken worden en waarom: 1. Baliemedewerker DHL/FedEX/Post NL/UPS/ ontvangt het pakket, registratie en maakt een Airway Bill. Hierbij wordt de zending inhoudelijk niet gecontroleerd (alleen gewicht en destination) 2. Een Carrier wordt ingeschakeld/geselecteerd: een Luchtvracht bijv. KLM Cargo 3. ..?? ...?? ...?? x. Inklaringsproces door een Inklaringsbedrijf die de onderstaande procedures doorloopt en checkt of alle papieren aanwezig dan wel in orde zijn. x1. Douane controle en bepaling invoerrechten x2. nVWA igv veterinaire producten x3. Inklaringsbedrijf belt de geaddresseerde (dat ben ik!) dat de zending gereed is op opgehaald te worden. Wat mis ik nog,... de vraag tekens "??"... Wie kan/wil mij hierin wegwijs maken. Als er op het internet ergens een procesbeschrijving is, graag de URL hiervan opnemen. Alvast bedankt.
  4. Dag Blous, Het gaat mij vooral om proces optimalisatie, maar ook uit nieuwsgierigheid. Tot dusver, heeft niemand mij nog kunnen (of willen) vertellen wat er precies gebeurt vanaf het moment NA overdracht pakket.
  5. Voornaamste reden is dat ik met DHL 1 contract heb, zeg maar een hoofdaannemer welke verantwoordelijk is voor mijn zending tot aan de deur! Ik heb begrepen uit de reactie op de forum, dat een Expediteur 3de partijen inschakelt waarmee ik een betrekking heb en bij problemen zelf in aktie moet komen en hiervoor een financiele risico loop. Tot dusver is mijn ervaring met DHL/FedEX: 1 accountmanager die alles voor je regelt! Ik krijg 1 factuur met overzichtelijke posten.
  6. Ik wil de Expediteur helemaal overslaan..... Wat ik graag wil weten is: Wat er precies gebeurt tussen het "Overhandigen" van mijn Pakket tot het "Inklaringsproces".... Kan iemand mij dit vertellen? Alvast bedankt.
  7. Roy, Bedankt voor deze waardevolle tip! Ik wist niet dat deze apart mogen worden verstuurd, had altijd begrepen dat deze samen met de zending mee moesten... 8)
  8. Roy, Bedankt voor deze waardevolle tip! Ik wist niet dat deze apart mogen worden verstuurd, had altijd begrepen dat deze samen met de zending mee moesten... 8)
  9. Hallo allemaal, Ik zou graag nog een reactie op deze vraag.... 8) Dus, ipv een expediteur wil ik graag "gewoon" een DGL/FedEX gebruiken; wat moet ik zelf dan nog regelen....? Alvast bedankt voor jullie adviezen en tips.
  10. Ok, ik snap het. Ik probeer het proces te begrijpen en precies te weten wat de rol/verantwoordelijkheid van een expediteur is... Als ik nu ´s ipv een expediteur te nemen, een DHL/FedEX als alternatief... Dus ik laat DHL/FedEX mijn zending versturen (ook per luchtvracht). Is het proces dan hetzelfde...?
  11. Ok, maar dit begrijp ik niet... Als ik een huis ga laten bouwen, em ik heb hiervoor een hoofdaannemer ingeschakeld: hij is eindverantwoordelijk voor alle opleveringen? Als een onderaannemer iets verknalt, ik spreek maar 1 partij aan, en dat is mijn hoofdaannemer en niet de sub-contractors...! Ik vind het te makkelijk en kort door de bocht..!
  12. Dank voor uw reactie. Voor de duidelijkheid: ik heb reeds met moeite nieuwe documenten/certificaten/verklaringen kunnen regelen en de zending is ook al reeds opgehaald. Maar, ik vind het merkwaardig dat een Logistic Bedrijf zijn verantwoordelijkheid van zich afschuift op de klant. Ik heb niet om QATAR AIR gekozen, zij hebben deze beslissing gemaakt.....
  13. Ik importeer een veterinair produkt uit Azie en schakel hiervoor een Logistic bedrijf om het gehele process voor mij te regelen: 1.De zending wordt aangenomen gebracht naar het lokale kantoor Azie, door mijn leverancier en door het Logistic Bedrijf verstuurd naar Nederland 2. Op Schiphol wordt deze conform de normale processen verwerkt: inklaring, douane, enz. Het probleem nu is dat, bij de laatste zending heeft het Logistic Bedrijf een Luchtvracht carrier (Qatar Air) ingeschakeld en deze heeft de originele Documenten verloren en ik moet nieuwe documenten en verklaringen regelen anders wordt mijn zending niet vrijgegeven door de Nederlandse autoriteiten! Door dit probleem wordt mijn zending oinnodig lang in de quarantine vastgehouden totdat deze wordt vrijgegeven met de nodige additionele (zeer hoge) kosten! Het Logistic bedrijf gaat deze kosten proberen (!) te claimen bij Qatar Air, MAAR ik moet eerst de volledige factuur betalen aan het Logistic Bedrijf! Ik vind het niet eerlijk dat ik hierbij het (financiele) risico draag voor de fouten van een ander! Ik heb formeel geen relatie met Qatar Air, alleen een contract met het Logistic Bedrijf om mijn zending te regelen vanuit Azie naar Nederland. Wat is uw advies? Wat moet ik doen om dit probleem te kunnen oplossen! Alvast bedankt voor jullie reacties.....! [verandering: titel]
  14. Yep Peter Bonjemor, je hebt helemaal gelijk! Bedankt voor de wijze woorden.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept